خبرگزاری کار ایران

شماتیک ترکیب تراکتورسازی در نیم فصل دوم؛ کهکشانی‌تر از قبل

asdasd
کد خبر : ۷۱۲۴۶۰

تراکتورسازی با نفراتی که تا کنون جذب کرده قدرت مضاعفی در نیم فصل دوم خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، تراکتورسازی که از ابتدای فصل با ورود به بخش خصوصی توانست فعالیت زیادی در فصل نقل و انتقالات تابستانی داشته باشه و مهره‌های مطرح و کارآمدی به خدمت گرفت‌، در پنجره زمستانی هم بیکار ننشسته و مشغول تقویت هرچه بیشتر کادر بازیکنانش است و هر روز هم خبر خرید یک بازیکن برای این تیم به گوش می‌رسد.

تراکتورسازان تا اینجای کار هوشمندانه در پی برطرف کردن نیازها و کمبودهایشان در پست‌های مختلف هستند و با همین نفراتی هم که تا اینجای کار جذب شده‌اند و یا در یک قدمی توافق قرار دارند، تیمی قدرتمند‌تر از قبل به میدان خواهند فرستاد.

تراکتورسازی در دروازه خود تنها به محسن فروزان اتکا داشت و گلرهای دیگر این تیم تجربه چندانی در لیگ برتر نداشتند و برای همین نگرانی مصدومیت و محرومیت گلر شماره یک این تیم وجود داشت ولی حالا با اضافه شدن اخباری هم یک رقابت جذاب برای سنگر این تیم شکل گرفته است و هم دیگر نگران نبود جایگزین در این پست نیستند.

در خط دفاع تراکتورسازان نیم فصل پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشتند و کمی طول کشید تا چینش دفاعی جدید این تیم جا بیافتد. اهل شاخه خیلی زود جدا شد و ایمان سلیمی جوان هم راه خودش را به ترکیب اصلی پیدا کرد.

این روزها صحبت از جدایی محمد طیبی و البته اضافه شدن کنعانی‌زادگان ملی‌پوش است که یکی از برترین مدافعان نیم فصل نخست لیگ برتر بود. این تغییر می‌تواند تا حدودی اوضاع خط دفاع تراکتور را بهتر از قبل کند.

در سمت راست خط دفاع دانیال اسماعیلی‌فر تنها گزینه بود که البته این بازیکن در بازی‌هایی که به عنوان وینگر به میدان رفته موفق‌تر عمل کرده است و نشان داده اگر به دروازه حریف نزدیک‌تر باشد کارامد تر است ولی به دلیل نبود دفاع راست مجبور بود عقب بازی کند ولی حالا با اضافه شدن احمد موسوی این بازیکن به دفاع راست می‌رود و اسماعیلی‌فر یک خط جلوتر بازی می‌کند.

در پست هافبک دفاعی هم تنها گزینه سرخپوشان مهدی‌پور بود و در این حالت تقوی یا مجبور بود با یک هافبک دفاعی بازی کرده یا از بازیکنانی مثل شجاعی و طاهران استفاده کند. شجاعی نشان داده با قرار گرفتن در پست هافبک دفاعی هم قابلیت‌های بازی‌سازی خود را از دست می‌دهد و هم به دلیل نداشتن خصوصیات بازی تخریبی عملکرد خوبی در این پست ندارد. طاهران هم از بازیکنان خوب لیگ است ولی اضافه شدن گزینه‌ای مثل کنستانت هم وزن فنی تراکتورسازی را بالا می‌برد و هم تجربه این بازیکن با طاهران قابل قیاس نیست.

در این شرایط شجاعی می‌تواند جلوتر بازی کرده و آزادانه از توانمندی‌هایش در جهت برتری تراکتور استفاده کند.

وینگر راست که همانطور که گفته شد اسماعیلی‌فر خواهد بود و در سمت مقابل دو گزینه پیش روی تقوی است. اشکان دژاگه و یوگیتا سوگیتا که هر دو مهره‌های کارآمدی هستند. تجربه نیم فصل نخست نشان داده دژاگه در این پست عملکرد خوبی دارد ولی نود دقیقه‌ای نیست و اواخر بازی کمی افت می‌کند و سوگیتا هم معمولاً وقتی به عنوان یار تعویضی وارد شده عملکرد بهتری داشته است در این شرایط هر دو می‌توانند کارایی بالاتری داشته باشند.

در خط حمله هم استوکس با شم بالای گلزنی خود برگشته است و حتی اگر اخبار روزهای اخیر مبنی بر بازگشت اروین یا جذب نفراتی مثل قوچان نژاد و تیام یا گزینه دیگری هم به نتیجه نرسد، استوکس به عنوان تک مهاجم در سیستم 1-3-2-4 می‌تواند نیازهای تراکتور را برطرف کند. البته حتی اگر در ترکیب اصلی کنار استوکس مهاجمی دیگری قرار نگیرد بازهم تراکتور برای نیمکت خود و البته اضافه شدن در دقایق پایانی به بازی نیاز به یک مهاجم دیگر دارد که در هر صورت جذب خواهد شد.

این تراکتورسازی به نظر با قدرتی مضاعف بر نیم فصل اول و تیمی خطرناک‌تر در نیمه دوم بازی‌ها به مصاف رقبا خواهد رفت و حریفان کار دشوارتری برابر سرخهای تبریزی دارند.

شماتیک ترکیب تراکتورسازی در نیم فصل دوم؛ کهکشانی‌تر از قبل

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز