خبرگزاری کار ایران

بازخوانی سال 2018 به زبان طنز؛ از مجسمه صلاح تا رختکن صورتی

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۶۱۴

سال 2018 رو به پایان است اما در این سال در دنیای ورزش چه گذشت؟

روزنامه گاردین در مطلبی به طنز، سال 2018 را مرور و ترین‌های سال را گردآوری کرده است.

 

نیرنگ سال

تیم بالیبراک اف‌سی که در لیگ منطقه‌ای لینستر در ایرلند بازی می‌کند، اعلام کرد یکی از بازیکنانش به نام فرناندو نونو لافوئنته در تصادف درگذشته است، آنها به این ترتیب یک بازی‌شان را لغو کردند.

سایر باشگاه‌ها پیش از بازی‌هایشان یک دقیقه سکوت اعلام کردند اما در نهایت باشگاه بالیبراک اعلام کرد که این خبر دروغ بوده است. آنها به‌دلیل این «اشتباه ناخوشایند» عذرخواهی کردند.

 

مجسمه سال

مای عبدا... در ماه نوامبر مجسمه‌ای ساخت که مشخص نبود از روی چه کسی ساخته شده بود؛ محمد صلاح؟

مارو در فیلم «تنها در خانه»؟ آرت گارفانکل؟ رسانه‌های اجتماعی که از آن خیلی استقبال کردند. مای عبدا... هم در واکنش به انتقادات گفت: «کار من متمایز بود. امیدوارم که مردم هنر مودب بودن و انتقاد محترمانه را یاد بگیرند.»

بازخوانی سال 2018 به زبان طنز؛ از مجسمه صلاح تا رختکن صورتی

 

اشتباه‌ترین پیام

نادژدا سرگیوا، بازیکن سورتمه‌سری تیم ملی روسیه پیش از المپیک زمستانی در یک کمپین شرکت کرد و گرمکنی را به تن کرد که روی آن نوشته شده بود: «من دوپینگ نمی‌کنم». کمی بعد آزمایش تریمتازیدین او مثبت اعلام شد. یک نماینده روسیه اعلام کرد: «این کار او به سود ما نشد.»

 

بهترین سرپرست

سرپرست تیم انگلیس فراموش کرد یک تیک را در فرمی که به او داده بودند بزند، به همین دلیل ملیسا لاوتر، دوچرخه‌سوار انگلیسی نتوانست در بازی‌های کشورهای مشترک‌المنافع شرکت کند. لاوتر گفت: «نمی‌توانم با حرف بگویم که چقدر ناامید شده‌ام.»

همچنین تامی فلیتوود در مسابقات اوپن 120هزار پوند برنده شد اما این پول به حساب یک تامی فلیتوود دیگر ریخته شد. فلیتوود گفت: «من حتی خبردار هم نمی‌شدم که پول را به من داده‌اند یا نه چون واقعا حسابم را چک نمی‌کنم! اما حالا فهمیده‌ام قضیه چیست.»

 

بدترین تکل

امیل ساندوی، مربی تیم رومانیایی آرگس پیتستی را داور بازی اخراج کرد، چراکه بال تیم حریف، چیندیا تارگوویسته ضدحمله خطرناکی را آغاز کرده بود و ساندوی به داخل زمین رفت و او را زد!

ساندوی گفت: «من بلافاصله عذرخواهی کردم. این کار مضحکی بود. ما با همه افرادی که در این ماجرا نقش داشتند صحبت کردیم و همه خندیدیم.»

 

بی‌باک‌ترین خبرنگار

مایک بوشل در جریان یک مصاحبه زنده با شناگران انگلیسی در بازی‌های کشورهای مشترک‌المنافع به داخل استخر افتاد. او گفت: «پله را ندیدم، معذرت می‌خواهم.» همچنین هیلیمور، مجری برنامه At the races در یک مسابقه اسب‌سواری، یک اسب افسارگسیخته را مهار کرد. او گفت: «من خیلی تمرین کرده بودم.»

بدترین رونمایی

کریستال پالاس در حالی خبر خرید مکس مه‌یر، هافبک آلمانی را در وب‌سایت خود اعلام کرد که در کنار این خبر، عکس جاشوا کیمیش، هافبک بایرن مونیخ را کار کرده بود.

همچنین باشگاه ویارئال بازگشت سانتی کاسورلا را به این ترتیب اعلام کرد که یک شعبده‌باز استخدام کرد که این هافبک را از داخل یک استوانه شیشه‌ای پر از دود در ورزشگاه دلا سرامیکا ظاهر کند!

بازخوانی سال 2018 به زبان طنز؛ از مجسمه صلاح تا رختکن صورتی

 

بهترین طراحی مجدد

باشگاه نوریچ رختکن حریفان در ورزشگاهشان را به رنگ صورتی پررنگ درآورده است، چرا که این رنگ تاثیری منفی روی بازیکنان می‌گذارد. مارسلو بیلسا، مربی لیدز یونایتد پس از پیروزی سه بر صفر در خانه نوریچ گفت: «پیش از یک بازی، هیچ رنگی وجود ندارد که بتواند اشتیاق یک تیم برای پیروزی یا شوق آنها برای رقابت را تضعیف کند.»

بازخوانی سال 2018 به زبان طنز؛ از مجسمه صلاح تا رختکن صورتی

 

کاردان‌ترین هوادار

در اینجا رقابت نزدیک است. یک طرفدار تیم ایر که از ورزشگاه فالکرک بیرون انداخته شده بود، از یک درخت بالا رفت تا بازی تیمش را تماشا کند. از او بهتر اما آن طرفدار دنیزلی‌اسپور است که یک سال از حضور در ورزشگاه محروم بود و به همین دلیل یک جرثقیل اجاره کرد تا از بالای آن بازی‌های تیمش را ببیند!

 

بهترین داور

دین هالم، سانچز وات مهاجم همل همپستد را به دلیلی عجیب اخراج کرد. او از این بازیکن نام خانوادگی‌اش را پرسید و او پاسخ داد: Watt. داور گفت: What؟ و بعد وات چند بار گفت Watt که دقیقا مانند What تلفظ می‌شود. داور تصور کرد این بازیکن دارد اعتراض می‌کند و به او کارت قرمز نشان داد! دیو بوگینز، رییس باشگاه گفت: «این اشتباهی انسانی بود».

 

پردردسرترین مسابقه دو

ماراتن ونیز 2017: موتوری که دوندگان را راهنمایی می‌کرد به سمت اشتباهی حرکت کرد و به همین دلیل ایوب فانیل، دونده محلی توانست قهرمان شود!

ماراتن ونیز 2018: بدترین سیل یک دهه اخیر در شهر اتفاق افتاده بود و دوندگان مجبور بودند در حالی بدوند که آب تا زانوهایشان می‌رسید. مکونانت گبره، قهرمان ماراتن مردان گفت: «قسمت آخر مسابقه خیلی سخت بود اما من می‌دانستم که به‌خوبی از بقیه پیش افتاده‌ام و این دردسر برای همه است!»

 

بهترین راهنمایی

راهبه 98ساله، خواهر ژان دولورس-اشمیت، پیش از بازی‌های بسکتبال دانشگاهی به جمع بازیکنان لویولا رمبلرز شیکاگو می‌رود و آنها را راهنمایی می‌کند. دانته اینگرام پس از یک بازی گفت: «او انگار واقعا مربی است! در نخستین بازی که او آمد من غافلگیر شدم. او به من گفت: باید در ریباندها حواست باشد که توپ به حریف نرسد. مراقب بازیکن شماره 23 حریف باش».

 

آدم‌های بد

1)  ریچارد اسکادامور، رییس اجرایی سابق لیگ برتر که در هنگام ترک پست خود، حاضر شد 5 پوند پاداش بگیرد!

2)  سرخیو راموس که فینال لیگ قهرمانان را برای محمد صلاح نابود کرد و حضور او در جام جهانی را هم تا حد زیادی به ابهام برد. او بعدتر گفت: «من وجدان کاملا آسوده‌ای دارم».

3)  استیو اسمیت، کاپیتان تیم کریکت استرالیا که توپ را دستکاری کرده بود. او گفت: «اگر حیله ما رو نمی‌شد، حالا احساس خیلی بدی درباره‌اش داشتم.»

 

بدترین پرتاب‌ها

1)  طرفداران فالکرک در بازی با دانفرملاین چشم‌های پلاستیکی به سمت دین شیلز پرتاب کردند. این هافبک دانفرملاین در هشت‌سالگی، به دنبال یک تصادف بینایی چشم راستش را از دست داد و در سال 2006 مجبور شد چشمش را با جراحی خارج کند. آلن جانستون، مربی دانفرملاین گفت: «آدم هرگز دوست ندارد چنین چیزهایی را بشنود. این کار بدی بود.»

2)  پی‌اس‌وی آیندهوون در بازی‌اش در لیگ هلند یک گل عقب بود و طرفداران فاینورد یک توپ به داخل زمین انداختند تا روند بازی را متوقف کنند. مارک فان‌بومل، مربی‌ پی‌اس‌وی گفت: «اتفاق عجیبی بود».

3)  طرفداران استون ویلا به سمت استیو بروس، مربی وقت تیمشان کاهو پرتاب کردند. بروس گفت: «این خلاصه‌ای از وضعیت حال حاضر جامعه ماست. هیچ احترامی برای هیچ کس قایل نیستند.»

اما پرتاب‌های خوبی هم داشتیم: طرفداران اکسلسیور صدها اسباب‌بازی برای کودکانی پرتاب کردند که از بیمارستان کودکان سوفیا در شهر روتردام به ورزشگاه آمده بودند.

 

بهترین گزارش

«رم از ویرانه‌ها برخاسته است! مانولاس، رب‌النوع یونانی در رم! چیزی که باورنکردنی بود مقابل دیدگان ما اتفاق افتاد! قرار نبود اینچنین شودبازخوانی سال 2018 به زبان طنز؛ از مجسمه صلاح تا رختکن صورتی! این اتفاق نمی‌تواند افتاده باشد! اما افتاده است! بارسلونا، تیم خارق‌العاده، هشت دقیقه تا حذف فاصله دارد. دی‌فرانچسکو نمی‌داند به کجا برود. اینیستا نمی‌داند که به کجا نگاه کند. یک یونانی از کوه الیمپوس به هفت تپه رم آمده و معجزه کرده است!» اینها حرف‌های پیتر دراری، گزارشگر بی‌تی اسپورت بود که پس از گل سوم رم برابر بارسلونا که حذف این تیم را رقم زد، کمی ذوق‌زده شده بود.

 

 

داور سال

 آلبرت آلارکون، داور پرویی در یک بازی جام حذفی پرو بین رتاموسو و آکیاتو ده‌پامپامارکا، تصمیم گرفت VAR را به‌صورت دستی انجام دهد. او عکس‌های یک عکاس که در کنار زمین بود را تماشا کرد تا تصمیم بگیرد که آیا ضربه جوردن کمپوس وارد دروازه آکیاتو شده است یا نه.

یک مورد دیگر: در پرتغال، در بازی آوش مقابل بواویشتا، یک گل به ثمر رسید و داور تصمیم گرفت از VAR استفاده کند تا ببیند که آیا گل آفساید بوده است یا نه اما یک پرچم بزرگ که هواداران آورده بودند جلو دید دوربین VAR را گرفته بود!

 

بهترین انتقال

بردلی استوکس، مدافع میانی که به تیم بردلی استوک پیوست. او گفت: «می‌دانستم که یک منطقه به نام بردلی استوک وجود دارد. در گوگل جست و جو کردم که ببینم تیم فوتبال دارند یا نه، چون به نظرم حضور در این تیم خیلی باحال می‌شد.»

منبع: گاردین

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز