خبرگزاری کار ایران

نکاتی درباره جانشین احتمالی کارلوس کی‌روش

هروه رنار؛ متخصص جام ملت‌ها ناکام در باشگاه

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۹۹۲

هروه رنار کیست؟ و آیا می‌تواند تیم ملی ایران را به آنچه می‌خواهد برساند.

به گزارش ایلنا،هنوز تلخی شکست برابر ژاپن احساس می‌شد که عکس‌هایی از هروه رنار سرمربی فرانسوی تیم ملی مراکش در ورزشگاه محل بازی مرحله نیمه‌نهایی منتشر شد که در کنار ابراهیم شکوری سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال و امیررضا خادم معاون حقوقی وزارت ورزش و جوانان منتشر شد. عکس‌هایی که از همان لحظات بعد از بازی گمانه‌ها برای جانشینی کارلوس کی‌روش را به سمت این مربی فرانسوی برد. اما هروه رنار کیست؟ و آیا می‌تواند تیم ملی ایران را به آنچه می‌خواهد برساند.

از دروازه‌بان به مدافع

کارلوس کی‌روش در زمان فوتبالش دروازه‌بان بود اما هروه رنار که اکنون 50 سال سن دارد فوتبال را به عنوان یک مدافع در باشگاه‌های فرانسوی از جمله تیم ای سی کن و استیت والوریس بازی کرد. او مربیگری را از سال 1999 و در تیم دراگونان فرانسه آغاز کرد اما فعالیت جدی او به عنوان دستیار کلود لروی سرمربی معروف هلندی  و در تیم ملی غنا آغاز شد. رنار بعد از یک سال حضور در کنار لروی در سال 2008 هدایت تیم ملی زامبیا را به عهده گرفت. او توانست بعد از چهارده سال زامبیا را در این سال به مرحله یک  چهارم نهایی جام ملت‌های آفریقا برساند.  رنار دو ماه قبل از پایان قراردادش با زامبیا این تیم را ترک کرد و هدایت تیم آنگولا را به عهده گرفت. نتایج او اما در آنگولا سه شکست در سه بازی بود.

متخصص جام ملت‌ها

سرمربی فرانسوی حال حاضر تیم ملی مراکش که گفته می‌شود گزینه تیم ملی ایران هم برای جانشینی کارلوس کی‌روش هست بعد از آنگولا به الجزایر رفت و هدایت تیم اتحاد الجزایر را به عهده گرفت. او در 22 بازی 9‌برد، 7 مساوی و 6 باخت کسب کرد. او خیلی زود از مربیگری باشگاه جدا و بار دیگر به عنوان سرمربی زامبیا کارش را آغاز کرد و توانست این تیم را در سال 2012 به مقام قهرمانی در رقابت‌های جام ملت‌های آفریقا برساند. او سپس از آفریقا بار دیگر به کشورش بازگشت و هدایت تیم سوشو را در لیگ یک به عهده گرفت. او در 33 بازی 11 برد، 8 مساوی و 14 باخت کسب کرد و خیلی سریع به آفریقا برگشت و این بار سرمربی تیم ملی ساحل عاج شد. او این بار ساحل عاج را قهرمان جام ملت‌های آفریقا در سال 2015 کرد.

ناموفق در باشگاه

وسوسه حضور در فوتبال باشگاهی باردیگر هروه رنار را راهی کشورش کرد و این بار او هدایت لیل را برعهده گرفت اما در سیزده هفته تنها سیزده امتیاز گرفت و دوباره راهی آفریقا شد. این بار مقصد این مربی فرانسوی تیم ملی مراکش بود. او مراکش را هم به مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آفریقا و سپس این تیم را به جام جهانی 2018 روسیه رساند. او در سه بازی مرحله گروهی برابر ایران و پرتغال شکست خورد و با اسپانیا به تساوی رسید و در نهایت نتوانست به مرحله بعدی صعود کند.

رنار در مراکش و در 35 بازی 20 برد، 8 مساوی و 7 باخت  را تجربه کرده و میانگین 1.94 امتیاز را با این تیم به ثبت رساند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز