خبرگزاری کار ایران

جیوبا - سردار آزمون زوجی شبیه بسکتبالیست‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۲۷۷۵۱

تا وقتی سردار آزمون در روبین‌کازان بود کلی از کارشناسان روسی و مفسران ورزشی این کشور درباره‌اش حرف می‌زدند و حالا که او به تیم مطرح‌تری رفته میزان مصاحبه‌ها و اظهارنظرها درباره او و حضورش در زنیت بیشتر هم شده است.

به گزارش ایلنا، بدون شک سردار در زنیت بیشتر از قبل مورد توجه قرار خواهد گرفت و البته خودش هم می‌داند کار بسیار دشوارتری در پیش دارد، چراکه اینجا در زنیت رقیبانش در خط حمله، مهاجمان ملی‌پوش روسی و یکی، دو بازیکن تازه‌وارد گرانقیمت هستند و چنانچه سردار نمایش تاثیرگذاری در خط حمله زنیت نداشته باشد جای ثابتی در ترکیب پیدا نخواهد کرد.

خوشبختانه نظر سرمربی زنیت نسبت به آزمون کاملا مثبت است. سرگئی سماک، سرمربی زنیت درباره میزان آمادگی سردار می‌گوید: «بعید به نظر می‌رسد سردار آزمون با توجه به بازی‌هایش در جام ملت‌های آسیا 2019 در بهترین شرایط قرار داشته باشد. می‌پذیریم که او باید پس از پایان این رقابت‌ها کمی استراحت می‌کرد. مدت طولانی در اردوهای تمرینی تیم ملی ایران بود و بازی‌های زیادی انجام داد.»

سماک در مصاحبه دیگری با اشاره به اینکه دریوسی می‌تواند در پست‌های مختلفی بازی کند تاکید کرد: «توانمندی‌های سردار آزمون و آرتم جیوبا نیز این اجازه را می‌دهد تا آنها حتی کنار هم قرار بگیرند.» سرمربی جوان زنیت ادامه داد: «سردار آزمون در تیم زنیت سن‌پترزبورگ نقش خود را تغییر نخواهد داد. او شروع‌کننده‌ای عالی است و لحظه‌ای را که باید از مدافعان جدا شود به‌خوبی درک می‌کند. سردار آزمون حتی اگر زوج آرتم جیوبا در خط حمله زنیت باشد نباید هیچ مشکلی داشته باشند.»

سماک درباره میزان کمک سردار آزمون هنگام تحت فشار بودن و بازی فعال بدون توپ او گفت: «بله، زمانی که زنیت تحت فشار قرار بگیرد و توپ را در اختیار نداشته باشد سردار آزمون به ما خیلی کمک خواهد کرد. در این زمینه باریوس (خرید جدید زنیت) نیز به زنیت کمک می‌کند. با خریدهای جدید، بازی زنیت هنگام تحت فشار بودن از سوی حریفان باید تقویت شود.»

از سوی دیگر ایلیا کوزاکوف، گزارشگر و مجری برنامه‌های ورزشی تلویزیون روسیه در مصاحبه با سایت teamrussia روسیه درباره مهاجم ایرانی زنیت گفت: «اگر سردار آزمون و ویلمار باریوس در حال هماهنگی و خو گرفتن به زنیت سن‌پترزبورگ هستند، راکیتسکی توانسته به خط دفاعی ثبات و اشتیاق مضاعفی ببخشد. با ورود این بازیکن، یکپارچگی خط دفاعی برقرار شد. با وجود خریدهای جدید معتقد هستم هنوز هم تیم زنیت سن‌پترزبورگ پیشروی نمی‌کند و سرگئی سماک (سرمربی) باید این وظیفه را انجام دهد.»

او سپس با اشاره به سردار آزمون گفت: «سردار آزمون را همه از زمان گذشته در لیگ برتر روسیه می‌شناسند و او طبق گفته‌ سرگئی سماک یکی از بهترین‌های پست خود است.»

والری گازایف، سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال روسیه نیز گفت: «سردار آزمون همیشه نمایش تاثیرگذاری از خود به جای گذاشته است. اگر پیش از این زنیت سن‌پترزبورگ بازیکن جایگزینی برای آرتم جیوبا در خط حمله نداشت الان سردار آزمون را در اختیار دارند.»

یکی از رقبای سردار در خط حمله زنیت، الکساندر کوکورین است که از مهرماه به‌دلیل ضرب‌وشتم یک مقام دولتی روسیه در بازداشت به سر می‌برد. قرار است این مهاجم در ماه آوریل از زندان آزاد شود. رومان اورشوک، مدیر ورزشی تیم تورپیدو مسکو که کار ایجنتی هم انجام می‌دهد درباره اینکه زنیت با داشتن کوکورین چه نیازی به جذب آزمون داشت می‌گوید: «این را باید همه بدانند که سردار آزمون را بسیاری از تیم‌های اروپایی می‌خواهند. الان هم روبین‌کازان به‌خاطر پرداخت بدهی‌های خود نیاز مبرمی به فروش سردار آزمون داشت. او تابستان گذشته پیشنهادهای زیادی از انگلیس و آلمان داشت که روبین‌کازان رد کرده بود. ترک زنیت سن‌پترزبورگ برای سردار آزمون حتی در تابستان آینده آسان‌تر است و فروش او حداقل 2 برابر خواهد بود. سردار آزمون خرید خوب زنیت است.»

همچنین اورلوف، کارشناس فوتبال روسیه به تمجید از مهاجمان زنیت پرداخت و گفت: «جیوبا و آزمون می‌توانند هر خط دفاعی را بشکنند. این دو بازیکن فوق‌العاده هستنند. آنها مثل یک بسکتبالیست می‌ایستند و ضربات سر را در هوا می‌زنند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز