خبرگزاری کار ایران

مجید حسینی در گینس؛

روزهای تلخ مدافع استقلالی در ترکیه

asdasd
کد خبر : ۷۳۴۳۴۵

مدافع سابق استقلال با حضور در لیگ ترکیه طی هفته‌های اخیر نمایش خوبی از خود به جا نگذاشته و کاملا تحت فشار قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا، مجید حسینی را از وقتی می‌شناسیم که در تیم نوجوانان بازی می‌کرد.  مدافعی که همیشه یک کاپیتان و بزرگتر بود.  در جام جهانی نوجوانان- سال 2013- شرکت کرد و بازوبند کاپیتانی تیمی را بست که سعید عزت‌اللهی و صادق محرمی هم عضوش بودند.  بعدها مجید حسینی در رده‌های جوانان و امید بازی کرد و البته خیلی زود و پس از درخشش در پیراهن استقلال به تیم ملی بزرگسالان نیز رسید. 

امیر قلعه‌نویی باعث و بانی حضور حسینی در استقلال بود.  او مدافعی 18 ساله را جذب کرد که خیلی‌ها می‌گفتند کند است و کیفیت فنی بالایی ندارد.  حضور در استقلال، انتقال قرضی و چندماهه به راه‌آهن و دوباره بازگشت به استقلال در کارنامه مجید حسینی ثبت شد تا اینکه علیرضا منصوریان روی نیمکت آبی نشست. 

در این بین، مجید حسینی چند بازی هم برای تیم امید انجام داد.  تیمی که مربیگری‌اش بر عهده محمد خاکپور بود و سرمربی تیم امید از حسینی بیشتر در پست هافبک دفاعی استفاده کرد تا دفاع مرکزی. 

با حضور منصوریان در استقلال، موقعیت حسینی نیز مستحکم شد.  او بیشتر در ترکیب ثابت قرار گرفت و بازی‌های کم‌نقصی هم به نمایش گذاشت.  درخشش حسینی به قدری بود که حتی تغییر مربی و حضور شفر هم باعث نشد جایگاه مستحکم او به خطر بیفتد.  شفر از زوج حسینی- چشمی در قلب خط دفاع استقلال استفاده کرد و البته با اتکا به عملکرد خیره‌کننده این زوج جوان موفقیت‌هایی نیز به‌دست آورد. 

در همین روزها بود که تیم ملی آماده حضور در جام جهانی 2018 می‌شد.  فهرست بازیکنان تقریبا مشخص بود اما کمتر کسی تصور می‌کرد نام مجید حسینی هم در آن نوشته شود.  کی‌روش اما اعتقاد ویژه‌ای به مدافع جوان و 22 ساله استقلال داشت.  او را به سید جلال حسینی ترجیح داد و البته در جام جهانی هم از وجودش بهره برد. 

مجید حسینی همانقدر که غیر قابل پیش‌بینی به فهرست تیم ملی رسید، برای این تیم بازی هم کرد.  در جام جهانی و مقابل مراکش، پرتغال و اسپانیا.  ماحصل بازی بی‌نقص حسینی در جام جهانی، انتقال به ترابزون‌اسپور ترکیه بود.  انتقالی که این مدافع جوان را در 22 سالگی به فوتبال اروپا و لیگی معتبر رساند. 

حسینی در ترابزون‌اسپور و همان ابتدای فصل به‌قدری درخشید که به ترکیب ثابت این تیم هم رسید.  این مدافع ایرانی به یکی از بازیکنان کلیدی ترابزون تبدیل شد و البته تا اواسط فصل، هر وقت در ترکیب حضور داشت، ترابزون طعم شکست را نچشید.  حضور در جام ملت‌های آسیا و بازی برای تیم ملی ایران و سپس بازگشت به ترکیه هم باعث نشد تا حسینی از ترکیب ترابزون‌اسپور خارج شود.  او مورد اعتماد یونال کارامان بود و این مربی هم مثل ابتدای فصل از وجود حسینی در زمین استفاده کرد. 

مجید حسینی اما در 2 بازی اخیر و برخلاف عملکرد درخشان‌اش در این فصل، دو اشتباه عجیب انجام داد که دومی باعث شکست ترابزون‌اسپور در جام حذفی ترکیه شد.

 او ابتدا مقابل قوزتپه و در هفته بیست و سوم لیگ ترکیه مرتکب خطای پنالتی شد که بازیکن حریف در دقیقه 71 دروازه ترابزون را باز کرد.  این اشتباه اما باعث نشد تا ترابزون نتیجه را واگذار کند. 

حسینی اشتباه دوم را در جام حذفی مرتکب شد.  بازی مقابل عمرانیه‌اسپور و در ورزشگاه فاتح تریم استانبول.  مدافع تیم ملی در دقیقه 66 و روی مهاجم حریف خطای پنالتی انجام داد که گل دوم عمرانیه‌اسپور را رقم زد.  ترابزون هم نتوانست گل‌های خورده را جبران کند تا با نتیجه 3 بر یک شکست بخورد و حذفی تلخ را تجربه کند. 

مدافع سابق استقلال که حالا تجربه بازی در سوپرلیگ ترکیه را به‌دست آورده، کمی افت کرده و به نسبت جام جهانی و ابتدای فصل اشتباه‌های بیشتری انجام می‌دهد.  اشتباه‌هاتی که 2 تا از آنها 2 پنالتی را تقدیم حریفان کرده.  باید ببینیم آیا کارامان دوباره به حسینی اعتماد می‌کند یا او را روی نیمکت ذخیره‌ها می‌نشاند؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز