خبرگزاری کار ایران

در فوتبال ایران عاشق قلعه‌نویی هستم

طالبی: می‌دانستم منصوریان کار سختی با ذوب اهن پیش رو دارد

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۵۸۱

فرشید طالبی بازیکن پیشین ذوب‌آهن اصفهان معتقد است این تیم فوتبال زیبایی را به نمایش نمی گذارد.

به گزارش ایلنا،فرشید طالبی بازیکن پیشین ذوب‌آهن اصفهان و بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران در ارتباط با شرایط کنونی ذوب‌آهن اصفهان تحت هدایت علیرضا منصوریان و وضعیت تیم ملی پس از رفتن کی‌روش به گفتگو پرداخت که در ادامه می‌خوانید:

 

به نظر می‌رسد ذوب‌آهن با منصوریان در لیگ برتر وضعیت خوبی ندارد اما در لیگ قهرمانان آسیا وضعیت متفاوت است. شرایط این تیم را چگونه می‌بینید؟

وضعیت فعلی ذوب آهن مرتبط با اوایل فصل است و شرایط این تیم از همان ابتدای فصل مناسب نبود به همین دلیل من از همان ابتدا می‌دانستم منصوریان کار سختی پیش رو دارد. حاشیه‌های ایجاد شده و تغییرات متمادی سرمربی در این تیم به ساختار و تفکر ذوب‌آهن ضربه زد و امروز این تیم فوتبال زیبایی بازی نمی‌کند.

 

به بهبود شرایط سبزپوشان در لیگ و موفقیت در آسیا با منصوریان خوش‌بین هستید؟

امیدوارم ذوب‌آهن زود به جایگاه اصلی خود بازگردد چون تجربه خوبی در بازی‌های آسیایی دارد، می‌تواند عدم موفقیت در لیگ را در آسیا جبران کند. به نظرم لیگ دیگر برای ذوب‌آهن تمام شده است و فقط باید تلاش کند از منطقه سقوط دور شود.

 

عده‌ای معتقدند به دلیل کارنامه نسبتا موفق کی‌روش با تیم ملی، انتخاب جانشین او کار سختی است، با این نظر موافقی؟

کی‌روش خوب بود اما ما از او بت ساختیم، دیدید که ما در دو جام ملت‌ها اصلا موفق نشدیم. به نظر من جایگزینی کی‌روش کار سختی نیست، به نظرم ما به او عادت کردیم در تیم ملی، به همین دلیل فکر می‌کنیم پیدا کردن جانشین برای او کار سختی است. بله ایشان برای ما زحمت کشید اما ایران هم به کی‌روش خدمت کرد.

 

در مجموع کی‌روش نمره قبولی می‌گیرد؟

ببینید ما مقابل آرژانتین، اسپانیا و پرتغال سربلند شدیم و باید بپذیریم این کار کی‌روش بود، ما فوتبال زیبایی ارایه نکردیم اما آبرومندانه بود. خیلی سرمربیان بزرگی در دنیا وجود دارند که می‌توانند ما را از آنجایی که با کی‌روش قرار داشتیم، بالاتر ببرند.

 

نظرت در مورد سرمربی ایرانی برای تیم ملی چیست؟

من در فوتبال ایران عاشق قلعه‌نویی هستم و معتقدم او بهترین مربی ایران است. همه می‌دانند او مدیریت قوی دارد اما به نظرم سرمربی خارجی برای تیم ملی بهتر است چون آنها از نظر دانش فنی ده ها پله از ما جلوتر هستند.

 

به نظرت دلایل اصلی عدم موفقیت ایران در جام ملت‌ها چه بود؟

تاریخچه فوتبال قطر چندین دهه از ما عقب‌تر است اما آنها آمدند و قهرمان آسیا شدند ولی ما دنبال حل مشکل تغذیه بودیم. باید اول امکانات‌مان را درست کنیم بعد انتظار فوتبال زیبا داشته باشیم. کی‌روش آمد دید فضا باز است و هر کار که خواست کرد اما حالا در کلمبیا رفتار متفاوتی دارد. کی‌روش جایی پیدا نمی‌کرد که مانده بود وگرنه خیلی زودتر می‌رفت.

 

ولی کارنامه مرد پرتغالی از حیث آمار خوب است.

دلیل اینکه آمار کی‌روش خوب بود این بود که ما با تیم‌های ضعیف بازی دوستانه انجام می‌دادیم. مطمئن باشید اگر کی‌روش جای بهتری پیدا می‌کرد زودتر می‌رفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز