خبرگزاری کار ایران

باورنکردنی؛ بالاخره علیرضا منصوریان پیروز شد! (گزارش)

asdasd
کد خبر : ۷۲۸۰۴۴

پیروزی ذوب‌آهن مقابل الکویت باعث شد اتفاقات خوب و مثبتی برای این تیم اصفهانی بیفتد. اول اینکه نوار نبردن علیرضا منصوریان در ذوب‌آهن اصفهان پاره شد. منصوریان 3 ماه است که در ذوب‌آهن حضور دارد و 4 بازی لیگ برتر را تجربه کرده اما تا الان تنها 3 امتیاز کسب کرده، یعنی 3 تساوی و یک شکست.

به گزارش ایلنا، این مساله نگرانی‌های زیادی را به وجود آورده بود که پیروزی مقابل الکویت باعث شد این طلسم بشکند و منصوریان پیروزی در ذوب‌آهن را هم تجربه کند. مساله مهم‌تر این است که ذوب‌آهن با کسب این پیروزی، اعتماد به نفس بالایی پیدا کرده و حالا با روحیه بالا می‌خواهد برای بازی دوم پلی‌آف مقابل الغرافه قطر خود را آماده کند؛ برای بازی مهمی که در قطر برگزار می‌شود.

دقیقا 3 ماه از حضور علیرضا منصوریان در ذوب‌آهن می‌گذرد. منصوریان که در نفت تهران و استقلال تجربه مربیگری داشت، به ذوب‌آهن رفت تا به ناکامی‌های این تیم پایان دهد؛ ناکامی‌ها و البته نوسان در نتیجه‌گیری که در زمان حضور امید نمازی رقم خورد. منصوریان در همان ابتدا، دست به کار شد و جلوی رفتن رشید مظاهری از ذوب‌آهن اصفهان را گرفت. او اجازه جدایی به هیچ بازیکنی نداد و سعی کرد بیش از هر چیز روی اتحاد و همدلی تیمش کار کند؛ مساله‌ای که ظاهرا در زمان امید نمازی از بین رفته بود و بازیکنان به دلایل مختلف به چند دسته تقسیم شده بودند. ذوب‌آهن با منصوریان در نخستین بازی‌اش شکست خورد. آن هم در یک بازی خانگی مقابل پارس جنوبی جم که شرایط چندان خوبی به لحاظ مالی و روحی نداشتند.

با این شکست، بحث مشکل بدنی تیم به وجود آمد که نمازی نسبت به آن موضع گرفت و اعلام کرد چنین چیزی نیست. بعد از آن، ذوبی‌ها مقابل فولاد خوزستان و نفت مسجدسلیمان که آنها هم در آن مقطع شرایط چندان خوبی نداشتند، به تساوی رضایت دادند. با این نتایج نیم فصل اول به پایان رسید و فرصت خوبی به منصوریان داده شد تا تیمش را آنطور که می‌خواهد آماده کند. منصوریان به باشگاه اعلام کرد محسن مسلمان را نمی‌خواهد و این بازیکن راهی سپاهان شد. شاید این اتفاق برای بیشتر شدن همدلی در تیم رقم خورد اما به هر حال او یکی از هافبک‌های اصلی تیمش را از دست داد. عارف غلامی هم راهی فولاد خوزستان شد اما چند بازیکن جدید به تیم اضافه شدند که مهم‌ترین آنها محمدرضا خلعتبری و کریستین اوساگونا بود.

علیرضا منصوریان روی این بازیکنان حساب ویژه‌ای باز کرد اما خلعتبری در بازی مقابل نساجی مازندران مصدوم شد تا مثل رحیم زهیوی خانه‌نشین شود. ذوب‌آهن در این بازی خانگی هم مقابل نساجی مازندران که مشکلات زیادی داشت و کارش را با مجید جلالی خیلی دیر شروع کرده بود، به تساوی رضایت داد. با این نتایج، امید چندانی به بهتر شدن شرایط با علیرضا منصوریان وجود نداشت و نگرانی‌های هواداران این تیم برای لیگ قهرمانان آسیا بیشتر و بیشتر شد.

ذوب‌آهن باید در نخستین بازی پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا که به صورت تک بازی برگزار می‌شود، مقابل الکویت کویت قرار می‌گرفت. این تیم که معمولا در آسیا یکی از مدعیان بود و تجربه زیادی در این رقابت‌ها دارد، میزبان تیم کشوری شد که چند سالی فوتبالش تعلیق بود. با این شرایط، به نظر می‌رسید ذوب‌آهن کار سختی برای کسب پیروزی ندارد و حتی خیلی‌ها امیدوار بودند سبزپوشان اصفهانی با چند گل، حریف را راهی خانه‌اش کنند اما اینطور نبود. ذوب‌آهن در مقابل الکویت چندان خوب ظاهر نشد و نتوانست انتظارات را برآورده کند. البته این تیم تلاش نسبتا خوبی برای رسیدن به دروازه حریف داشت اما ناکام بود، ضمن اینکه درخشش رشید مظاهری هم باعث شد هیچ گلی رقم نخورد. با این شرایط، بازی به وقت‌های اضافه کشیده شد که دیگر همه منتظر پنالتی بودند اما در نیمه دوم وقت‌های اضافه، روی یک ضربه ایستگاهی، کریستین اوساگونا، خرید جدید ذوب‌آهن با یک ضربه سریع و دقیق، دروازه الکویت را در دقیقه 110 باز کرد. این گل، آنقدر غیرمنتظره بود که شادی عجیبی در ورزشگاه شاهد بودیم.

با همین گل، طلسم نبردن علیرضا منصوریان در ذوب‌آهن اصفهان شکسته شد و به پیروزی رسید. طلسم تیم یک سرمربی جوان اما باتجربه در لیگ قهرمانان آسیا که حتی با نفت تهران به مرحله یک چهارم پایانی این رقابت‌ها هم صعود کرده بود. این پیروزی آنقدر برای منصوریان شیرین بود که بعد از سوت پایان بازی سجده شکر به جای آورد. برای سرمربی جوانی که تا الان 4 بار حضور در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا را با تیم‌های نفت تهران (2 بار)، استقلال (یک بار) و ذوب‌آهن (یک بار) تجربه می‌کرد. البته کار هنوز برای منصوریان در پلی‌آف تمام نشده. ذوب‌آهن در مرحله بعدی پلی‌آف باید مقابل الغرافه قطر قرار بگیرد، آن هم در یک بازی خارج از خانه. این بازی بدون شک سخت‌تر از بازی با الکویت است اما برد مقابل الکویت باعث شده تیم اعتماد به نفس بالایی پیدا کند و با روحیه بیشتر مقابل الغرافه قرار بگیرد؛ مقابل تیم مهدی طارمی که شناخت خوبی از منصوریان و تیمش دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز