خبرگزاری کار ایران

هفتمین دیدار با همسایه در جام ملت‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۱۶۲۶۲

تیم‌های ملی ایران و عراق برای بیست و هشتمین بار در تاریخ فوتبال دو کشور به مصاف هم می‌روند.

به گزارش ایلنا، تیم‌های ملی ایران و عراق برای بیست و هشتمین بار در تاریخ فوتبال دو کشور به مصاف هم می‌روند. رکوردهای تاریخی همه بر برتری تیم ملی ایران در این بازی حکایت دارند اما تیم ایران در دوبازی اخیرش برابر عراق نتوانسته است بردی به دست بیاورد. با این وجود سومین بازی مرحله گروهی درحالی برگزار می‌شود که این مسابقه، جنگ برای صدرنشینی است.

6 جدال آخر

تیم ملی ایران در شش بازی آخرش برابر عراق 4 برد به دست آورده است. دو برد 2 بر یک در رقابت‌های غرب آسیا، یک برد 2بر یک در جام ملت‌های آسیا 2011 و برد یک بر صفر در یک بازی دوستانه پیروزی‌های ایران بوده است. اما عراق در دو بازی آخری که برابر ایران برگزار کرده شکست نخورده است. عراق در جام ملت‌های آسیا 2015، ایران را در مرحله یک چهارم نهایی و در ضربات پنالتی برد و آخرین بار در بازی دوستانه‌ای که در ورزشگاه آزادی برگزار شد یک بر صفر به برتری رسید.

6 بازی در جام ملت‌ها

تیم‌های ایران و عراق تا قبل از بازی امروز، 6‌بار در جام ملت‌های آسیا به مصاف همدیگر رفته‌اند که تیم ایران 4 بار و تیم عراق دو بار به برتری رسیده‌اند. جالب است که دو تیم هیچگاه به نتیجه مساوی دست پیدا نکرده‌اند و تنها مساوی‌شان در جام ملت‌ها نیز با ضربات پنالتی برنده‌اش مشخص شد.

بازیکنان مشترک

از ترکیب دو تیم ملی ایران و عراق که در جام ملت‌های 2015 حضور داشتند تیم ایران 12‌بازیکن به نام‌های  وریا غفوری، مرتضی پورعلی‌گنجی، اشکان دژآگه، احسان حاج‌صفی، مسعود شجاعی، امید ابراهیمی، کریم انصاری‌فرد، وحید امیری، رامین رضاییان، علیرضا جهانبخش، سردار آزمون و علیرضا بیرانوند را هنوز در لیستش دارد. تیم عراق هم در این جام ملت‌ها  9 بازیکن مشترک با جام قبلی به نام‌های جلال حسن، احمد ابراهیم، علی فائز، علی عدنان، احمد یاسین، همام طارق، اسامه رشید، محمد حامد و ولید سالم را در ترکیب خودش دارد.

گلزنان مشترک

مرتضی پورعلی‌گنجی و سردار آزمون دو بازیکن تیم ملی ایران با سابقه گلزنی به تیم ملی عراق هستند. این دوبازیکن در بازی مرحله یک چهارم جام ملت‌های آسیا دروازه عراق را باز کردند. در ترکیب تیم ملی عراق هم احمد یاسین بازیکنی است که سابقه گلزنی به ایران را دارد.

جدال‌های رودررو

پورعلی گنجی- مهند علی

مهاجم هجده ساله تیم ملی عراق که در 13‌بازی 9 گل زده است خطرناک‌ترین مهره خط تهاجمی این تیم است اما او باید با یکی از بهترین مدافعان حال حاضر فوتبال آسیا رقابت کند. مرتضی پورعلی‌گنجی همان‌طور که کلود ماکله مربی تیم یوپن بلژیک درباره او می‌گوید استانداردهای فوتبال اروپا را دارد.

احسان حاج صفی-احمد یاسین

اگر کارلوس کی‌روش بازهم از احسان حاج‌صفی به عنوان مدافع چپ تیم ملی استفاده کند آن وقت جدال او با احمد یاسین وینگر راست عراق هم می‌تواند جذاب از آب درآید.

امید ابراهیمی- طارق همام

جدال دو هافبک استقلالی در بازی تیم‌های ایران و عراق می‌تواند یکی از جذاب‌ترین دوئل‌ها باشد. امید ابراهیمی هافبک دفاعی تیم ملی و بازیکن سابق استقلال باید با طارق همام هافبک جوان این فصل استقلال در میانه زمین جدال کند. طارق همام که در هجده سالگی جام ملت‌های 2015 را تجربه کرده این بار به عنوان یک ستاره تاثیرگذار پا به میدان می‌گذارد هرچند کار سختی مقابل امید ابراهیمی دارد.

وحید امیری- بشار رسن

جدال بشار رسن و وحید امیری در میانه میدان به شدت شبیه دوئل ابراهیمی و طارق همام است. بشار رسن هافبک حال حاضر پرسپولیس و وحید امیری همبازی سابق او در همین تیم است. با توجه به اینکه وینگرهای ایرانی در این تورنمنت تمایل به وسط زمین دارند بشار رسن بیشترین جدال را با اشکان دژآگه و وحید امیری خواهد داشت.

سامان قدوس- علی عدنان

علی عدنان مدافع چپ تیم ملی عراق سرشناس‌ترین بازیکن این تیم است. او در تیم آتلانتا در سری A ایتالیا بازی می‌کند اما لی عدنان روز سختی مقابل وینگرهای قدرتمند ایرانی دارد. سامان قدوس در این بازی‌ها یکی از بهترین‌های ایران بوده است و می‌تواند مدافع کناری حریف را تحت فشار بگذارد.

مهدی طارمی- علی فائیز

مهدی طارمی مهاجم تیم ملی ایران با دوگلی که در بازی اول زد یکی از مدعیان کسب عنوان آقای گلی است اما او که عقب‌تر از سردار آزمون بازی می‌کند باید با علی فائیز مدافع 22 ساله و جوان عراق جدال کند.

سردار آزمون- احمد ابراهیم

بهترین گلزن تیم ملی ایران با دوگلی که قبل از این وارد دروازه عراق کرده مهمترین مهره تهاجمی تیم در بازی سوم است. سردار آزمون 3 گله که به دنبال افزایش گل‌هایش در جام ملت‌ها و همچنین عبور از رکورد دو گل زده‌اش به عراق است می‌تواند مثل جام ملت‌های گذشته دروازه حریف را باز کند. اما سردار باید با احمد ابراهیم یکی از بهترین‌های عراق در این بازی دوئل کند. احمد ابراهیم مدافع 26 ساله عراقی است که در عین جوانی 80 بازی ملی انجام داده و یکی از مردان اصلی کاتانچ به شمار می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز