خبرگزاری کار ایران

تیم منتخب هفته بیستم لیگ برتر؛ حضور پررنگ تراکتوری‌ها و استقلالی‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۳۴۶۰۴

شاگردان لیکنز و شفر حضور پررنگی در جمع برترین‌های هفته بیستم داشتند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، هفته بیستم رقابت‌های لیگ برتر هم با انجام 8 دیدار به پایان رسید و تیم‌ها با نتایج مختلفی که کسب کردند تغییراتی در جدول رده‌بندی دادند. در این میان مثل همیشه برخی از بازیکنان با حضور موثر در ترکیب تیم خود و عملکرد خوبی که داشتند در نتیجه بازی تاثیر گذار بودند. در اینجا تیمی منتخب از برترین بازیکنان این هفته تشکیل دادیم.

 

رحمان احمدی (پارس جم جنوبی)

نارنجی پوشان حمله های دامنه داری را روی دروازه پارس جم جنوبی طراحی و در دقیقه 67  مزد زحماتشان را با کسب پنالتی گرفتند. اما رحمان احمدی با دریافت پنالتی آرش رضاوند مهمترین شانس سایپا برای گلزنی از آنان را گرفت. اما این پایان کار نبود، سنگربان با تجربه پارس جم با حواسی جمع، اشتباه مهلک دفاع خودی در دقیقه نود را پوشش داد به این شکل که با زمانبدی مناسب و تکل به موقع نقش دروازه بان – مدافع را یکجا نشان داد.با این تفاسیر هیچ بعید نبود که اگر واکنش های احمدی نبود، نتیجه برای شاگردان دایی طور دیگری شکل می گرفت و تساوی برای  شاگردان تارتار و کسب یک امتیاز دور از ذهن بود.

 

احسان حاج صفی (تراکتورسازی)

مدافع چپ با تجربه تراکتورسازی در دیدار مقابل تیم سابقش از بهترین‌های ترکیب تیمش بود. او با حضور موثر در پست دفاع چپ به خوبی مسیر نفوذ حریف را از آن منطقه بست و باعث شد قلعه نویی دو تعویض خود را در آن منطقه انجام دهد. ابتدا مهرداد محمدی به جای شهباززاده به وینگر راست منتقل شد و پس از آن حسن جعفری جای ایرانپوریان را گرفت ولی بازهم حاج صفی اجازه نفوذ آنچنانی به بازیکنان سپاهان نداد.

 

حجت حق وردی(پیکان)

در دیداری که پدیده مشهد برای رسیدن به صدر جدول تلاش می‌کرد شاگردان حسین فرکی پس از شکست ماشین سازی تبریز موفق شدند حریف قدرتمندشان را متوقف کنند و به یک امتیاز ارزشمند برسند. در کنار بازی قابل قبول تیم تهرانی که کابوس‌ هفته‌های گذشته را به فراموشی سپرده، عملکرد خط دفاعی این تیم قابل تحسین خواهد بود چرا که متوقف کردن و اختلال در برنامه‌های هجومی یکی از بهترین خط حمله‌های لیگ برتر کار دشواری بود. حجت حق وردی در بین بازیکنان خط دفاعی کار به مراتب دشوارتری برابر مثلث هجومی نماینده مشهد داشت و یکی از روزهای کم اشتباه خودش را سپری کرد.

 

ایمان سلیمی(تراکتورسازی تبریز)

مدافع 22 ساله که یکی از مهره‌های تقریبا ثابت سرخپوشان در بازی‌های این فصل بوده یکی از اعضای تشکیل دهنده ترکیب 11 نفره‌ای بود که موفق به ثبت اولین شکست فصل سپاهان در ورزشگاه یادگار امام تبریز شدند. تقابل و پیکار با مهاجمان بلندقامت و سرشناسی مانند علی قربانی، سجاد شهباززاده و استنلی کی روش آزمون دشواری بود که سلیمی در کنار محمد طیبی آن را تجربه کرد و البته به بهترین شکل ممکن به پایان رساند. او ضمن ارائه بازی تماشاگرپسند و کم نقص در برابر مهاجمانی که انگیزه فراوانی برای کسب سه امتیاز بازی حساس داشتند ایستادگی کرد و سربلند خارج شد.

 

فرشید باقری (استقلال)

هر چند باقری رقابت سختی با دیگر هافبک های میانی استقلال برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی داشت اما با آمادگی در تمرینات و انجام درست وظایف محوله کادرفنی در ترکیب اولیه قرار گرفت و جواب اعتماد شفر را داد. هافبک دفاعی استقلال که به واسطه سیستم جدید سرمربی خود در حملات حضور بیشتری پیدا می کند این بار به عنوان پایه گذار گل اول استقلال برابر فولاد خوزستان بود. پاس قطری با دقتی که از حوالی میانه میدان طوری برای منشا ارسال شد که  مهاجم نیجریه ای استقلال را بعد از 290 روز به گل رساند. باقری در صحنه گل دوم هم جایگیری مناسبی داشت که اگر توپ توسط مدافعان حریف از محوطه  جریمه خارج شود او بتواند موج دوم حمله را پایه ریزی کند. عملکرد هافبک های میانی آبی پوشان به قدری مناسب بود که شاگردان قطبی برای رسیدن به گل مجبور شدند حملاتشان را بیشتر از کناره های زمین طراحی کنند.

 

مهدی مهدی‌پور (تراکتورسازی)

بازی در پست حساس هافبک دفاعی در بازی مهمی مثل بازی با سپاهان نقش بسزای در نتیجه بازی دارد و مهدی‌پور که این روزها زوج مناسبی با ایمانی در مرکز میدان برای تراکتورسازی تشکیل داده عملکرد خوبی در دقایق بازی با سپاهان ایفا کرد و با اشتباهات کمی که داشت توانست زهر حملات سپاهان از میانه میدان را بگیرد و کمتر به کومان اجازه نفوذ داد. ضربه فوق العاده او روی ضربه ایستگاهی که دروازه سپاهان را باز کرد و یخ بازی را شکست کمک مهمی برای 3 امتیاز این بازی بود و شاید اگر آن گل زده نمی‌شد نتیجه دیگری رقم می‌خورد.

 

مهدی ترابی (پرسپولیس)

هافبک جدید پرسپولیس پس از مدت‌ها در پست اصلی خود به میدان رفت و عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد. ترابی به عنوان هافبک چپ وارد زمین شد حرکات ترکیبی ترابی و محمد نادری در سمت چپ بارها باعث ایجاد موقعیت برای پرسپولیس شد. مهم‌ترین حرکت ترابی در این بازی در دقیقه 84 بازی رخ داد که توانست برای تیمش پنالتی بگیرد اما علیپور این پنالتی را از دست داد. ترابی اگر کمی خوش شانس بود می‌توانست نام خود را به عنوان گلزن هم ثبت کند اما تیر دروازه مانع ثبت اولین گل ترابی برای پرسپولیس شد.

 

پاتوسی (استقلال)

هافبک تازه وارد استقلال بعد از صدور مجوز بازی اش، تاثیر به سزایی در روند رو به شد استقلال ایجاد کرده است. پاتوسی در بازی فولاد ارسال های کم نقصی را بر روی دروازه فولاد داشت و تهدید بالقوه ای برای میزبان محسوب می شد و او بخش زیادی از توجه نفرات دفاعی فولاد را به خود جلب می کرد تا دیگر مهاجمین در موقعیت گلزنی قرار بگیرند. با این وجود در صحنه  گل دوم استقلال می بینیم که منشا توپ را برای صیادمنش ارسال کرده اما پاتوسی با قرار گیری مناسب از موقعیت به وجود آمده استفاده می کند و کار ناتمام مهاجم جوان استقلال را تمام می کند. در روی گل سوم هم حضور در میان مدافعان حریف، آزادی عمل بیشتری به ایسما می دهد تا با شوتزنی خود دروازه حریف کند. با این تفاسیر تک تک حرکت های این بازیکن کمک حال تیمش بوده و همان نقشی را ایفا می کند که تیمش به آن احتیاج دارد.

 

رامین داوودی (استقلال خوزستان)

درخشش بازیکن جوان استقلال خوزستان برابر سپیدرود باعث شد آبی‌های اهواز بعد از 160 روز برد در لیگ برتر را تجربه کنند. داوودی به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد و در 45 دقیقه‌ای که برای تیمش بازی کرد دو گل وارد دروازه سپیدرود کرد تا مرد اول این بازی نام بگیرد. پس از درخشش وحید خشتان در نیم فصل اول، حالا رامین داوودی آبی‌های اهواز را به ظهور پدیده‌ای دیگر امیدوار کرده‌است.

 

ماریو بودیمیر (پرسپولیس)

پس از اینکه بودیمیر در بازی برابر نفت مسجدسلیمان فرصت بازی پیدا نکرد برانکو ترجیح داد برای دیدار برابر صنعت نفت هموطن خود را از ابتدا در ترکیب قرار دهد. مهاجم کروات پرسپولیس تاثیر  خود را خیلی زود نشان داد و در دقیقه‌ی 21 با ارسالی دقیق زمینه‌ساز گل اول پرسپولیس شد. بودیمیر در دقیقه 57 با به هم‌ریختن خط دفاع حریف گلزنی کرد اما داور بازی به دلیل خطای مهاجم پرسپولیس این گل را مردود کرد تا ماریو برای ثبت اولین گلش در پرسپولیس به بازی‌های آینده امیدوار باشد.

 

گادوین منشا(استقلال تهران)

سومین پیروزی پیاپی استقلال در نیم فصل دوم مسابقات لیگ برتر را گل تماشایی و تحسن برانگیز گادوین منشا استارت زد. مهاجم پرکار آبی‌ها که در امر گلزنی موفق نبود به بهترین شکل ممکن توانست توانایی‌هایش را به کادرفنی اثبات کند و سکوهای ورزشگاه غدیر را به وجد بیاورد. او در کنار این گل که قطعا یکی از کاندیدهای برترین گل فصل خواهد بود در صحنه گل دوم تاثیر مستقیم داشت و با پاس عرضی دقیق موجب گلزنی آیاندا پاتوسی شد تا روز فراموش نشدنی را با بوسه بر پیراهن آبی تجربه کرده باشد.

 

تیم منتخب هفته بیستم لیگ برتر؛ حضور پررنگ تراکتوری‌ها و استقلالی‌ها

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز