خبرگزاری کار ایران

شعار تیم‌های ملی یا رجز خوانی به سبک شاعرانه

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۵۵۹

از ماه‌ها پیش کنفدراسیون فوتبال آسیا، شعارهای پیشنهادی خود برای تیم‌های حاضر در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا را اعلام کرد و فراخوانی داد تا مردم این کشورها با شرکت در نظرسنجی، یکی از شعارها را برای تیم ملی کشور خود انتخاب کنند.

به گزارش ایلنا،  بعد از مدتی نتیجه نظرسنجی‌ها اعلام شد تا هر تیم با یک شعار ویژه در رقابت‌ها حاضر شود. شعارها اما شاید در سایه‌ترین بخش از رقابت‌ها باشند که کمتر کسی به آنها توجه می‌کند. حال آنکه همین عبارت‌های کوتاه ساده که به انتخاب ملت همان کشور درآمده‌اند، معرف شخصیت تیم‌ها و اهداف و انگیزه‌های‌شان است.

«80 میلیون نفر، یک ملت، یک قلب»، «‌برای غیرممکن رویاپردازی کن»، «‌به همه احترام بگذار و از هیچکس نترس»، «‌برای یک رویا می‌جنگیم» از این شعارها ساده نگذرید! این شعارها ترکیب‌های جادویی هستند که قرار است نمایندگان ملت‌ها را در تورنمنتی که پیش روست، سرپا نگه دارند و مسبب انگیزه‌شان شوند. شعارهایی که هر کدام زیبایی‌های خاص خود را دارند و دنیایی از آرزوها و انگیزه‌ها را در پس خود پنهان کرده‌اند. اصلاً کافی است که شعار هر تیم را نگاه کنید تا ببینید چند‌مرده حلاج‌اند و قرار است در این رقابت‌ها تا کجا پیش بروند.

درست مثل رجزخوانی‌های قبل از جنگ‌های باستانی که شاید کمی اغراق هم داشته باشد اما شناسنامه‌ای از جنگجو را به حریفش نشان می‌دهد. تیم‌های آسیایی اما با چنین شناسنامه‌ای قرار است به مصاف حریفان خود بروند.

 

ایران؛ 80  میلیون نفر، یک ملت، یک قلب

این همان شعاری است که تیم ملی فوتبال ایران، در جام جهانی داشت. مردم هم دوستش داشتند. ای‌اف‌سی هم وقتی قرار شد سه پیشنهاد خود را برای شعار تیم ملی ایران بدهد، بعد از « 80 میلیون نفر ، یک ملت، یک قلب »، شعار مشابهی دیگری را هم به کار برده بود، تحت عنوان: « یک ملت، یک قلب، یک تیم ملی» که بسیار به شعار تیم ملی در جام جهانی نزدیک بود و نشان می‌داد این شعار چقدر به دل‌ها نشسته است. با این حال نظرسنجی‌ها، کی‌روش و پسرانش را با همان شعار راهی جام ملت‌ها کرده است تا نماینده 80 میلیون ایرانی و ملتی باشند که قلب خود را با تیم ملی راهی رقابت‌هایی می‌کنند که قهرمانی‌اش آرزوی‌مان است.

بعد از نمایش خوبی که تیم ملی ایران در گروه دشوار خود در جام جهانی پشت سر گذاشت، همه از این تیم انتظار قهرمانی آسیا را دارند. بخصوص بعد از حذف ناراحت‌کننده تیم ملی در دوره قبلی این مسابقات که خیلی‌ها معتقد بودند ایران می‌توانست در مرحله حذفی، عراق را شکست دهد و شاید اگر از سد عراق می‌گذشت، حتی به فینال هم می‌رسید. حالا اما زمان جبران رسیده و جشن قهرمانی که مردم ایران انتظارش را می‌کشند.

 

عراق؛ شیرها همیشه پیروز می‌شوند

«شیرهای بین‌النهرین» لقب تیم ملی فوتبال عراق بوده است و آنها دوست دارند خود را به این نام به فوتبال جهان معرفی کنند. مردم عراق این شعار را برای تیم ملی کشورشان از بین این سه شعار انتخاب کردند؛ دستیابی به ستاره‌ها، شیرها همیشه پیروز می‌شوند، برای افتخارعراق متحد شوید.

نمی‌توان قهرمانی جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۰۷ با آن همه تیم سرشناس و قدرتمند از جمله ایران، عربستان سعودی، استرالیا، ژاپن، کره جنوبی و مشکلات ناشی از جنگ در عراق را از خاطره‌ها برد. تیم ملی فوتبال عراق در جام‌ ملت‌های آسیای 2015، در مرحله حذفی ایران را در وقت‌های اضافه شکست داد اما در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 2 بر صفر به کره جنوبی باخت و بازی رده‌بندی را هم با نتیجه 2 بر 3 به امارات واگذار کرد. حالا این شیرهای بین‌النهرین برای گرفتن انتقام آن مسابقه، به امارات می‌آیند و حریف سرسختی برای همگروهی‌ها به حساب می‌آیند.

 ویتنام؛ جنگجویان ستاره طلایی

پرچم ویتنام، نقش یک ستاره طلایی بزرگ است در زمینه قرمز رنگ پرچم. شعار این تیم برای حضور در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا هم برگرفته از همین نقشی است که بر پرچم کشور ویتنام نشسته است. بازیکنان تیم ملی فوتبال این کشور، خود را جنگجویان همان ستاره طلایی می‌دانند که تمام پرچم کشورشان را فرا گرفته است. جالب است بدانید قرار گرفتن این ستاره طلایی روی پرچم ویتنام به نشانه اتحاد است. ستاره پنج‌پر زرد نشانه اتحاد کارگران، سربازان، مردم عادی، جوانان و خردمندان است و حالا ملی‌پوشان فوتبال این کشور هم به این حلقه اتحاد وارد شده‌اند.

علی رغم صحبت‌های اولیه سرمربی‌ این تیم مبنی بر اینکه هدف‌ ویتنام را قهرمانی و صعود به فینال اعلام کرده بود، به تازگی همین سرمربی مصاحبه دیگری داشته و اعلام کرده همین که از گروه‌ D صعود کنند برای‌شان کافی است. سرمربی این تیم در آخرین مصاحبه‌اش حتی گفته بود، شاید بتوانند از سد دیگر تیم‌ها عبور کنند اما بعید است موفق به شکست ایران شوند.

 

یمن؛ هرگز تسلیم نمی‌شویم

حمید ابراهیمی:

شاید این برازنده‌ترین شعاری باشد که یمنی‌ها می‌توانستند برای این دوره از رقابت‌ها برای خود انتخاب کنند. آنها تا همین جا هم تسلیم نشده‌اند که توانسته‌اند در شرایط نابسامان کشور خود به این دوره از رقابت‌های جام ملت‌ها صعود کنند. ضمن اینکه نباید فراموش کرد که عراق هم درست در سالی توانست قهرمان جام ملت‌های آسیا شود که با مشکلات ناشی از جنگ دست به گریبان بود.

تیم فوتبال یمن در شرایطی به رقابت‌های جام ملت‌های آسیا راه پیدا کرده که این کشور با جنگ درگیر است. اتفاقاً صعود این تیم در چنین شرایطی به شدت مورد توجه قرار گرفته و خود یمنی‌ها بارها و بارها ابراز امیدواری کرده‌اند که بتوانند در این شرایط سخت لبخند را به لب مردم کشور خود بیاورند. با این حال خیلی‌ها یمن را از همین حالا چندان جدی نمی‌گیرند اما نباید فراموش کرد که آنها انگیزه‌های بزرگی دارند و با همین انگیزه‌ها می‌توانند حتی شگفتی‌ساز شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز