خبرگزاری کار ایران

سردار آزمون؛ هالک جدید فوتبال روسیه

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۷۱۲

دو روز بعد از انتقال سودآور و 36 میلیون یورویی پاراداس به پاری‌سن‌ژرمن، سران باشگاه زنیت برای پر کردن جای خالی این مهره کلیدی به سراغ بهترین ستاره روبین در نیم فصل نخست لیگ برتر روسیه رفتند و در نهایت موفق شدند دوئل بر سر تصاحب سردار آزمون را از چند باشگاه دیگر از جمله ولورهمپتون انگلیس و بایرلورکوزن آلمان ببرند.

به گزارش ایلنا، قهرمان نیم فصل روسیه در حالی موفق شد سردار آزمون را راهی بندر زیبای سن پترزبورگ در شمال شرقی این کشور کند که برای خرید بلیت سفر مهاجم ایرانی مبلغی در حدود 12 میلیون یورو به حساب کازانی‌ها ریخت و با خود سردار هم قراردادی سه و نیم ساله به ارزش تقریبی 10 میلیون یورو به علاوه آپشن‌های وسوسه کننده بست تا یکی از پر سر و صدا‌ترین جابه‌جایی‌های زمستانی لیگ روسیه به نام گلزن اول ایران در جام ملت‌های آسیا سند بخورد

سایت nevasport روسیه در گزارشی تکمیلی از آخرین شرایط کوچ سردار به بندر سن پترزبورگ نوشت: «سرگئی سماک با اطمینان از خرید ستاره ایرانی، نام او را در کنار دو تازه وارد دیگر از جمله یاروسلاو راکیتسکی مدافع و همینطور ویلار مارلی هافبک جدید زنیت در فهرست نفرات اروپایی خود قرار داد تا با اضافه شدن این سه خرید زمستانی، زنیت با آمادگی کامل راهی لیگ اروپا و جدال حساس با فنرباغچه ترکیه در مرحله یک شانزدهم نهایی شود.»

این سایت روسی در ادامه با اشاره به مفاد قرارداد زنیت با روبین در خصوص انتقال سردار آزمون به سن پترزبورگ مدعی شد کازانی‌ها با سودی که از فروش آزمون به زنیت همینطور کودریاشوف به استانبول باشاک شهیر کسب کردند توانستند از ورشکستگی نجات پیدا کرده و برای نیم فصل دوم مشکلات مالی خود را برطرف کنند.

این سایت در ادامه با اشاره به اینکه سردار آزمون در زنیت هم با پیراهن شماره 20 به میدان خواهد رفت از او به‌عنوان یکی دیگر از ستاره‌های سرشناس و گرانقیمت تاریخ این باشگاه نام برد و مدعی شد آزمون جا پای مهاجمی سرشناس و برزیلی همچون هالک گذاشت که سال‌ها مرد اول خط حمله این باشگاه معتبر در فوتبال اروپا بود. سردار در حال حاضر در خط حمله قهرمان نیم فصل روسیه باید با نفراتی مثل آلکساندر کوکورین، آرتم زوبیا دو ملی پوش سرشناس روسیه همینطور دریوسی آرژانتینی برای ایستادن در خط حمله بجنگد. از دیگر چهره‌های مطرح حاضر در زنیت می‌توان یوری ژیرکوف، نوبوآ، امیلیانو ریگونی، ایوانوویچ، ایگور اسمولینکوف و ... اشاره کرد.

گفتنی است مبلغ انتقال ۱۲ میلیون یورویی سردار آزمون به زنیت سن‌پترزبورگ روسیه، او را به سومین بازیکن ارزشمند تاریخ فوتبال آسیا تبدیل کرد؛ در حال حاضر سون هیونگ مین، مهاجم کره‌ای تاتنهام انگلیس با ۵۰ میلیون یورو گرانقیمت‌ترین بازیکن آسیا است و بعد از او علیرضا جهانبخش، ستاره تیم ملی ایران و باشگاه برایتون انگلیس نیز با ۱۸ میلیون یورو در رده دوم قرار دارد. زنیت روزهای 23 بهمن در استانبول و دوم اسفندماه در ورزشگاه کریستوفسکی سن پترزبورگ به مصاف فنرباغچه می‌رود و این دوئل‌های سرنوشت‌ساز می‌تواند آغازی رویایی برای ستاره 24 ساله ایرانی در چالش جدید خود در بهترین تیم سال‌های گذشته روسیه باشد. با توجه به سرمای شدید این روزهای روسیه اردوهای آماده‌سازی باشگاه‌های این کشور به میزبانی کشورهای خوش آب و هوا برگزار می‌شود و زنیت که جزو باشگاه‌های سرشناس و متمول روس به حساب می‌آید تا یکی دو روز دیگر در جزیره مورسیا در جنوب اسپانیا اردویی را آغاز خواهد کرد که شروع کار سردار با تیم جدیدش در آنجا خواهد بود. همچنین زنیت فهرست بازیکنانی که در بازی‌های مرحله پلی‌آف لیگ اروپا شرکت خواهند کرد را جمعه شب به یوفا ارسال کرد که در این فهرست اسامی بازیکنان جدید این تیم مثل یاروسلاو راکیتسکی، ویلار مارلی و سردار آزمون نیز دیده می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز