خبرگزاری کار ایران

اتفاقی عجیب برای تیم ملی کشتی در ورزشگاه آزادی

asdasd
کد خبر : ۷۲۵۶۴۰

تیم ملی کشتی فرنگی را برای دویدن در دور دریاچه ورزشگاه آزادی راه ندادند. یک خبر کوتاه و تلخ که حکایت از پولی شدن ورزشگاه آزادی دارد.

به گزارش ایلنا، ورزشگاه آزادی مهم‌ترین پایگاه قهرمانی ورزش ایران است که فدراسیون‌های کشتی، وزنه‌برداری، والیبال، بسکتبال، تیراندازی، قایقرانی و ووشو از جمله رشته‌هایی هستند که به طور مستمر از این مجموعه استفاده می‌کنند اما حالا این مجموعه شبیه به مجموعه ورزشی انقلاب شده و هر قسمتی از آن به محلی برای کار اقتصادی تبدیل شده و قرار است که مجموع هزینه حفظ و نگهداری خود را با اجاره دادن قسمت‌های مختلف این مجموعه به دست بیاورد.

محوطه پیست دریاچه ورزشگاه آزادی که محلی برای استفاده بسیاری از ورزشکاران رشته‌های مختلف است، در روزهای گذشته با تصمیم مسوولان ورزشگاه آزادی و احتمالا با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان به پیمانکار واگذار شده و پیمانکار هم از افرادی‌ که قصد استفاده از این مجموعه را داشته باشند، هزینه دریافت می‌کند. ظاهرا پیمانکار می‌خواهد این محوطه را به چیزی شبیه جاده سلامت مجموعه ورزشی انقلاب تبدیل کند تا به این شکل درآمدزایی کند! در حالی‌که این مکان یکی از مهم‌ترین بخش‌های ورزشگاه آزادی برای انجام تمرینات هوازی ورزشکاران و بخصوص برای کشتی‌گیران است که به همین دلیل هم روز گذشته شاگردان محمد بنا طبق روندی که در سال‌های اخیر وجود داشته برای استفاده از این مکان راهی پیست دریاچه شدند که نماینده‌های پیمانکار اعلام کردند ابتدا باید هماهنگی صورت بگیرد و هزینه استفاده از این پیست پرداخت شود و بعد کشتی‌گیران بتوانند از این مجموعه استفاده کنند!

این‌که تا چه اندازه این گونه رفتارها با تیمی که قرار است 17 ماه دیگر در بازی‌های المپیک افتخارآفرین باشد، می‌تواند زشت باشد بماند برای بعد اما اینکه پیمانکار چگونه می‌خواهد از این فضا استفاده کند و درآمدزایی کند، یک سوال مهم است. پیمانکار مشتری‌های خود را چگونه تامین می‌کند؟ آیا بیشترین مشتری‌های آن ورزشکاران و قهرمانان و فدراسیون‌های ورزشی هستند و یا اینکه مردم عادی هم پا به این مجموعه می‌گذارند؟ با توجه به شرایط و موقعیتی که مجموعه ورزشی آزادی دارد، استفاده مردم عادی از این پیست تقریبا غیر ممکن است و یا حداقل این‌که استقبال آنچنانی از این مجموعه از سوی مردم عادی نمی‌شود و تقریبا مشتری پر و پاقرص این پیست قهرمانان رشته‌های مختلف ورزشی هستند، آیا واقعا مسوولان قصد دارند برای این مجموعه از ورزشکاران اجاره بگیرند؟

با وجودی‌که تهران چندین مجموعه ورزشی بزرگ دارد، از جمله ورزشگاه شیرودی و یا مجموعه ورزشی انقلاب که هر دو مانند ورزشگاه آزادی بیش از 40 سال قدمت دارند اما تنها این ورزشگاه آزادی است که به پایگاه قهرمانی در تهران تبدیل شده است. حالا اگر قرار باشد به این مجموعه با چشم درآمدزایی نگاه شود و با متر و معیار اقتصادی با آن برخورد شود، آنگاه باید منتظر ماند تا این مجموعه عظیم هم به سرنوشت مجموعه انقلاب دچار شود.

مجموعه انقلاب روزی برای خودش پایگاه قهرمانی ورزش بود. جودو، کشتی، تکواندو، بوکس و خیلی از رشته‌های دیگر در این مجموعه اردوهای خود را بر پا می‌کردند اما جاده سلامت راه اندازی شد و به این بهانه اجازه ورود مردم عادی با پرداخت ورودیه داده شد. بعد از مدتی نوبت به راه‌اندازی فود کورت‌ها رسید و بعد هم که فروشگاه‌های زیادی در این مجموعه به راه افتاد. تیم‌های ورزشی هم به ناچار یکی پس از دیگری از این مجموعه خارج شدند و الان فقط آکادمی ملی المپیک که در قلب این مجموعه قرار دارد، خاصیت قهرمانی دارد. حالا مجموعه ورزشی انقلاب به حدی فعالیت تجاری انجام می‌دهد که بیشتر زمین‌های گلف برای ساخت مجموعه تجاری تخریب شده‌‌اند. آیا واقعا برای مجموعه آزادی هم چنین سرنوشتی در پیش است؟ اگر چنین است بهتر است که وزارت ورزش و جوانان هر چه سریعتر مانع از انجام اقدامات اولیه شود.

ورزشگاه پیر شیرودی که در مرکز شهر قرار دارد و بیشترین خاصیت اقتصادی را هم دارد، می‌تواند به مهم‌ترین بخش برای درآمدزایی تبدیل شود به شرطی که سایر مجموعه‌های ورزشی از تجاری بودن خارج شوند. ورزشگاه شیرودی هم اکنون کمترین خاصیت را برای ورزش قهرمانی دارد و تنها چیزی که از آن مانده یک خاطره نوستالژیک است. حالا چرا از این مجموعه به‌عنوان یک مرکز اقتصادی استفاده نمی‌شود، مشخص نیست. آن چیزی که الان از هر موضوعی مهم‌تر است، حفظ و نگهداری صحیح مجموعه ورزشی آزادی به‌عنوان مرکزی برای آماده‌سازی تیم‌های ملی برای مسابقات مهم بین‌المللی است. کاری که تا به امروز هم به خوبی انجام نشده و همیشه این مجموعه سر بزنگاه دست تیم‌های ملی را در پوست گردو گذاشته است. مثل خرابی که در چیلرها در یکی دو سال گذشته به وجود آمد و مشکلاتی را برای اردونشین‌های تیم ملی به وجود آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز