خبرگزاری کار ایران

صمد مرفاوی:

هدف ما فقط حضور در نیمه‌نهایی نیست/ امارات و قطر در حد قهرمانی آسیا نیستند

asdasd
کد خبر : ۷۱۱۳۰۶

عبدالصمد مرفاوی مهاجم سابق تیم ملی معتقد است کی‌روش در حال حاضر تیم بسیار خوبی در اختیار دارد و بازیکنان ملی‌پوش ما کاملا با روحیه و با انگیزه هستند

به گزارش ایلنا،عبدالصمد مرفاوی مهاجم سابق تیم ملی معتقد است کی‌روش در حال حاضر تیم بسیار خوبی در اختیار دارد و بازیکنان ملی‌پوش ما کاملا با روحیه و با انگیزه هستند و می‌توانند قهرمان جام ملت‌های آسیا شوند. هرچند که در این راه کار سختی پیش‌رو داریم اما ما تیم اول آسیا هستیم و می‌توانیم فاتح جام ملت‌های آسیا هم بشویم.

در آستانه جام ملت‌های آسیا اوضاع تیم ملی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

ما اخبار را از رسانه‌ها می‌شنویم که خدا را شکر اوضاع تیم ملی خوب است و اردوی خوبی را هم پشت‌سر گذاشته‌اند و بچه‌ها سرحال، با انگیزه و آماده مسابقات هستند. ما مهره‌های خوب و تیم توانمندی داریم و امیدوارم اتفاق فوتبالی به ضرر ما نباشد و تیم ما فوتبال منطقی را بازی کند و فاتح جام شود.

اما کی‌روش اعلام کرده رویای ما رسیدن به نیمه نهایی است.

هدف کی‌روش تنها این نیست که به نیمه نهایی برسد. هر مربی برای حضور در یک جام استراتژی و برنامه‌ریزی دارد و بازی به بازی جلو می‌رود. کی‌روش گفته بود که فعلا به فکر بازی با یمن هستیم یعنی الان تمام تمرکزش روی بازی با یمن است. تیم‌های حاضر در جام هم می‌آیند که زنگ تفریح نباشند و یمن هم می‌آید که بهترین بازی خودش را مقابل ما انجام بدهد. تمام حریفان خوب هستند و ایران بازی به بازی جلو می‌رود. کی‌روش منظورش این بوده که فعلا تا نیمه نهایی جلو بیاید و بعد دنبال قهرمانی باشد. هدف فقط حضور در نیمه نهایی نیست و هر مربی دوست دارد تیمش قهرمان شود و کی‌روش هم دوست دارد قهرمان آسیا شود اما برای قهرمانی تلاش، تفکر و انگیزه بیشتر لازم است چون رقبا هم سخت هستند. ما مدعی اصلی قهرمانی هستیم اما باید تلاش بیشتری داشته باشیم تا جام را به دست بیاوریم.

مصدومیت بازیکنان کلیدی مثل سعید عزت‌اللهی برای تیم ملی ما مشکل‌ساز نمی‌شود؟

این مصدومیت‌ها هست اما نفراتی که جایگزین می‌شوند شاید بهتر از مصدومان باشند چون تیم ما نفرات خوبی دارد که توانایی بالایی دارند و حتی شاید جایگزین‌ها بهتر از اصلی‌ها باشند.

پس از دعواهایی که در فوتبال ما وجود داشت، کی‌روش درخواست صلح سه هفته‌ای داد. در این رابطه چه نظری دارید؟

من موافق این صلح و قهر و آشتی‌ها نیستم. فوتبال باید روند خودش را داشته باشد و مهم‌ترین مساله در فوتبال آرامش و تمرکز است. در شأن ما نیست که به عنوان تیم اول آسیا چنین دعواهایی در فوتبال‌مان باشد و همه با هم در ستیز باشند. فکر می‌کنم با قهرمانی ما در آسیا، همه این مسایل حل خواهد شد.

گروه ایران را در این دوره چطور گروهی می‌بینید؟

طبیعی است که عراق نامدارتر از دو تیم دیگر گروه است و تیم‌های ایران و عراق تیم‌های پرافتخار این گروه هستند و منطقی این است که ما و عراق باید از این گروه صعود کنیم اما فوتبال این را نمی‌گوید چون تیم‌های دیگر هم تدابیر خودشان را دارند و فوتبال هم قابل پیش‌بینی نیست و ممکن است هر اتفاقی بیفتد اما فکر می‌کنم عراق جدی‌ترین رقیب ما در این گروه باشد و همیشه هم برای ما دردسرساز بوده‌اند.

ممکن است برای صعود از این گروه دچار مشکل بشویم؟

فکر نمی‌کنم، ما برای صعود از گروه‌مان مشکلی نداریم و با توجه به تیمی که داریم فکر نمی‌کنم صعود از این گروه زیاد سخت باشد. باید تمرکز لازم را داشته باشیم تا به عنوان تیم اول گروه صعود کنیم.

جدی‌ترین رقیب ما برای قهرمانی در این دوره کدام تیم است؟

فکر می‌کنم رقیبان اصلی ما برای قهرمانی ژاپن، استرالیا، عراق و کره جنوبی هستند. اینها تیم‌هایی هستند که قهرمان جام ملت‌های آسیا شده‌اند و تجربه خوبی دارند و تیم‌های سختی هستند.

عربستان را مدعی قهرمانی در این جام نمی‌دانید؟

بله، آنها هم مدعی قهرمانی هستند. عربستان در حال حاضر تیم خوب و خطرناکی دارد و می‌تواند جزو مدعیان قهرمانی باشد. در مجموع در جام ملت‌ها کار سخت است و هیچ تیمی را نباید دست‌کم گرفت چون همه تیم‌ها با برنامه و استراتژی خاص خودشان وارد مسابقات می‌شوند و می‌خواهند بهترین نتیجه ممکن را بگیرند.

امارات به عنوان میزبان مسابقات می‌تواند یکی از مدعیان قهرمانی باشد؟

فکر نمی‌کنم، آنها فقط شرایط میزبانی را دارند اما برای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا تنها میزبانی لازم نیست و کیفیت فنی و تجربه هم لازم است و یک تیم باید تمام این فاکتورها را داشته باشد تا قهرمان شود و به راحتی و فقط با میزبانی نمی‌شود قهرمان جام ملت‌های آسیا شد.

ژاوی اعلام کرده قطر با شکست دادن ژاپن در فینال مسابقات می‌تواند قهرمان آسیا شود. قطر را در حد قهرمانی نمی‌دانید؟

قطر چون میزبان جام جهانی است سرمایه‌گذاری زیادی در فوتبال کرده و بازیکنان چندملیتی را جذب کرده اما برای قهرمانی در آسیا راه بسیار سختی دارد و نمی‌شود گفت که یکی از مدعیان قهرمانی است اما تدابیر خاصی برای این دوره دارد. در مجموع خیلی سخت است که قطر قهرمان جام ملت‌های آسیا شود.

ایرانی‌های حاضر در امارات چقدر می‌توانند به موفقیت تیم ملی در این دوره کمک کنند؟

خیلی می‌توانند کمک کنند. سال 96 که مایلی‌کهن سرمربی تیم ملی بود و بازی‌ها در امارات برگزار شد و کمتر کسی فکر می‌کرد سوم شویم اما ایرانی‌های حاضر در این کشور خیلی به تیم ملی به لحاظ روحی و روانی کمک کردند. تیم ما شرایط خوبی نداشت و در بازی اول اصلا خوب نبودیم اما کم کم وضعیت ما بهتر شد و در نهایت سوم شدیم چون ایرانی‌های حاضر در امارات خیلی خوب از تیم ملی حمایت کردند و به بچه‌ها روحیه و انگیزه دادند. اینها خیلی مفید است و می‌تواند روحیه خوبی برای تیم ما باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز