خبرگزاری کار ایران

دوقلوهای استقلال و پرسپولیس علیه فاتح تریم

asdasd
کد خبر : ۷۲۵۳۱۵

وحید امیری که البته کمتر از حسینی برای ترابزون‌اسپور بازی کرد اما هر زمانی که در زمین حضور داشت، یک مهره موثر بود.

به گزارش ایلنا، وحید امیری و مجید حسینی بعد از سپری کردن یک جام جهانی موفق، با پیشنهادی از سوی باشگاه ترابزون‌اسپور ترکیه مواجه شدند و البته پاسخ مثبت به آن دادند.

امیری که 3 فصل پیراهن پرسپولیس را پوشیده بود، با پایان قرارداد از این تیم جدا شد تا در 30 سالگی تجربه بازی در اروپا را به‌دست بیاورد. او در جام جهانی 2018 با حرکت جالبی که مقابل جرارد پیکه انجام داد مشهور شد اما جذب او توسط باشگاه ترابزون‌اسپور، تنها به دلیل عملکرد موفق امیری در هر 3 بازی ایران در جام جهانی روسیه بود.

مجید حسینی هم در جام جهانی 2018 و برخلاف انتظارها، برای تیم ملی مقابل اسپانیا و پرتغال بازی کرد و البته کم‌نقص و بی‌اشتباه ظاهر شد. مدافعی که در استقلال عضویت داشت اما پس از کش و قوس‌های فراوان و پرداخت 400 هزار دلار از سوی باشگاه ترکیه‌ای مسیر جدایی را پیش گرفت و در 22 سالگی به تیمی اروپایی رفت.

حسینی در قریب به اتفاق بازی‌های ترابزون‌اسپور یکی از بازیکنان ثابت این تیم بود و البته هر وقت در ترکیب حضور داشت، تیمش طعم شکست را نچشید. سرمربی ترابزون‌اسپور هم اعتقاد ویژه‌ای به حسینی داشت و دارد و همین مساله باعث شد تا خلأ او در دوره‌ای که همراه تیم ملی ایران بود بیشتر به چشم بیاید.

 همچنین وحید امیری که البته کمتر از حسینی برای ترابزون‌اسپور بازی کرد اما هر زمانی که در زمین حضور داشت، یک مهره موثر بود.

امیری و حسینی جام ملت‌های متفاوتی را تجربه کردند. حسینی فقط در یکی دو بازی به ترکیب تیم ملی رسید و هرگز مدافعی نبود که در جام جهانی درخشید. حسین کنعانی‌زادگان از حسینی سبقت گرفت، به ترکیب اصلی رسید و باعث شد تا کی‌روش از مدافع 22 ساله ترابزون‌اسپور کمتر در ترکیب تیم ملی استفاده کند.

ماجرای وحید امیری اما با حسینی تفاوت داشت. او مثل جام جهانی در اکثر بازی‌های تیم ملی یکی از بازیکنان اصلی بود و فقط دیدار مقابل چین را به دلیل محرومیت از دست داد. این دو بازیکن بعد از پایان جام ملت‌های آسیا به ترکیه رفتند و برای ترابزون‌اسپور در هفته بیستم بازی کردند. امیری 8 دقیقه در زمین حضور داشت و مجید حسینی 3 دقیقه. ماحصل تلاش این دو بازیکن و هم‌تیمی‌های‌شان در ترابزون‌اسپور، پیروزی یک بر صفر مقابل آنکاراگوچو بود. نتیجه‌ای که باعث شد ترابزون‌اسپور به رده پنجم جدول لیگ ترکیه صعود کند.

ترابزون‌اسپور حالا و با کسب 33 امتیاز و تنها به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به بشیکتاش و مالاتیااسپور در رده پنجم قرار گرفته. این تیم که دو بازیکن ایرانی در ترکیب خود دارد، بالاتر از فنرباغچه، غول قدیمی فوتبال ترکیه ایستاده و امیدوار است در پایان فصل جواز حضور در لیگ‌های اروپایی را کسب کند.

در پایان هفته بیستم لیگ ترکیه، استانبول باشاک‌شهیر با کسب 41 امتیاز در صدر است و گالاتاسرای با مربیگری فاتح تریم و کسب 36 امتیاز در رتبه دوم ایستاده. ترابزون‌اسپور در هفته بیست و یکم و در ورزشگاه تورک‌تلکام استانبول میهمان گالاتاسرای است. یک بازی حساس که پیروزی در آن می‌تواند ترابزون‌اسپور را یک گام دیگر به کسب مجوز حضور در لیگ قهرمانان اروپا نزدیک کند.

ترابزون‌اسپور با امیری و حسینی، در فاصله 14 هفته مانده به پایان لیگ ترکیه تنها به حضور در لیگ‌های اروپایی و بخصوص لیگ قهرمانان آسیا فکر می‌کند. اتفاقی که می‌تواند هم به سود باشگاه ترابزون‌اسپور باشد و هم امیری و حسینی که برای فصل بعد هم با این تیم قرارداد دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز