خبرگزاری کار ایران

پای درد دل‌های کشتی‌گیر برتر سال؛

از همشهری بودن با تراکتوری‌ها به خودم می‌بالم/ آقای روحانی مثل پوتین به تمرینات ما بیاید

asdasd
کد خبر : ۷۳۱۲۹۳

کشتی گیر برتر سال 97 از نگاه مردم در مورد مشکلات خودش و این رشته ورزشی صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار ورزش ایلنا، قهرمانی در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا و کسب مدال برنز مسابقات جهانی 2018 بوداپست توسط پرویز هادی باعث شد تا این ملی پوش وزن 125 کیلوگرم کشتی آزاد کشورمان سال بسیار خوبی را پشت سر بگذارد و برای همین او از سوی مردم به عنوان بهترین آزادکار سال 97 در نظرسنجی سایت فدراسیون کشتی انتخاب شد. با او به همین بهانه گفتگوی انجام دادیم:

 

* شرایط حال حاضر خودت و تیم ملی چطور است؟

ما در حال حاضر چند اردو را پشت سر گذاتشتیم که خیلی خوب بوده. من هم بعد از مسابقات جهانی حدود دو ماه در ریکاوری بودم و بعد تمریناتم را شروع کردم که خدا را شکر بدنم رفته رفته بهتر می‌شود و برنامه های کادر فنی را پیش می‌بریم.

 

* جریان حضورت در جام دانکولوف چیست؟

بله درست است. فکر می‌کنم این مسابقات 9 تا 12 اسفند برگزار می‌شود و فعلا در اردو هستیم تا در این تورنمنت شرکت کنیم.

 

* به غیر از تو که در 125 کیلوگرم هستی، حسن رحیمی در 61، مصطفی حسین خانی در 74، حسن یزدانی در 86 و رضا یزدانی در 97 کیلوگرم در این تورنمنت هستند و همگی هم عنوان دار جهانی هستید. فکر می‌کنی با حضور شما تیم ملی بتواند ناکامی های اخیر را جبران کند؟

این مسابقات که تدارکاتی و نیاز است و فقط تمرینت کردن به درد نمی خورد. باید چنین مسابقاتی هم باشد. گذشته هم که هر چه بوده تمام شده است. من هم که امسال خدا را شکر سال بدی برایم نبود و مسابقات خوبی را پشت سر گذاشتم. البته هر چه بوده تمام شده و من فقط به آینده نگاه می‌کنم. حالاهم کادرفنی تصمیم گرفته تا در این مسابقات شرکت کنیم و من هم مثل یک سرباز تابع و در خدمت تیم ملی هستم.

 

* در در مورد انتخابت به عنوان بهترین آزادکار سال 97 چیست؟

اول از همه از مردم تشکر می‌کنم که همیشه به بنده لطف داشته اند و آمدند در نظرسنجی فدراسیون شرکت کردند و به من رای دادند. از همزبانان عزیزم و مردم آذربایجان که هر جای کشور زندگی می‌کنند، ممنونم و دست شان را می‌بوسم و امیدوارم باز هم نتایجی بگیرم که این عزیزان دل شان شاد شود. من از این اتفاق خیلی خوشحال شدم که مردم من را لایق دانستند.

 

* فکر می‌کنی استحقاقش را داشتی؟

از خودم که راضی نیستم. من در مسابقات جهانی باید طلا می‌گرفتم و سعی ام هم این است که تلاشم را چند برابر کنم تا باز دوبنده تیم ملی را به دست آورم و بعد ان شاء ا... بهترین مدال را در مسابقات جهانی همراه با سهمیه المپیک به دست آورم. این هم که بهترین کشتی گیر سال انتخاب می‌شود، از بدعت های خوبی است که آقای خادم گذاشت و سال های گذشته نبود و جا دارد از ایشان هم تشکر کنم که کارهای بزرگی انجام دادند و به کشتی ما اعتبار و آبرو بخشیدند.

* در مورد همشهریانت گفتی. در بازی تراکتورسازی - استقلال حضور پررنگشان در استادیوم بازتاب جهانی داشت.

من از طریق تلویزیون بازی را تماشا کردم و به خودم می‌بالم که چنین همشهریانی دارم که همیشه دوستدار ورزش هستند. تراکتور هم که به یک هویت برای آذربایجانی ها تبدیل شده و عرق خاصی به آن دارند و در سرما و گرما تیم را تشویق می‌کنند. من هم خیلی خوشحال شدم که تیم برد و مردم دل شان شاد شد و پشیمان نشدند. از همه شهرها به ورزشگاه رفته بودند.

 

* با توجه به علاقه‌ای که به فوتبال داری نظرت درباره اختلاف نظرهایی که اخیرا بین ورزشکاران رشته‌های مختلف با فوتبالیست‌ها در مورد دستمزدشان چیست؟

کشتی‌گیران همیشه مظلوم هستند و همه هم شاهد هستند. وقتی بحث نتیجه گیری پیش می‌آید، کشتی بار ورزش ایران در المپیک و بازی های آسیایی که بسیار مهم بوده را بر عهده داشته. مسابقات جهانی هم سالیان درازی است که کشتی در آن افتخارآفرینی کرده و انتظاراتی زیادی از این رشته هست ولی مسئولان با این دید به کشتی و دیگر ورزش های مدال آور مانند وزنه برداری و تکواندو نگاه نکرده اند. ما نه خدای ناکرده با رشته دیگری اختلافی داریم و نه چیز دیگر. همه این عزیزان زحمت می‌کشند که پرچم ایران بالا برود. چه فوتبالیست باشد، چه والیبالیست و چه کشتی گیر و چه تکواندوکار. همه عمرشان را می‌گذارند تا نتیجه ای بگیرند که مردم شاد شوند. حالا یک عده می‌خواهند سوء برداشت کنند و از آب گل آلود ماهی بگیرند که این خوب نیست.مسئولان باید همه را به یک چشم ببینند. همه افتخار آفرینی می‌کنند. اخیرا پوتین به اردوی تیم ملی کشتی آزاد روسیه سر زده و گفته مشکل تان چیست. این یک دلگرمی بزرگ است. حالا بد بینانه می‌گویم که هیچ چیزی هم نداده است. ببینید فقط چقدر روحیه گرفته اند که رئیس جمهورشان پیگیر است. ما بازی های آسیایی بهترین فدراسیون بودیم ولی در مسابقات جهانی تیم جوان بود و نتیجه آن طور شد. چقدر انتقاد شد. باید به اندازه ای که می‌رسند انتظار داشته باشند. امروز غلامرضا محمدی یا محمد بنا با جدیت و با تمام توان کار می‌کنند. اگر پشت این ها را هم خالی کنند، مثل گذشته می‌شود. بالاخره یک سال و نیم تا المپیک باقی مانده ولی ورزش در اولویت نیست. الان ببینید این همه جمعیت رفته بازی تراکتورسازی را دیده اند یا وقتی کشتی دو تا مدال می‌گیرد، مردم این همه خوشحال می‌شوند. کدام عرصه دیگری به جز ورزش این همه مردم را شاد می‌کند؟ مردم دلخوشی دیگری ندارند و 80 درصد مردم ما دنبال نان شب شان هستند. در این شرایط، روسیه می‌رود در رشته آزاد و فرنگی 10 مدال طلا می‌گیرد.

 

* پس شما انتظار دارید که رئیس‌جمهور هم از اردوی تیم ملی کشتی دیدن کند؟

بله مگر چه می‌شود؟ من حدود 13 سال است که در اردوی تیم ملی هستم و عمر و جوانی ما اینجا می‌گذرد. ایشان نمی‌خواهد بیاید و بگوید دست شما درد نکند که پرچم را بالا می‌برید؟ من زن و بچه مان را هر دو ماه یک بار می‌بینیم و مثل پادگان اینجا هستیم.

 

* به محمد بنا اشاره کردی. یک عکس جالب هم با او در صفحه ات گذاشته بودی.

محمد آقا واقعا آدم بزرگی است. او فقط برای بچه‌های فرنگی نیست و آنقدر دلسوز و واقعا چندین بار که خارج بودیم، محمد آقا بیشتر از کشتی گیران خودش، برای ما حرص و جوش می‌خورد. من شخصا این صحنه ها را دیده ام و برایش ارزش زیادی قائل هستم. این مرد خیلی بزرگ است. از صمیم قلب آرزوی موفقیت برای تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی دارم و امیدوارم که این مرد هم موفق و سربلند باشد.

 

 

حامد جیرودی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز