خبرگزاری کار ایران

حمله بیرانوند به رکورد رحمتی و حقیقی

asdasd
کد خبر : ۷۱۱۴۹۹

رقابت‌های جام ملت‌های آسیا برای تیم ملی ایران از روز دوشنبه به طور رسمی آغاز می‌شود.

به گزارش ایلنا،رقابت‌های جام ملت‌های آسیا برای تیم ملی ایران از روز دوشنبه به طور رسمی آغاز می‌شود. در این دوره از رقابت‌ها کارلوس کی‌روش سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران سه دروازه‌بان به نام علیرضا بیرانوند، امیر عابدزاده و پیام نیازمند را به جام ملت‌های آسیا برده است. بیرانوند به احتمال زیاد دروازه‌بان اول تیم ملی در این مسابقات باشد. او باید در اولین جام ملت‌هایی که شانس بازی پیدا می‌کند به رکورد دروازه‌بان‌هایی مثل علیرضا حقیقی، مهدی رحمتی و حسن رودباریان حمله کند.

علیرضا حقیقی؛ 2015- 3 گل

علیرضا حقیقی دروازه‌بان اول تیم ملی ایران در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2015 بود و در سه بازی اول تیم ملی سه کلین‌شیت داشت. او در بازی با عراق که در وقت‌های قانونی به تساوی سه - سه رسید سه گل خورد تا آمار 4 بازی و سه گل را به نام خودش ثبت کند. او در ضربات پنالتی هم تنها برابر یک پنالتی از هشت پنالتی عراقی‌ها توانست دروازه‌اش را بسته نگه دارد.

مهدی رحمتی؛ 2011- 2 گل

مهدی رحمتی دروازه‌بان اصلی تیم ملی ایران در رقابت‌های جام ملت‌‌های آسیا در سال 2011 بود اما او در دور مقدماتی در دوبازی اول بازی کرده و یک کلین‌شیت و یک گل خورده را به نام خودش ثبت کرد. او در بازی سوم ذخیره شهاب گردان بود اما در بازی حذفی برابر کره جنوبی که ایران با یک گل مغلوب شد دروازه‌اش باز و به آمار 3 بازی و دو گل خورده رسید.

حسن رودباریان؛ 2007- 3 گل

امیرقلعه نویی سرمربی تیم ملی ایران در جام ملت‌های 2007 حسن رودباریان را به عنوان دروازه‌بان اول تیم ملی به بازی گرفت. رودباریان در سه بازی مرحله گروهی سه گل خورد و یک کلین‌شیت هم داشت. او در بازی مرحله حذفی هم برابر کره جنوبی کلین‌شیت کرد هرچند در ضربات پنالتی تنها برابر یک ضربه از 5 ضربه حریف دروازه‌اش را بسته نگه داشت. آمار او 4 بازی و 3 گل است.

ابراهیم میرزاپور؛ 2004- 8 گل

برانکو ایوانکوویچ در جام ملت‌های سال 2004 همچون جام جهانی 2006 از ابراهیم میرزاپور به عنوان دروازه‌بان اصلی استفاده کرد. میرزاپور در بازی‌های دور گروهی در سه بازی دو گل دریافت نموده و یک بار کلین‌شیت کرد اما در سه بازی مرحله حذفی که تیم ملی تا رده سوم انجام داد او 6 بار دروازه‌اش باز شد. سه بار برابر کره، یک بار برابر چین و دو بار هم مقابل بحرین او گل خورد تا با وجود کسب نتایج خوب تیم ملی در آن دوران او رکورد 6 بازی و 8 گل را ثبت کند.

نیما نکیسا؛ 1996-5 گل

محمد مایلی‌کهن در جام ملت‌های 1996 نیما نکیسا دروازه‌بان جوان را به عنوان دروازه‌بان اصلی بازی داد. نکیسا در سه بازی مرحله گروهی سه گل و در دوبازی مرحله بعدی برابر کره جنوبی وعربستان هم دو گل خورد تا آمار 5 بازی و 5 گل را به ثبت برساند. او البته از مرحله نیمه نهایی جای خودش را به عابدزاده داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز