خبرگزاری کار ایران

غفوری، کنعانی و قدوس

تغییرات مثبت کی روش در بازی با ویتنام

asdasd
کد خبر : ۷۱۴۸۸۳

تیم ملی فوتبال ایران دیروز توانست با ارائه یک نمایش خوب، ویتنام را با دو گل شکست دهد و ضمن قطعی کردن صعودش، صدر جدول را نیز حفظ کرد.

به گزارش ایلنا، شاگردان کارلوس کی روش توانستند با یک بازی روان و مالکانه، تیم جنگجوی ویتنام را در آل نهیان شکست دهند. نکته جالب توجه در این بازی چند تغییر در ترکیب اصلی نسبت به بازی با یمن بود.

ووریا غفوری به جای رامین رضائیان، محمد حسین کنعانی زادگان به جای مجید حسینی و سامان قدوس بجای مهدی ترابی در ترکیبِ 3-3-4 کی روش قرار گرفتند و توانستند نمایش خوبی را به اجرا بگذراند.

کی روش با استفاده از قدوس به جای ترابی قصد داشت تا از مرکز زمین و از عمق به ویتنام ضربه بزند، که این نقشه، علی رغم عدم رسیدن به گل در نیمه اول، کارساز بود و تیم ملی توانست به دفعات، قلب خط دفاع ویتنام را هدف قرار دهد که در نهایت در نیمه دوم، آزمون توانست از این راه به گل دوم خود و تیم ملی برسد.

استفاده از غفوری در جناح راست که تاحدی، خصوصیات تهاجمی بیشتری نسبت به رضائیان دارد، دیگر تغییری بود که کارلوس کی روش در ترکیب اعمال کرد. غفوری که پایه گذار گل اول تیم شد، بارها با کار های ترکیبی از جناح راست به همراه دژاگه و طارمی، توانستند که خط دفاعی ویتنام را آزار دهند. حتی امید ابراهیمی را هم می توان در گروه جای داد. اگر به گل اول نگاهی بیاندازیم می بینیم که غفوری از پاس ابراهیمی متمایل شده به جناح راست، توانست با یک پاس عمقی قدوس را صاحب موقعیت کند. در کل در این دو بازی شاهد بودیم که عمده ی حملات تیم از جناح راست پایه ریزی می شود، که این می تواند یه حربه برای حریفان باشد! از آنجایی که تیم ملی جناح چپ بسیار خوبی هم دارد می تواند با حاج صفی، محمدی، ترابی و امیری، در بازی هایی که کار از سمت راست گره می خورد، برای تیم مثمر ثمر باشد.

کنعانی زادگان آخرین تغییر تیم ملی در این دیدار بود. او که یکی از بازیکنان مورد سرمربی پرتغالی است، به علت مصدومیت نتوانست در جام جهانی تیم ملی را همراهی کند. یکی از دلایلی که برای حضورش در ترکیب می توان متصور بود، ضعف ویتنام در توپ های هوایی بود. کنعانی زادگان توانست روی یکی دو صحنه خطرساز باشد و اگر کمی خوش شانس بود می توانست نامش را در لیست گلزنان بازی قرار دهد. به علاوه در دفاع هم عملکرد خوبی در کنار پورعلی گنجی داشت و توانست چند ضد حمله ویتنامی ها را خنثی کند.

در نهایت موضوعی که بر همگان روشن است، این است که سخت می توان در تیم کی روش ترکیب ثابتی را پیدا کرد. یکی از خصوصیات وی همین است که کمتر از یک ترکیب ثابت استفاده می کند و برای هر بازی، ترکیب مناسب همان بازی را روانه ی میدان می کند. و احتمالا باید منتظر تغییراتی در بازی پیش رو برابر عراق باشیم. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز