خبرگزاری کار ایران

کی‌روش: برگزاری بازی در کنار لیپی برای من یک افتخار بود/ بردن چین اصلاً آسان نبود

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۶۰۱

سرمربی تیم ملی از برتری مقابل چین صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، کارلوس کی‌روش بعد از کسب برد مقابل تیم ملی چین در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت: اول از همه باید این برد را به همه تبریک بگویم. یک بازی بسیار سخت را برابر تیم خوب چین که ساختار و سازمان بسیار خوبی دارد انجام دادیم. برای شخص بنده افتخار است که بعد از مدت‌ها توانستم یک بازی را کنار آقای لیپی انجام دهم. همانطور که دیدید ایشان بازیکنان بسیار خوبی ساختند و بازیکنانم با تلاش زیادی انجام دادند و از لحاظ روحی و روانی بازی را در دست گرفتیم و استحقاق برد را داشتیم. حالا باید تمرکز خود را بر روی بازی بعد بگذاریم.

وی در ادامه گفت: بازیکنانم بازی خوبی انجام دادند و اصلا آسان نبود. ما هر لحظه که اشتباه کردیم می‌دانستیم که چینی‌ها می‌خواهند بر روی ما فشار بگذارند. ولی بازیکنان نشان دادند از لحاظ تمرکز و انگیزه بسیار خوب هستند.

چین در کنار یکی از بهترین مربیان تاریخ فوتبال، بازیکنان خوبی هم در اختیار دارد و به همین دلیل هوشمندانه بازی کردیم. حالا مقابل خودمان بازی بزرگ دیگری می‌بینیم که انگیزه‌های متفاوتی می‌طلبد. مخصوصا حالا که تیم‌های بزرگ و مدعیان فوتبال آسیا به سمت ما می‎‌آیند باید با انگیزه متفاوت و بیشتری در بازی حاضر شویم. در نتیجه ما باید منتظر کره جنوبی و ژاپن باشیم که مدعی آسیا هستند. همانطور که به بازیکنانم گفتم باید بازی بهتری انجام دهیم و از اشتباهات درس بگیریم.

کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که مهدی طارمی در بازی بعدی تیم ملی حاضر نیست و اینکه آیا تصمیم داور درست بوده یا خیر، می گوید: من هنوز بازی را ندیدم، اما از فاصله دور احساس کردم، لیز خورده ولی در جایگاهی نیستم که بخواهم قضاوت کنم. هیچ وقت خوب نیست که شما بازیکنی را از دست بدهید؛ ما بازی قبل امیری را از دست دادیم و این بازی هم طارمی را و این اصلا خوب نیست. فقط دوست دارم خاضعانه این نقطه نظرم را به نظرم به AFC برسانم؛ درست است بازیکن محروم است و نمی تواند بازی کند که این منطقی است ولی اگر نتواند کنار بازیکنان دیگر باشد، منطقی نیست و خاضعانه می خواهم که دراین مورد بازنگری مجدد شود. بازیکنان برای مردم تا سرحد توانشان کار می کنند و نباید با دو خطا تبدیل به مجرم شوند.

سرمربی پرتغالی تیم ملی در مورد استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی هم توضیح داد: من نه امروز که همیشه یکی از طرفداران تکنولوژی جدید بوده ام و توقع ما و بازیکنان این است که وقتی از این تکنولوژی استفاده می شود، کیفیت قضاوت ها بهتر شود. البته یک نقطه نظر دیگر هم دارم و فکر نمی کنم با دو سیستم داوری در یک تورنمنت عمل شود؛ البته این فقط نقطه نظر من است.

کی‌روش درباره پیشرفت فوتبال چین گفت:تغییرات کاملا محسوس است و پیشرفت چشمگیری داشتند. نسبت به بازی در ورزشگاه آزادی سازماندهی بسیار بهتری داشتند. شاید این یک افسوس باشد که آقای لیپی از چین می‌رود. مربیانی مثل لیپی و فرگوسن در فوتبال جهان تاثیر دارند و نباید از خدمات آن‌ها گذشت.  

سرمربی پرتغالی تیم ملی هم‌چنین دلیل ماندن در ایران را با توجه به تحریم‌ها و شرایط سختی که برای آن‌ها وجود دارد این چنین بیان کرد: جواب این سوال برای خودم و خانواده‌ام سخت است. البته من در 80 درصد دوران مربیگری‌ام به صورت بلند مدت کار کردم. جمعا 12 سال در پرتغال بودم. 6 سال در انگلیس و حالا 8 سال هم در ایران هستم. بیشترین دستاورد من به خاطر کارهای سختی بوده که انجام شده است. تعهد و انگیزه ای که بازیکنانم با توجه به شرایط داشتند به قدری خوب بود که من عاشق بازیکنانم هستم. قبل از جام جهانی هم شرایط آماده سازی خوبی نداشتیم. همانطور که شرکت نایکی به ما کفش نمی‌داد و به همین دلیل من عاشق بازیکنانم شدم.

کی روش پس از پیروزی برابر چین هم با سوال مشابه کنفرانس های قبلی مواجه شد؛ از کی روش پرسیده شد، آیا تیم ملی می تواند رکورد 43 ساله را خاتمه دهد که مربی تیم ملی ایران پاسخ داد: در وهله اول باید تاکید کنم این موضوع برای من و شاگردانم بسیار مهم است. رویا و هدف ما رسیدن به جمع 4 تیم بود و حالا که این را انجام داده ایم، به خودمان افتخار می کنیم و از این موضوع خوشحال هستیم؛ اما بنده شاید مخالف یک سری صحبت های احساسی هستم که شاید در آن به حریفان احترام گذاشته نمی شود.  در این مسابقات خیلی خاضعانه به نظرم سه مدعی حضور دارند. نظر خاضعانه ام را بگویم که سه مدعی دیگر ژاپن، کره جنوبی و استرالیا به خاطر پیشرفت ها و زمینه هایی که در 25 سال اخیر داشته اند و البته مسائل دیگر. کت قهرمانی برای تن ما بزرگ است. با توجه به کارهایی که در 8 سال گذشته انجام دادیم، باید همان روند را ادامه دهیم. فروتنانه با کمال خضوع مسیر را ادامه دهیم، چون در درجه اول به بازیکنان گفته ام که هر بازی باید بهتر بشویم و تیم ملی را در جایگاه بالاتری نسبت به بازی های قبلی قرار دهیم. در رابطه با سردار هم باید بگویم که من نمی‌خواهم در جامعه جهانی درباره دلایلی که آزمون تیم ملی را ترک کرد صحبت کنم. مسئله‌ای بود که من به صورت مستقیم با فدراسیون در میان گذاشتم و از فدراسیون خواهش کردم یک سری صحبت‌های بیرونی که تعهد بازیکنانم را زیر سوال می‌برد و غیر قابل بیان در رسانه‌های خارجی است را کنترل کند. شما رسانه‌های ایرانی کاملا از این مسائل آگاه هستید و وظیفه دارید به صورت کامل از تیم ملی حمایت کنید و اجازه ندهید این اتفاق دوباره رخ دهد. ولی هیچ کس نباید در ایران فراتر از جایگاه تیم ملی باشد و خود را بالاتر بداند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز