خبرگزاری کار ایران

گزارش: آشنایی با ناموفق‌ترین خریدهای نیم‌فصل اول

asdasd
کد خبر : ۷۰۶۷۶۴

نیم‌فصل اول به پایان رسید و این به معنای بازشدن پنجره نقل و انتقالاتی زمستانی برای تیم‌های باشگاهی است.

به گزارش ایلنا، نیم‌فصل اول به پایان رسید و این به معنای بازشدن پنجره نقل و انتقالاتی زمستانی برای تیم‌های باشگاهی است. اما نکته‌ای که می‌توان به اشاره کرد این است که همواره در زمان‌های نقل و انتقالات چه ابتدا و چه میانه فصل تعداد زیادی بازیکن در تیم‌های باشگاهی جا به جا می‌شوند اما اینکه چند درصد این خریدها واقعا خریدهایی مفید بوده‌اند سوال مهمی به شمار می‌آید.

خریدهای ناموفق

نیومایر، گرو و تبریزی

استقلال در ابتدای فصل خریدهای نسبتا زیاد و متنوعی داشت. این تیم اما در میان خریدهایش سه خرید بزرگ داشت؛ مارکوس نیومایر، الحاجی گرو و مرتضی تبریزی که با هدف های بزرگی به استقلال آمدند در نیم‌فصل اول به توفیق نرسیدند هرچند تبریزی یک نیم‌فصل دیگر شانس دارد تا به این مهم دست پیدا کند. الحاجی گرو مهاجم نیجریه‌ای که با هدف پرکردن جای مامه تیام به استقلال آمده بود در 7 بازی‌اش در لیگ برتر هیچ گلی برای این تیم به ثمر نرساند و تنها در جام حذفی در دو بازی یک گل و یک پاس گل را به نام خودش ثبت کرد. مرتضی تبریزی مهاجم سرشناسی که بازوبند کاپیتانی ذوب‌آهن را درآورد و لباس آبی را به تن کرد نیز در 11 بازی و 814 دقیقه بازی برای استقلال فقط یک گل به ثمر رساند. مارکوس نیومایر دیگر خرید پرسرو صدای آبی‌ها در نیم‌فصل نیز تنها در 8 بازی برای این تیم بازی کرد و نه گلی زد و نه پاس گلی داد. او هم مثل گرو از استقلال کنار گذاشته شد.

اما در میان خریدهای انجام شده برخی موارد ویژه هم وجود دارد. مثلا لی اروین مهاجم اسکاتلندی تیم تراکتورسازی در این فصل خیلی کم بازی کرده و  تنها در شش بازی به میدان رفته است اما در همین زمان توانسته 4‌گل برای این تیم بزند. اروین خرید مفیدی برای تراکتورسازی بوده است اما خیلی کم به بازی گرفته می‌شود. نکته‌ای که حضور اروین را با سوال مواجه می‌کند این است که او یک بازیکن اروپایی است و بی‌تردید هزینه زیادی برای جذب او شده پس باید برای باشگاهش کارایی بیشتری داشته باشد.

مسعود حسن زاده مهاجم سابق تیم ذوب‌آهن نیز در بازگشت به این تیم نتوانست روزهای خوب گذشته را تکرار کند و رسما نیم‌فصل اول را از دست داد. حسن زاده زمانی زوج تبریزی در ذوب‌آهن بود و با این تیم نتایج خوبی در رقابت‌های باشگاهی به دست آورد اما بعد از آن هرگز نتوانست روزهای خوب قبل را تکرار کند. حسن‌زاده این فصل را هم احتمالا به دلیل مصدومیت از دست بدهد و این یعنی او یک خرید ناموفق برای ذوب‌آهن بوده است.

سپاهان هم در میان خریدهای موفقش یک خرید نسبتا ناموفق داشته است. بختیار رحمانی که زمانی امید اول فوتبال ایران برای تولد یک ستاره بزرگ بود در دو فصل قبل روزهای خوبی را سپری نکرد و در سپاهان در هفت بازی نهایتا 200 دقیقه به میدان رفت و نیم فصل را بدون گل زده و پاس گلی به پایان رساند.

ناموفق‌ترین خرید نیم فصل

آیا می‌توان سروش رفیعی را ناموفق‌ترین خرید نیم‌فصل اول به حساب آورد. او در ابتدای فصل بعد از عقد قرارداد با پرسپولیس به دنبال تیمی بود که نیم‌فصل اول را در آن بازی کند اما او در فولاد روزهای خوبی نداشت. سروش در این فصل تنها 5 بازی برای تیمش انجام داد آن هم بدون گل یا پاس گلی که آمارش را کمی بهبود بخشد.  اما فولاد خرید بد کم نداشته مهاجم برزیلی این تیم تارتا در 10 بازی هیچ گلی نزد. نگوتی هموطن او که وضعیتش بدتر بود و تنها 4 بازی برای فولاد انجام داد هرچند یک گل زد. فولاد دو دروازه‌بان هم به نام‌های عارف آقاسی و ناصر سالاری را در ابتدای فصل خرید که آقاسی و سالاری در لیگ برتر هرکدام فقط یک بازی انجام دادند.

سپیدرود که به واسطه حضور خدادادعزیزی و علی کریمی در این تیم در نیم فصل اول بازیکنان زیادی را به خدمت گرفت. یعقوب کریمی بازیکن سرشناس سابق استقلال وسپاهان یکی از خریدهای این باشگاه بود که در این فصل در 9 بازی فقط 321 دقیقه بازی کرده که دقایق زیادی نیست ضمن اینکه گل یا پاس گلی را هم به ثبت نرسانده است.

سایپا و علی دایی که در این فصل دو ستاره بزرگ تیم را از دست دادند چند خرید داشتند که یکی دوتا از آن ها کمتر به کارشان آمدند. محمد صادق بارانی کاپیتان سابق پیکان در سایپا فقط 6 بازی انجام داد. سایپا رحیم زهیوی را هم در ابتدای فصل جذب کرد اما عملا او برای این تیم بازیکن نشد و در نیمه راه به ذوب آهن رفت.

صنعت نفت آبادان هم در ابتدای فصل چند خرید داشت که یکی از آن ها جاناتان بالوتلی برزیلی بود اما این برزیلی در هشت بازی لیگ برتر هیچ گلی به ثمر نرساند. او در جام حذفی و در یک بازی توانست یک گل به ثمر برساند و قطعا در میان خریدهای موفق به حساب نمی‌آید. بهنام برزای بازیکن سابق استقلال هم امسال در صنعت نفت عملکرد خوبی نداشت و در هشت بازی نه گلی زد و نه پاس گلی به ثمر رساند.  فردین عابدینی بازیکن سابق استقلال و تراکتورسازی نیز در صنعت نفت نتوانست در بازی‌های زیادی به میدان برود.

ماشین‌سازی یا همان گسترش فولاد فصل گذشته، امسال خریدهای زیادی داشت و یکی از جالب‌ترین آن‌ها هری فوستر انگلیسی بود که از تراکتور به تیم دوم محمدرضا زنوزی منتقل شد. فوستر در این فصل فقط دو بازی برای تیمش انجام داده است.

نساجی مازندران نیز یکی از تیم‌هایی است که به دلیل اینکه از لیگ یک به لیگ برتر آمده بود بازیکنان زیادی در ابتدای فصل جذب کرد. علی شجاعی بازیکن جوانی که از سایپا آمد یکی از این بازیکنان است که انتظار می‌رفت به واسطه دعوتش به تیم امید یکی از خریدهای خوب این فصل نساجی باشد اما او فقط در هشت بازی برای این تیم به میدان رفت و هیچ گلی هم نزد. ابوالفضل علایی هم که از استقلال خوزستان به نساجی آمد در این فصل فقط یک بازی در لیگ برتر برای تیمش انجام داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز