خبرگزاری کار ایران

هر آنچه که باید از 11 ستاره ژاپن بدانید؛ خطرناک و سرعتی و برنده

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۱۶۲

ایران و ژاپن که روی هم هفت قهرمانی در این تورنمنت دارند، نقطه اوج مسابقات است و بسیاری بر این باورند که برنده این بازی می‌تواند جام را هم بالای سر ببرد.

به گزارش ایلنا، از جام ملت‌های 1992، ژاپن از حریفی نسبتا گمنام تبدیل به حریفی قدر و قابل احترام برای تیم ملی تبدیل شد. فوتبال ژاپن پس از میزبانی آن تورنمنت، توسعه همه‌جانبه و مستمری داشته و شش حضور متوالی در جام جهانی و چهار قهرمانی آسیا نتیجه این سرمایه‌گذاری هدفمند است.

آخرین جدال رسمی ایران و ژاپن به مقدماتی جام جهانی 2006 برمی‌گردد که هرکدام از تیم‌ها در خانه توانستند به پیروزی دو بر یک برسند. آخرین مصاف دو تیم هم بازی دوستانه‌ای است که در سال 2015 در تهران با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

ژاپن نسبت به آن بازی دوستانه در تهران کاملا متحول شده. هدایت این تیم پس از جام جهانی روسیه به هاجیمه موریاسو سپرده شد و او ماموریت دارد سیکل جدیدی را شروع کند و بازیکنان جدیدی را هم به تیمش دعوت کرده.

ژاپن مسابقات را با آرایش 1-3-2-4 شروع کرد ولی در مرحله گروهی موریاسو آرایش تیمش را به 2-4-4 تغییر داد. خط دفاع ژاپن که باتجربه‌ترین بازیکنان تیم در این منطقه هستند، کمترین تغییر را نسبت به سایر خطوط داشته.

 به جز بازی سوم مرحله گروهی مقابل ازبکستان که تقریبا تشریفاتی بود، موریاسو دروازه‌بان و چهار مدافع تیمش را تغییر نداده و این یعنی از عملکرد آنها رضایت کامل دارد. با بررسی پنج بازی قبلی می‌توان حدس که ژاپن احتمالا مقابل ایران با چه ترکیبی بازی می‌کند.

هر آنچه که باید از 11 ستاره ژاپن بدانید؛ خطرناک و سرعتی و برنده

 شوییچی گوندا  شماره 12 (دروازه‌بان)

به جز بازی با ازبکستان، او در چهار بازی دروازه‌بان ژاپن بوده و مقابل ایران هم انتخاب موریاسو خواهد بود. گوندا در دو بازی مرحله گروهی دو گل خورد، ولی در دو بازی مرحله حذفی دروازه‌اش را بسته نگه داشته. این دروازه‌بان 29 ساله از سال 2010 عضو تیم ملی است، ولی پس از جام جهانی روسیه به مرد شماره یک تیم تبدیل شده. او در جام ملت‌ها نمایش کم‌اشتباهی داشته و در نیمه اول بازی با ویتنام اشتباه مرگبار یوشیدا را با مهاری دیدنی جبران کرد.

 

 مایا یوشیدا  شماره 22 (دفاع میانی)

مدافع 30 ساله ساوتهمپتون کاپیتان ژاپن و از معدود باتجربه‌های بازمانده در این تیم است. او هم تنها مقابل ازبکستان استراحت کرد و در چهار بازی دیگر حضور ثابتی داشته. بهترین نمایش یوشیدا مقابل عربستان بود که پس از گل زودهنگام ژاپن، دفاع تیم را جمع کرد تا آنها بتوانند هفتاد دقیقه مقابل فشار حریف مقاومت کنند و به پیروزی برسند. یوشیدا روی هوا تسلط زیادی دارد و در این بازی جدالی دیدنی با آزمون خواهد داشت.

 

 تاکه‌هیرو تومیاسو  شماره 16 (دفاع میانی)

زوج یوشیدا در قلب دفاع تومیاسوی 20 ساله است که پس از جام جهانی به ترکیب ژاپن اضافه شد. انتخاب موریاسو در شروع جام ماکینوی 30 ساله بود، ولی پس از دریافت دو گل مقابل ترکمنستان ترجیح داد تومیاسو را از هافبک دفاعی به قلب دفاع منتقل کند. در سه مسابقه‌ای که مدافع سن‌ترویدن بلژیک در این پست بازی کرده (عمان، عربستان و ویتنام) ژاپن گلی نخورد و این یعنی جابه‌جایی سرمربی درست بوده. بهترین بازی تومیاسو مقابل عربستان بود که روی یک کرنر گل پیروزی تیمش را زد. او هم مدافع سرزنی است که گل زدن از روی هوا به ژاپن را سخت‌تر می‌کند.

 

 یوتو ناگاتومو  شماره 5 (مدافع چپ)

مدافع سابق اینتر یکی دیگر از باتجربه‌های خط دفاع ژاپن است که در 4 بازی جام ملت‌ها (به جز بازی ازبکستان) به میدان رفته و مقابل ایران هم بازی خواهد کرد. ناگاتومو که ماموریت خواهد داشت راه جهانبخش را ببندد، در دفاع سختگیر است و در حملات هم حضور موثری دارد، طوری که در بازی اول سازنده گل دوم ژاپن مقابل ترکمنستان بود.

 

هیروکی ساکای  شماره 19 (مدافع راست)

مدافع راست مارسی هم از قدیمی‌های ژاپن است که در 4 بازی جام ملت‌ها بازی کرده و مقابل ایران هم قطعا در ترکیب خواهد بود. در غیاب طارمی، گوش چپ تیم ملی مقابل ژاپن احتمالا انصاری‌فرد خواهد بود، ولی وحید امیری هم معمولا به این قسمت از زمین متمایل می‌شود. ساکای سرعت خوبی دارد و دور زدن این مدافع برای امیری یا انصاری‌فرد کار راحتی نخواهد بود.

 

 واتارو اندو  شماره 6 (هافبک دفاعی)

هافبک دفاعی ژاپن در شروع تورنمنت تومیاسو بود، ولی او از بازی با عمان به قلب دفاع رفت و واتارو اندو برای بازی در این پست به ترکیب اضافه شد. هافبک 25 ساله سن‌ترویدن علاوه بر بازی با عمان، در دو بازی مرحله حذفی هم در ترکیب اصلی بود و مقابل ایران هم بازی خواهد کرد. او بیشتر وظایف دفاعی دارد و یار مستقیم دژاگه خواهد بود.

 

 گاکو شیباساکی  شماره 7 (هافبک دفاعی)

هافبک ختافه در جام جهانی روسیه هم برای ژاپن بازی کرد و در جام ملت‌ها هم به جز بازی ازبکستان حضور ثابتی در ترکیب داشته. شیباساکی هم مثل اندو وظایف دفاعی دارد و کمتر در حملات اضافه می‌شود. با این حال یک پاس گل به نامش ثبت شده که ضربه کرنر بازی با عربستان است. شیباساکی با وجود اینکه نزدیک به دروازه حریف نیست، کنترل ریتم بازی ژاپن را در دست دارد.

  گنکی هاراگوچی  شماره 8 (هافبک چپ)

هافبک هانوفر یکی از اعضای مربع تهاجمی ژاپن در جام ملت‌هاست. در شروع جام او گوش چپ تیم بود و با تغییر آرایش حالا در پست هافبک چپ بازی می‌کند. هاراگوچی مقابل عمان زننده گل پیروزی ژاپن بود و یک پاس گل هم در این تورنمنت داشته. رامین رضاییان باید مراقب نفوذهای این بازیکن باشد.

 

 ریتسو دوان  شماره 21 (هافبک راست)

هافبک خرونینگن خطرناک‌ترین مهره تهاجمی ژاپن در جام ملت‌ها بوده و توانسته دو گل بزند. او در بازی اول مقابل ترکمنستان یکی از گل‌ها را زد و در بازی یک چهارم نهایی با ویتنام توانست یک پنالتی بگیرد که خودش آن را به گل صعود ژاپن تبدیل کرد. دوان هرچند بازیکنی سریع و تکنیکی است، ولی میلاد محمدی که در وظایف دفاعی کم‌اشتباه است، انتظار می‌رود بتواند او را کنترل کند.

 

 یویا اوساکو  شماره 15 (مهاجم)

گلزن وردربرمن خطرناک‌ترین مهاجم ژاپن در این تورنمنت است، ولی پس از دو گلی که در بازی اول مقابل ترکمنستان زد به دلیل مصدومیت از ترکیب تیمش خارج شد. اوساکو مقابل ویتنام در 20 دقیقه پایانی به زمین رفت و مقابل ایران می‌تواند به ترکیب اصلی برگردد. موریاسو امیدوار است خط حمله تیمش با اوساکو زهردارتر از بازی با عربستان و ویتنام باشد، با این حال انتظار می‌رود مدافعان میانی آماده تیم ملی بتوانند او را مهار کنند.

 

 تاکومی مینامینو  شماره 9 (مهاجم دوم)

بازیکن 24 ساله سالزبورگ تورنمنت را به‌عنوان هافبک تهاجمی شروع کرد، ولی با شروع مرحله حذفی و تغییر آرایش ژاپن، در خط حمله بازی می‌کند. مینامینو در چهار بازی تنها یک پاس گل داده، ولی موریاسو به او اعتماد دارد و مقابل ایران هم احتمالا در ترکیب اصلی خواهد بود.

 

 یوشینوری موتو  شماره 13 (گزینه دوازدهم)

مهاجم نیوکاسل که در جام جهانی روسیه بیشتر روی نیمکت بود، در جام ملت‌ها هم کمتر فرصت بازی پیدا کرده. او در بازی تشریفاتی مقابل ازبکستان برای نخستین بار در ترکیب اصلی بود و توانست یک گل هم بزند. موتو مقابل عربستان هم بازی کرد، ولی بازی با ویتنام را به دلیل مصدومیت از دست داد. با بهبودی اوساکو، او شانس کمی برای بازی مقابل ایران دارد، مگر اینکه موریاسو در لحظه آخر تصمیم متفاوتی بگیرد.

هر آنچه که باید از 11 ستاره ژاپن بدانید؛ خطرناک و سرعتی و برنده

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز