خبرگزاری کار ایران

بشار رسن – استقلال؛ non-competition

asdasd
کد خبر : ۷۳۴۰۹۶

قرارداد بشار رسن، هافبک عراقی پرسپولیس در پایان فصل جاری به اتمام می‌رسد و این بازیکن جوان هنوز وضعیت فصل آینده‌اش را مشخص نکرده است.

به گزارش ایلنا، این در‌حالی است که برانکو ایوانکوویچ، سرمربی سرخ‌پوشان خواستار تمدید قرارداد هافبک عراقی تیمش شده، هرچند گفته می‌شود او تاکید کرده که باشگاه برای حفظ او پرداخت نجومی و خارج از عرف نداشته باشد تا تیم بهم نریزد. بر همین اساس مسئولان این باشگاه مذاکرات خود را با این هافبک عراقی آغاز کرده‌اند و بسته پیشنهادی‌شان را به بشار گفته‌اند اما در مذاکرات پرسپولیسی‌ها با بشار 2 مانع وجود دارد. 

نخستین مانع بی‌پولی باشگاه پرسپولیس و ناتوانی در پرداخت مطالبات بشار رسن است که بابت 2 فصل اخیر مبالغی را از باشگاه طلب دارد. مانع دیگری که بر سر امضای این قرارداد وجود دارد، بند جدایی بشار از پرسپولیس است که هنوز طرفین نتوانسته‌اند در این مورد هم به توافق برسند. 

گویا هافبک عراقی خواستار گنجاندن بندی است که در صورت داشتن پیشنهاد اروپایی بتواند قراردادش را فسخ کند و راهی لیگ‌های اروپایی شود. حتی اگر پرسپولیسی‌ها شرط اول و مالی را فراهم کنند اما سر شرط دوم بشار کوتاه نیامده‌اند و همین مسئله باعث شده فعلا توافقی صورت نگیرد. 

به همین دلیل است که شایعاتی درباره احتمال حضور بازیکن عراقی در استقلال شنیده شود، آن هم به واسطه رابطه خوب و نزدیک بشار با طارق همام بازیکن جوان و عراقی آبی‌ها. اما گویا کسانی که این شایعات را ساخته‌اند، یک موضوع را نادیده گرفته‌اند که استقلال در‌حال حاضر جایی در لیست بازیکنان خارجی‌اش ندارد، چرا‌که آبی‌ها 4 بازیکن خارجی به نام‌های طارق همام، پاتوسی، منشا و ایسما را در اختیار دارند و تا زمانی که یکی از آن‌ها از لیست خارج نشود، نمی‌توانند بازیکن دیگری را به خدمت بگیرند و فعلا صحبتی از پایان همکاری این 4 بازیکن نشده است. 

موضوع دوم بحث حقوقی انتقال بازیکن پرسپولیس به استقلال است، بخصوص این‌که در ماجرای مذاکره استقلال با گادوین منشا بازیکن سابق پرسپولیس، شنیده می‌شد سرخ‌پوشان به او تاکید کرده‌اند حق ندارد به تیم رقیب برود! حال این سوال پیش می‌آید که آیا باشگاه پرسپولیس در صورت رفع همه موانع حضور بشار در استقلال، راهکاری قانونی دارد که در صورت تمدید قرارداد مانع انتقال او به تیم رقیب در فصل‌های دیگر شود. 

علی ملیح‌زاده وکیل پایه یک دادگستری و عضو سابق کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال که اکنون مقیم اسپانیا‌‌ست و با برخی باشگاه‌های اسپانیایی همکاری دارد، به این سوال چنین پاسخ می‌دهد: «در قرارداد‌های حرفه‌ای شرطی تحت عنوان non-competition وجود دارد که بازیکن را از پیوستن به تیم‌های رقیب برای مدتی منع می کند. نمی‌دانم در قراردادهای باشگاه‌های ایرانی هم این بند وجود دارد یا خیر، اما این بند ضمانت اجرا هم در دنیا دارد.» 

حال با توجه به این اظهارنظر حقوقی، اگر پرسپولیسی‌ها در قرارداد قبلی با بشار چنین بندی را اضافه کرده باشند، عملا این بازیکن عراقی نمی‌تواند راهی استقلال یا هر تیم دیگری که در قرارداد به عنوان رقیب قید شده برود تا زمانی که مدت تعیین شده به پایان برسد.‌

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز