خبرگزاری کار ایران

تراکتور برابر سد استقلال؛ قلعه کاپیتان فرو ریختنی نیست!

asdasd
کد خبر : ۷۲۸۰۰۸

10کلین‌شیت، 4 ماه بدون گل خورده، 522 دقیقه بسته نگه داشتن دروازه و هر 292 دقیقه یک گل خورده، آمار فوق‌العاده‌ای است که مهدی رحمتی به نام خود ثبت کرده.

به گزارش ایلنا، آماری که اگر اختصاص بهترین خط دفاع لیگ به استقلال را کنارش بگذاریم، بیشتر به کار بزرگی که رحمتی انجام داده پی می‌بریم. دروازه‌بان 36 ساله‌ای که انگار هر چه سن و سالش بالاتر می‌رود، طراوتش هم به همان اندازه بیشتر می‌شود. او در اوج قرار دارد و حتی بهتر و پخته‌تر از دوران جوانی درون دروازه می‌ایستد. لقب بنجامین باتن استقلال را به او هدیه می‌دهیم. هدیه‌ای که لایقش است.

 مهدی رحمتی هنوز هم یکی از دروازه‌بان‌های آماده لیگ برتر است. دروازه‌بانی که مقابل پیکان هم کلین‌شیت کرد تا تعداد کلین‌شیت‌های او در این فصل دو رقمی شود. کاپیتان استقلال موفق شد دهمین کلین‌شیت این فصل خود و یازدهمین کلین‌شیت تیمش را در هفته شانزدهم ثبت کند تا از حیث بسته نگه داشتن دروازه، از سایر دروازه‌بان‌های لیگ هجدهم جلو باشد.

مهدی رحمتی این فصل ۱۳ بار در ترکیب استقلال قرار گرفته که تنها ۴ بار مقابل ذوب‌آهن، پارس‌جنوبی جم و نفت مسجدسلیمان دروازه‌اش باز شده است. از ۴ گلی که رحمتی خورده یک گل از روی نقطه پنالتی و یک گل هم گل به خودی مدافعان استقلال بوده است. یک آمار فوق‌العاده برای دروازه‌بانی که انگار هر چه سنش بالاتر می‌رود، آماده‌تر می‌شود.

رحمتی با ثبت ۱۰ کلین‌شیت در ۱۳ بازی و دریافت ۴ گل در این بازی‌ها، میانگین یک گل به ازای هر 292 دقیقه بازی را به نام خود ثبت کرده است. آخرین باری که دروازه مهدی رحمتی در لیگ برتر باز شد، دقیقه ۸۸ بازی معوقه از هفته ششم بود که ۱۴ مهر در مسجد سلیمان برگزار شد. از آخرین گل دریافتی او در لیگ بیشتر از ۴ ماه می‌گذرد و رحمتی در این مدت هرگاه درون دروازه استقلال ایستاده، دروازه‌اش را روی مهاجمان لیگ برتری بسته نگه داشته. استقلال بعد از بازی مقابل نفت در مسجدسلیمان، ۹ بار در لیگ به میدان رفته که ۳ بار حسینی و ۶ بار رحمتی درون دروازه این تیم قرار گرفته‌اند.

رحمتی با ۶ کلین‌شیت پیاپی به علاوه ۲ دقیقه از بازی با نفت مسجدسلیمان، شمار دقایق حفظ دروازه‌اش در لیگ را به عدد ۵۴۲ دقیقه رسانده است. در حال حاضر حسین حسینی با ۸۴۵ دقیقه گل نخوردن صاحب رکورد طولانی‌ترین دقایق بسته نگه داشتن دروازه در فوتبال ایران است و رحمتی این شانس را دارد تا با ۳ کلین‌شیت دیگر، این رکورد را بشکند.

 نکته جالب در مورد آمادگی مهدی رحمتی و بازگشت به روزهای اوج، سن او است که اکنون به عدد 36 رسیده. رحمتی را می‌توان بنجامین باتن استقلال دانست. بنجامین در اواخر قرن نوزدهم و در سن ۸۰ سالگی به دنیا آمده و با گذشت زمان، در حالی که دیگران پیرتر می‌شدند، او جوان‌تر می‌شد. اتفاقی که حالا برای مهدی رحمتی در فوتبال ایران رخ داده. او هر چه سن و سالش بالاتر می‌رود، اوج می‌گیرد و بهتر از روزهای جوانی درون دروازه می‌ایستد. برای آمادگی رحمتی البته این مثال را هم می‌توان به کار برد: «دود از کنده بلند می‌شود.»

درخشش مهدی رحمتی باعث شده تا استقلال، بهترین خط دفاع لیگ را تا پایان هفته هفدهم در اختیار بگیرد. استقلال تا اینجای فصل که 16 بازی انجام داده- یک بازی کمتر از اکثر تیم‌ها- فقط 6 بار دروازه‌اش باز شده و از این حیث بهترین آمار را به خود اختصاص داده. حتی بهتر از پرسپولیس که تا قبل از بازی مقابل فولاد تنها 6 گل دریافت کرده بود اما حالا با 8 گل خورده در رده دوم بهترین خطوط دفاع لیگ برتر قرار دارد. بی‌شک مهدی رحمتی یکی از دلایل اصلی ثبت این آمار است. دروازه‌بانی که با جدایی کارلوس کی‌روش از تیم ملی، شاید اتفاق‌های جدیدی را نیز تجربه کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز