خبرگزاری کار ایران

تنها یک ابهام در ترکیب تیم ملی؛ وریا یا رامین رضاییان

asdasd
کد خبر : ۷۱۱۷۱۵

انجام 2 بازی تدارکاتی مقابل فلسطین و قطر، کارلوس کی‌روش را برای انتخاب ترکیب ثابت تیم ملی کمک کرد.

به گزارش ایلنا، سرمربی تیم ملی که تا قبل از این 2 بازی، دغدغه‌های فراوانی داشت که نام کدام بازیکنان را در ترکیب ثابت بنویسد و از چه کسانی روی نیمکت استفاده کند. حالا کی‌روش به پاسخ همه این پرسش‌ها رسیده و جز یک پست، می‌داند که قرار است کدام بازیکنان را در ترکیب ثابت بازی مقابل یمن قرار بدهد.

درون دروازه علیرضا بیرانوند حضور دارد. او با انجام بازی‌های درخشان در ترکیب پرسپولیس و همچنین درخشش در جام جهانی 2018، بی‌رقیب درون دروازه تیم ملی می‌ایستد. بیرانوند که از او به‌عنوان یکی از ستاره‌های جام ملت‌های آسیا نیز نام می‌برند، انتخاب نخست کی‌روش درون دروازه و مقابل یمن است. هر چند می‌توان پیش‌بینی کرد که در این جام، به جز بیرانوند بازی به دروازه‌بان دیگری از تیم ملی ایران نمی‌رسد.

برای مرکز خط دفاع، کی‌روش روی مرتضی پورعلی‌گنجی و مجید حسینی حساب باز کرده. این دو مدافع در 2 بازی جام جهانی مقابل پرتغال و اسپانیا هم نشان دادند که زوجی هماهنگ و کم‌اشتباه هستند. بخصوص که آسیب‌دیدگی پورعلی‌گنجی مداوا شده و مجید حسینی هم تجربه بازی در سوپرلیگ ترکیه را به کارنامه‌اش اضافه کرده. همین می‌تواند خیال کی‌روش را در این پست آسوده کند.

برای دفاع چپ و مثل جام جهانی، کی‌روش بیشتر روی احسان حاجی‌صفی حساب می‌کند تا میلاد محمدی. این ماجرای دفاع چپ، از چند ماه قبل تا امروز است. هر چند این احتمال وجود دارد که در بازی‌های بعد، فرصت حضور در زمین و ترکیب ثابت به میلاد محمدی هم برسد.

دفاع راست، تنها دغدغه کی‌روش تا دوشنبه و به صدا در آمدن سوت بازی با یمن است. مقابل فلسطین، رامین رضاییان در ترکیب ثابت قرار گرفت و در اواسط نیمه دوم جای خود را به وریا غفوری داد. برابر قطر اما عکس این اتفاق رخ داد. وریا به ترکیب ثابت رسید و رضاییان از نیمه دوم جای او را گرفت. اینکه کدام‌یک از این دو رقیب قدرتمند در ترکیب ثابت تیم ملی قرار می‌گیرند، پرسشی است که کارلوس کی‌روش هم هنوز به پاسخ آن نرسیده. تا دوشنبه باید صبر کرد و دید وریا در ترکیب ثابت بازی می‌کند یا رامین. بخت هر دو مساوی است، 50-50.

هافبک دفاعی تیم ملی در غیاب سعید عزت‌اللهی، امید ابراهیمی است. امید درست مانند بازی نخست تیم ملی در جام جهانی - مقابل مراکش- به‌عنوان تنها هافبک دفاعی در ترکیب قرار می‌گیرد تا جلوی خط دفاع را پوشش بدهد. هافبک‌های کناری و بازوی او هم مشخص‌اند. سامان قدوس در سمت راست و وحید امیری در چپ. امیری در همان پستی حضور دارد که در جام جهانی هم تجربه‌اش کرد. سامان اما در روسیه هرگز بازی در ترکیب ثابت را تجربه نکرد اما حالا می‌تواند امیدوار به درخشش در جام ملت‌ها باشد.

کریم انصاری‌فرد و مهدی طارمی مقابل قطر در ترکیب ثابت حضور داشتند. یعنی تیم ملی مقابل یمن قصد بازی با 3 مهاجم را دارد. کریم در سمت چپ، طارمی در راست و سردار آزمون هم مثل همیشه در نوک و به‌عنوان مهاجم هدف.

کریم انصاری‌فرد البته می‌تواند جای خود را با سامان قدوس عوض کند و هر از چندگاهی در مرکز خط میانی و به‌عنوان بازوی راست بازی کند. همان پستی که کی‌روش برای او در جام جهانی و بازی نخست تیم ملی مقابل مراکش در نظر گرفت.

این نمایی از ترکیب ثابت تیم ملی برای انجام بازی نخست مقابل یمن است. ترکیبی که احتمالا جابه‌جا نمی‌شود. مگر اینکه اتفاق جدیدی رخ بدهد. فقط می‌ماند دفاع راست تیم ملی که هنوز کسی نمی‌داند نامش وریا است یا رامین.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز