خبرگزاری کار ایران

ناصر ابراهیمی در گفتگو با ایلنا

از نظر فنی انتقادی به کی‌روش نداشته‌ام/ می‌توانیم بدون گل خورده قهرمان آسیا شویم

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۳۷۳

مربی سابق تیم ملی ایران در خصوص عملکرد تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا صحبت کرد.

ناصر ابراهیمی پیشکسوت فوتبال ایران در مورد عملکرد شاگردان کی‌روش در جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: خوشبختانه تا به اینجا مقتدرانه عمل کردیم و توانستیم بازی خوبی را انجام دهیم و حریفان را با قدرت شکست دهیم.  بازیکنان خوبی در اختیار داریم که دست کادرفنی را برای چینش‌های مختلف باز نگه می‌دارد. در هر پست دو بازیکن آماده داریم که آرزوی هر مربی‌ای این است که کادر بازیکنان خود این شرایط را داشته باشد. این نکته را باید بگوییم که تیم‌های درجه یک آسیایی نسبت به گذشته افت کرده‌اند و در حال پوست‌اندازی هستند. همین عامل باعث می‌شود تا بهترین فرصت برای ایران به وجود بیاید تا با توجه به شرایط خوبی که دارد بتواند بعد از مدت‌ها قهرمان آسیا شود.

وی در خصوص عملکرد تیم‌های درجه دو و سطح پایین آسیایی در این مسابقات نیز گفت: فوتبال در آن کشورها بسیار پیشرفت کرده و من واقعاً شوکه شدم. کیفیت تیم‌هایی مثل ویتنام، اردن، قرقیزستان و حتی تایلند نشان می‌دهد که تمام تیم‌های آسیایی در حال پیشرفت هستند و به همین دلیل است می‌بینیم شگفتی زیادی در این دوره از مسابقات رخ داده است البته خوشبختانه تیم ملی ایران هوشیارانه عمل کرده و اسیر این تیم‌ها نشده است.

ابراهیمی در خصوص دیدار با چین و تقابل شاگردانش کی‌روش با تیم مارچلو لیپی تصریح کرد: تیم ایران اصول فوتبال را به خوبی انجام می‌دهد و از تنوع تاکتیکی بالایی برخوردار است و می‌تواند به شیوه‌های مختلف به دروازه حریفان خود حمله کند و خطرساز ظاهر شود.  در مقابل چین به علت اینکه آنها یک مربی کارکشته به نام لیپی دارند باید کاملاً حواس خود را جمع کنیم تا حربه‌های لیپی ما را غافلگیر نکند. البته کی‌روش نشان داده که برای هر بازی برنامه خاص خود را دارد و من امیدوارم بتوانیم بر چین غلبه کنیم و به جمع چهار تیم برسیم.

مربی سابق تیم ملی ایران در خصوص انتقاداتی که پیش از این به کی‌روش داشته عنوان کرد: من هیچ‌گاه از نظر فنی به کی‌روش انتقادی نداشته‌ام و هر آنچه که گفتم به خاطر فوتبال ملی و مملکتم گفته‌ام. همیشه این اعتقاد را داشتم که کی‌روش از نظر فنی کار خود را به بهترین شکل انجام می‌دهد اما چیزی که باعث می‌شود من و امثال من از او انتقاد کنیم رفتارهای زشت و گاهی اوقات توهین‌آمیز او است. کی‌روش در این سالهایی که در فوتبال ما بوده نتوانسته مربی تربیت کند و جوانان ایرانی نتوانسته‌اند از حضور در کنار او استفاده کنند و از تجربیاتش بهره ببرند. از طرفی رفتاری که او با دستیاران ایرانی خود در برهه‌های مختلف داشته اصلاً در شان پیشکسوتان فوتبال ایران نبوده و نیست. مجید صالح، جواد نکونام و علی کریمی از این دست هستند که کی‌روش با بی‌احترامی با آنها برخورد کرد و باعث جدایی آنها از تیم ملی شد. در آخرین حاشیه‌ای که از طرف کی‌روش برای تیم ملی به وجود آمد این بود که او در تمرین این نکته را بیان کرد که پرسپولیس از حمایت‌های ویژه‌ای برخوردار است؛ موردی که اصلاً به او ارتباطی ندارد که در مورد آن نظر می‌دهد. من می‌خواهم به آقای کی‌روش این را بگویم که آقای کی‌روش به پرسپولیس کاری نداشته باش و کار خودت را انجام بده.

ابراهیمی در خصوص اینکه با تمام این تفاسیر چه سرنوشتی رابرای تیم ملی در جام ملت‌ها پیش‌بینی می‌کند گفت: تیم ما تیم بسیار خوبی است و همانطور که گفتم شرایط بسیار خوبی دارد. من امیدوارم همین روند را ادامه بدهند و این فضای تنش‌زا را از تیم ملی دور کنیم. اگر این اتفاق بیفتد و تیم ملی در آرامش باشد به نظر من می‌تواند بدون گل خورده قهرمان جام ملت‌ها شود. این حرفی که می‌زنم از روی احساس نیست و با توجه به سالیان سال تجربه خود در عرصه مربیگری آن را بیان می‌کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز