خبرگزاری کار ایران

مقایسه آماری عملکرد وینیسیوس و دمبله در آستانه ال‌کلاسیکو

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۹۲۸

دو ستاره جوان رئال و بارسا از مهره‌های تعیین کننده ال کلاسیکوی امشب هستند.

به گزارش ایلنا، بارسلونا و رئال هر دو دوران گذار را سپری می‌کنند. بارسا خود را برای بازنشستگی مسی آماده ‌می‌کند و رئالی‌ها به دنبال پیدا کردن ستاره‌ای در قواره‌ی رونالدو هستند.

مهم ترین استعداد‌های این دو تیم را می‌توان وینیسیوس جونیور و دمبله دانست. همانطور که انتظار می‌رفت این دو نفر شروع خوبی در تیم‌های جدید خود نداشتند اما بعد از آشنایی با شرایط تیم و جا افتادن در ترکیب عملکرد خوبی از خود نشان دادند. سرعت بالا و تکنیک خوب از شاخصه‌های اصلی این دو بازیکن است که در ال‌کلاسیکو پیشرو و البته بازی‌های فصل بعد می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در رقم زدن نتیجه بازی‌های رئال مادرید – بارسلونا داشته باشد.

بررسی آمار دو بازیکن در این فصل نشان از برتری نسبی دمبله دارد. دمبله در 31 بازی که این فصل برای بارسا داشته موفق به زدن 13 گل و فرستادن 6 پاس گل شده است. در طرف دیگر وینیسیوس در 25 بازی که با پیراهن رئال در زمین حاضر شده، 4 گل و 8 پاس گل را در کارنامه‌ی خود ثبت کرده‌است.

علاوه بر این بررسی آمار شوت‌های در چهارچوب، دریبل‌های موفق و پاس‌های ارسالی نشان از برتری دمبله می‌دهد. مهاجم فرانسوی بارسایی‌ها 81 دریبل موفق، 29 شوت در چهارچوب و 796 پاس صحیح داشته در حالی که وینیسیوس 49 بار از بازیکن مقابلش عبور کرده‌است، 25 شوت در چهارچوب داشته و 409 پاس صحیح برای هم‌تیمی‌هایش ارسال کرده‌است.

عملکرد خوب دمبله، کوتینیو که خیلی‌ها انتظار داشتند یکی از 11 مرد ثابت بارسلونا در این فصل باشد را نیمکت نشین کرده‌است. علاوه بر نقشی که دمبله در ریتم بازی بارسلونا داشته، گل‌های مهم او در این فصل را نمی‌توان فراموش کرد. گل ثانیه‌های پایانی او به اتلتیکو مادرید را می‌توان ماندگارترین قاب دمبله در این فصل دانست.

در طرف دیگر با ورود سانتیاگو سولاری به مادرید، وینیسیوس به یکی از مهره‌های اصلی خط حمله کهکشانی‌ها تبدیل شد. اگر چه شاید 4 گل زده در 25 بازی عملکرد مناسبی به نظر نیاید اما وینیسیوس 8 بار برای هم‌تیمی هایش پاس گل فرستاده و یکی از مهره‌های اصلی هجومی این فصل کهکشانی‌ها بوده است.

دمبله 21 ساله و وینیسیوس 18 ساله هنوز به ستاره و بازیکن محوری تیم‌هایشان تبدیل نشده‌اند اما ادامه این روند می‌تواند این دو استعداد را به ستاره‌های دنیای فوتبال تبدیل کند. دو ‌ال‌کلاسیکو پیشرو می‌تواند نقش مهمی در آینده‌ی فوتبالی آن‌ها داشته باشد.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز