خبرگزاری کار ایران

قاتل بیرانوند و علیه سردار؛ با سرخ‌ترین ستاره در جام ملت‌های آسیا

asdasd
کد خبر : ۷۱۶۱۳۵

معز علی؛ نام او را خیلی‌ها در این جام ملت‌ها شنیده‌اند و گروهی هم این مهاجم قطری را از بازی پرسپولیس-الدحیل در لیگ قهرمانان آسیا به یاد دارند.

به گزارش ایلنا، مهاجم 22 ساله تیم ملی قطر که بعد از پوکر مقابل کره‌شمالی و به ثمر رساندن 4 گل در یک بازی به تاریخ پیوست و کنار بزرگانی چون بهتاش فریبا، علی دایی، اسماعیل لطیف و حمزه‌الدردور قرار گرفت. او به پنجمین بازیکن تاریخ تبدیل شد که در جام ملت‌های آسیا در یک بازی 4 گل می‌زند.

 درباره معز علی بهتر است به حدود 6 سال قبل برگردیم. به اتریش و باشگاه جونیور. معز علی فوتبال خود را در اروپا آغاز کرد و بعد از درخشش با پیراهن جونیور در دسته‌های پایین‌تر به عضویت لاسک‌لینز در آمد. باشگاهی قدیمی در اتریش که البته در دسته دوم حضور داشت. معز علی تنها یک گل برای لاسک به ثمر رساند تا برای فصل2016-2015 به اسپانیا برود و در ترکیب کالتورال لئونه‌زا قرار بگیرد.

انجام 10 بازی و تنها یک گل زده، ماحصل تلاش معز علی در اسپانیا بود تا زمینه برای حضور این مهاجم در لیگ ستارگان قطر و باشگاه الدحیل فراهم شود.

 معز علی فصل 2017-2016 با مسوولان الدحیل به توافق رسید، عکس یادگاری گرفت و پیراهن این تیم را در لیگ ستارگان و البته لیگ قهرمانان آسیا پوشید.

معز علی در نخستین فصل حضور در الدحیل 8 گل زد، فصل بعدی 7 بار تور دروازه حریفان را لرزاند و این فصل هم تا اینجای کار 3 بار موفق به گلزنی شده. آمار او در لیگ ستارگان قطر به هیچ وجه با درخشش این مهاجم در جام ملت‌های آسیا همخوانی ندارد.

معز علی تا کنون 3 بار در لیگ قهرمانان آسیا گل زده که 2 تا از آنها مقابل تیم‌های ایرانی به ثمر رسیده. اولی در تاریخ 10 آوریل 2017 و مقابل استقلال‌خوزستان و دروازه‌بانش وحید شیخ ویسی و دومی هم برابر پرسپولیس در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در فصل 2018.

مهاجم 22 ساله قطری را می‌توانیم قاتل علیرضا بیرانوند معرفی کنیم. در دیداری که ورزشگاه خلیفه دوحه میزبان الدحیل و پرسپولیس بود، معز علی در دقیقه 15 از غفلت خط دفاع پرسپولیس استفاده کرد و گل برتری الدحیل را وارد دروازه بیرانوند کرد. این بازی با نتیجه یک بر صفر به پایان رسید اما در دیدار برگشت، پرسپولیس توفانی به راه انداخت و با پیروزی 3 بر یک معز علی و یارانش را با دست خالی روانه قطر کرد.

 معز علی تا امروز 30 بازی ملی انجام داده و 15گل به ثمر رسانده. اوج درخشش او ژانویه 2018 و در مسابقات قهرمانی زیر 23 ساله‌های آسیا رقم خورد. جایی که قطر با تیمی قدرتمند به فینال رسید و کره‌جنوبی را با تک گل اکرم عفیف شکست داد و قهرمان شد. در آن تورنمنت، معز علی 6 بار دروازه حریفان را باز کرد و 3 پاس گل هم داد تا ستاره مسابقات شود و البته عنوان آقای گلی را نیز بالاتر از اکرم عفیف ( قطر )، کوانگ‌های ( ویتنام ) و ایمن حسین ( عراق ) به‌دست بیاورد.

برای معز علی موقعیت مناسبی فراهم شده تا یکی از مدعی‌های جدی آقای گلی در جام ملت‌های آسیا باشد. مهاجمی که شاید اگر کره‌شمالی در گروه قطر قرار نمی‌گرفت، هرگز نمی‌توانست آمار گل‌های زده خود را در 2 بازی به عدد 5 برساند. این مهاجم حالا بالاتر از سردار آزمون و الدور شومورودوف که 3 گل به ثمر رسانده‌اند، بر صدر جدول بهترین گلزن‌های جام ملت‌ها تکیه زده اما بعید است تا پایان رقابت‌ها این عنوان را حفظ کند و چنین افتخار بزرگی را به‌دست بیاورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز