خبرگزاری کار ایران

۵ راهکار برای دومین پیروزی یوزپلنگ‌های سرعتی؛

ایران چطور می‌تواند ویتنام را شکست بدهد؟

asdasd
کد خبر : ۷۱۴۲۱۹

تیم ملی فوتبال ویتنام که عراق را به دردسر انداخت اشتباهاتی در اولین مسابقه خود در جام ملت‌های آسیا داشته که توجه به آنها بهترین راهکار برای برنده شدن کارلوس کی روش در مسابقه امروز خواهد بود.

به گزارش ایلنا، ویتنام برابر عراق برای اولین دیدارش در جام ملت‌های آسیا شروع بدی برابر عراق داشت. با این حال قابل نمایشی که چشم بادامی‌ها برابر یاران بشار رسن و طارق همام به اجرا گذاشته‌اند قابل انکار نیست. آنها نیاز دارند تا ضعف‌هایشان را بهبود ببخشند تا روز 12 ژانویه برابر ایران به میدان بروند. 5 نکته و نقطه ضعفی که بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران با دقت به آن می‌توانند به راحتی حریف امروزشان را شکست بدهند را در زیر مشاهده می‌کنید:

1. ویتنام بیش از حد توپ از دست می‌دهد

ایران چطور می‌تواند ویتنام را شکست بدهد؟

بازیکنان تیم ویتنام در بازی با عراق، 147 بار توپ را از دست دادند. این به بازیکنان قرمزپوش فرصت داد که تنها 43.4 درصد از توپ را در طول مسابقه در دست داشته باشند. در بازی گذشته بازیکنان تیم فوتبال عراق توپ ربایی دقیق داشتند و ضدحملات خطرناکی را ایجاد کردند. در اولین گل به وضوح نشان می‌دهد که دو دوی مانح با از دست دادن توپ شرایط گلزنی را برای تیم حریف فراهم می‌کند. بازیکنان ایران که در مسابقه با یمن بسیار سرعتی و حساب شده بودند با استفاده از این اشتباهات می‌توانند به راحتی حملات را طراحی کنند.

 

2. مشکلی به نام لونگ ژان ترونگ

ایران چطور می‌تواند ویتنام را شکست بدهد؟

آنطور که سایت‌های ویتنامی نوشته‌اند این بازیکن یک دردسر به تمام معنا برای پارک‌هنگ‌سئو، سرمربی تیم ویتنام بود. در 65 دقیقه حضور در وسط میدان، بازیکن شماره 6 تنها 32 پاس ارسالی داشت که میزان موفقیت آن کمتر از 60 درصد بود. اگر سئو به او اعتماد کند و در زمین حضور داشته باشد بازیکنان میانی ما از جمله مسعود شجاعی و اشکان دژاگه کار بسیار راحتی برای کنترل بازی خواهند داشت. این تنها آمار ضعیف او نبود، ترونگ 15 بار توپ را از دست داد و اگر از ترکیب خارج نشود بهترین اتفاق مسابقه برای کارلوس کی روش و شاگردانش خواهد بود.

 

3. یک گودال در قلب خط دفاعی

ایران چطور می‌تواند ویتنام را شکست بدهد؟

پس از اینکه دینه مصدوم شد و اردوی تیم ویتنام را ترک کرد از سوی کادرفنی انگوک های به عنوان مدافع میانی انتخاب شد تا جلوتر از ون لام از دروازه محافظت کند. نمی‌توان او را به عنوان بهترین انتخاب دانست چراکه هواداران از عملکرد او راضی نیستند. او حتی یک توپ ربایی و دئول موفق نداشته و همین نقطه عطفی برای مهاجمان سرزن ایران از جمله مهدی طارمی است که در بازی برابر عراق بین دو مدافع با سانتر رامین رضایی به راحتی گلزنی کرد. 

 

4. توانایی در دوئل‌ها

ایران چطور می‌تواند ویتنام را شکست بدهد؟

در روزی که ویتنام موفق شد دو بار دروازه عراق را باز کند، خیلی‌ها معتقد بودند شاگردان پارک نمایش موفقی داشته اما در مقابل یک رقیب قدرتمند، سرعتی و با قدرت بدنی بالا، بازیکنان ویتنامی با شکست در دوئل‌ها از این حیث مقابل حریف عملکرد خوبی نداشتند. از میان سه بازیکن در خط میانی ویتنام تین دوگ یکی از بهترین‌ها بود که البته آمارش در درصد موفقیت کسب توپ از بازیکنان حریف 50 درصد بود! این تعداد در مقایسه با آنچه حریف نشان داده بسیار کم است. فرنس دیا حداد، احمد ابراهیم، علی فائز آتیه مدافعین دارای امتیازات موفقیت به ترتیب 100٪، 84٪ و 100٪ هستند. در خط میانی، صفا هادی یکی از بازیکنان عراق بود که 64 درصد موفقیت را به نام خودش ثبت کرده است. بهبود روحیه جنگندگی در میانه میدان و البته تمامی نقاطه زمین برای پارک هانگ-سئو در مقطع فعلی بسیار دشوار است و مسئله‌ای نیست که تا بازی امروز برابر ایران برطرف شده باشد. 

 

5. تعویض‌ها و 10 دقیقه پایانی

ایران چطور می‌تواند ویتنام را شکست بدهد؟

برخلاف بازیکنان شاغل در لیگ‌های اروپایی بازیکنانی ملی پوشی که در جام ملت‌های آسیا حضور دارند اغلب از خستگی حاصل بازی‌های باشگاهی دردسر دارند و ویتنام هم از این گرفتاری مستثنی نیست. در بازی گذشته برای 10 دقیقه پایانی فان ون دوک از زمین مسابقه خارج شد و دون ون هائو به زمین مسابقه آمد. در 8 دقیقه‌ای که او به میدان رفت به غیر از وقت‌های اضافه، هائو تنها یک مرتبه توپ را لمس کرد که پاس او بیشتر به شوت شبیه بود. ها دوک چین هم در دقیقه 63 به میدان آمد که بیشتر به یک تعویض دفاعی شبیه بود. او در 27 دقیقه‌ای که در میدان حضور داشت 6 خطا انجام داد؛ بیشتر از هر بازیکن ویتنامی در این مسابقه! اینکه هانگ-سئو در سه تعویض برنامه‌ی معینی داشته یا خیر بستگی به شرایط بازی دارد اما تمام آنچه سایت‌های معتبر ویتنامی از عملکرد بازیکنانشان نوشته‌اند نشان می‌دهد یک بازی سرعتی به ایران کمک می‌کند تا به اکثر خواسته‌های خود در این مسابقه دست پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز