خبرگزاری کار ایران

فرصت سوزی‌های نگران کننده در خط حمله تیم ایران

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۱۰۹

دو مهاجم توانمند تیم ملی در دیدارهای اخیر کمی نگران کننده ظاهر شدند.

به گزارش ایلنا، کی‌روش مربی کارکشته و بزرگی ست که در کنار تیم ملی ما به نتایج خوبی دست یافته است اما آنچه از سوی منتقدین وی به عنوان پاشنه آشیل مرد پرتقالی مورد استفاده قرار میگیرد کارنامه خالی از جام اوست.

در طول هشت سالی که سکان هدایت تیم ایران در اختیار سرمربی سابق تیم ملی پرتقال قرار گرفته است دو جام جهانی و دو جام ملتهای آسیا را با وی تجربه کرده ایم که این دومین حضور در مهمترین جام قاره کهن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چرا که قهرمانی در این رویداد نه فقط کارنامه بدون جام سرمربی با تیم ملی را مزین میکند که پایانی بسیار شیرین بر هشت سال همکاری  این مربی مطرح و صاحبنام با فوتبال ایران خواهد بود.

اابته این اتفاق می توانست چهار سال قبل در استرالیا رخ داده و تیم ما در بهترین شرایط و آمادگی در مسابقات حاضر بودند اما عدم بکار گیری سنگربانی مطمئن در  بازی با عراق در اولین بازی مرحله حذفی حکم به خروج ناباورانه ما از جام داد.

این بار اما کی‌روش اشتباه چهار سال پیش در بکارگیری گلر متزلزل را مرتکب نشده و بیرانوند با عملکرد خوب خود خیال فوتبالدوستان را از آخرین سنگر تیم ملی آسوده کرده است.اما این همه آنچه تیم قهرمان نیاز دارد نیست.

تیم ما اگر با هدف پیروزی تا آخرین مسابقه و تکیه بر سکوی قهرمانی وارد امارات شده است به طور حتم بیشتر از چسبندگی دستکش های بیرانوند به تمام کنندگی و گلزنی مهاجمینش نیاز دارد. در مرحله حذفی و بخصوص رقابت با حریفان جدی تر از کوچکترین  روزنه‌ها نیز باید به گل رسید اما آزمون و طارمی تا اینجای کار نمایش متوسطی داشته اند.

بخصوص مسابقه با عمان که با کمی دقت می‌شد آنها را در جمع مدعیان آقای گلی نیز رویت کرد. اما با بی‌دقتی تمام فرصت های مسلم را یکی پس از دیگری از دست دادند تا نگرانی های ما بابت تکرار اتفاق تلخ ۲۰۱۵ بیشتر شود.

در فوتبال روز دنیا بزرگترین وظیفه یک مهاجم گلزنی بوده و هیچ عملکردی به اندازه فتح دروازه رقبا برای یک بازیکن خط حمله توصیه نشده است. این بدان معناست که بازی خوب ، موثر و درگیرانه خط آتش تیم ملی و حتی خلق موقعیت های زیادشان توجیه کننده عدم توفیقشان در گلزنی نیست.

این دو بازیکن مورد وثوق کادر فنی باید در بازی های پیش رو با تمرکز بیشتر از اندک فرصت‌ها هم به گل رسیده و بار روانی را از دوش خود و سایر نفرات بردارند.برای ایستادن بر بالاترین قله همه ابزارهای لازم را داریم فقط دقت بیشتر و به ثمر رسیدن فرصتها را کم داریم که امید است در برابر چین و متعاقب آن مصاف احتمالی با ژاپن و به یاری خدا فینال بازیها این ضعف تبدیل به نقطه قوت تیم ملی گردد.

 

سید مهدی فاطمی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز