خبرگزاری کار ایران

محمد دادکان:

چه تضمینی وجود دارد پرسپولیس کوچک نشود/ آخر و عاقبت زنوزی را هم خواهیم دید /پرسپولیس را آن‌هایی می‌خواهند بخرند که نتوانستند این باشگاه را بچرخانند

asdasd
کد خبر : ۷۰۶۰۰۶

رییس اسبق فدراسیون فوتبال که همواره به رک بودن مشهور است این بار هم انتقادات تند و تیزی را بر زبان جاری ساخته و همه را از دم تیغ گذرانده است.

به گزارش ایلنا، محمد دادکان در گفت‌وگو با برنامه تهران ورزشی در خصوص بحث خصوصی‌سازی تیم‌های پرسپولیس و استقلال اظهار داشت: خصوصی‌سازی یک سرگرمی است، من حتی این مسئله را به آقای پور‌ی‌حسینی هم گفتم که این مسئله انجام نمی‌شود اما شاید این بار اصرار دارند که این اتفاق رخ می‌دهد. آنها می‌خواهند کت و شلوار بفروشند اما این کت و شلوار سالم دست کسی نمی‌آید. چند سال پیش در مصاحبه‌ای صحبت‌هایی کردم که خبرنگار صدا و سیما که الان آمریکا است به من گفت شما نوستراداموس هستید که هرچه می‌گویید درست می‌شود اما من به او گفتم نوستراداموس نیستم فقط جامعه و مسئولانمان را می‌شناسم، الان هم می‌خواهند سر مردم کلاه بگذارند تا ۵-۶ ماهی مردم سرگرم باشند.خصوصی‌سازی انجام نمی‌شود و فقط نهایتاً کت و شلوار را نگه می‌دارند و فقط دکمه روی کت را می‌فروشند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا فکر می‌کنید خصوصی‌سازی انجام نمی‌شود گفت: این دو باشگاه به دلیل محبوبیتی که بین مردم و سر و صدای زیادی که دارد مطمئناً به شخص واگذار نمی‌شود و شاید ترسی دارند اما ما به جز خدا از کسی واهمه‌ای نداریم. آنها ترس دارند که تیم را به دست کسی بدهند که روزی مردم را جمع کنند و علیه خود آقایان شعار بدهند یا چیزی که مد نظرشان نیست انجام دهند. الان ۲ کارشناس به تلویزیون می‌آورند و صحبت از خصوصی‌سازی می‌کنند اما چگونه می‌خواهند خصوصی کنند؟ چه کسی چنین پولی دارد تا این باشگاه‌ها را بخرد؟ می‌گویند پیشکسوتان و تماشاگران بیایند تا سهام بخرند اما اینها حرف است نهایتاً این تیم را از این جیب در می‌آورند و در جیب دیگر می‌گذارند به خاطر اینکه ظاهر قضیه را حفظ کنند نهایتاً آن دکمه‌ای که گفتم را به کسی می‌دهند.

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال کشورمان درباره اینکه بخش خصوصی اعلام آمادگی کرده تا این دو باشگاه را در اختیار بگیرد، حتی علی پروین و دوستانش در شرکت پیشکسوتان اعلام کردند که می‌خواهند پرسپولیس را بخرند، افزود: از علی پروین و یک شرکت نام بردید، اما من راحت می‌گویم، پروین برای همه ما قابل احترام است اما هر جوری به یک طرف قضیه برویم آقای پروین هست. می‌گویند ما می‌خواهیم پرسپولیس را بخریم اما شما فکر می‌کنید چه کسانی پشت این قضیه هستند؟ همان افرادی که در این باشگاه مدیریت کردند و نتوانستند باشگاه را بچرخانند. آقای پروین این مسئله را قبول دارد؟ شما آقای پروین را روی خط بیاورید تا او بگوید که چه کسانی می‌خواهند پرسپولیس را بخرند، آنها همان کسانی بودند که پرسپولیس را به این حال و روز انداختند. سوال بزرگ از مسئولان وزارت ورزش این است که شما پرسپولیس را فروختید اما تضمین چیست که این تیم کوچک نشود؟ منظور من هم پرسپولیس است و هم استقلال. کدام آدمی از بیرون می‌تواند این باشگاه‌ها بخرد؟ می‌گویند پیشکسوتان می‌خواهند پرسپولیس را بخرند اما من این پیشکسوتان را خیلی خوب می‌شناسم. پشت آنها ۲-۳ نفر در خارج از کشور و برخی مدیران هستند که این باشگاه‌ها را بخرند. خُب حالا خریدید، مگر خود شما مدیر این باشگاه نبودید؟

وی خاطرنشان کرد: در زمان خودتان چه کار کردید؟ آنها یک ساختمان دارند که در زمان خود ما با کمک اهالی بازار برای فدراسیون و پرسپولیس و استقلال ساختمان خریدیم، الان اگر آن ساختمان نبود آنها کجا می‌خواستند بنشینند؟ آنهایی که ۴۰ سال است می‌گویند باشگاه را به ما بدهید می‌خواهند چه کار کنند؟ مگر شما در این باشگاه نبودید؟ حالا می‌خواهید چه کار کنید؟ من که در پرسپولیس و استقلال کاره‌ای نبودم اما همکارانم و اهالی بازار این ساختمان‌ها را که الان میلیاردها تومان می‌ارزد خریداری کردند اما خواهش می‌کنم در حالیکه در جامعه ما این همه نابسامانی و فقر وجود دارد مردم را اینگونه بازی ندهیم. همه دیدند که صدا و سیما برای بازی فینال آسیا که پرسپولیس و کاشیما حضور داشتند چه کار کرد. الان تیم العین به فینال جام باشگاه‌های جهان رفته پس باید امارات الان کل دنیا را جشن و شادی بگیرد و بگوید به فینال جام باشگاه‌های جهان رفتیم؟ ما به دنبال شادی هستیم تا مشکلاتی که در جامعه هست و نمی‌توانیم آن را حل کنیم، مردم را با این مسائل سرگرم می‌کنیم.

دادکان درباره اینکه این دو باشگاه پرطرفدار هستند و اگر خصوصی شوند اتفاق بزرگی برای ورزش ایران رخ خواهد داد، افزود: این حرف درست است اما مگر ما تیم‌های خصوصی نداشتیم، شما بنشینید و آخر و عاقبت تراکتورسازی را ببینید. من این حرف‌ها را زودتر می‌گویم، الان فردی که با هزینه شخصی از جیبش برای تراکتورسازی هزینه می‌کند ببینید آخر و عاقبتش چه می‌شود. شاید برخی‌ها الان دور و بر او را بگیرند اما من از شما می‌پرسم چند باشگاه تا الان خصوصی بودند و کار را رها کردند و رفتند؟ همه کسانی که یک آجر برای پرسپولیس نگذاشتند الان به دنبال خرید این باشگاه هستند.

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال درباره اینکه هنوز اعتقاد دارد تیم‌های صنعتی ولخرجی می‌کنند، اظهارداشت: وقتی آقای شریعتمداری از وزارت صنعت بیرون آمد من هم سریعاً استعفایم را اعلام کردم و الان حدود ۲ ماه است از آن مجموعه رفته‌ام اما این یک حقیقت است که گفتم. می‌گویند در ایران با فساد مبارزه می‌کنند. من هم قبول دارم امروز با فساد مبارزه می‌شود اما متأسفانه با برگ و شاخه مبارزه می‌شود اما تنه درخت هنوز هست. شما ببینید در باشگاه‌های صنعتی چه پولی جابه‌جا می‌شود. دلال چه کسی است؟ صدا و سیما! کسی این حرف را نمی‌زند اما من می‌گویم.

دادکان در خصوص اینکه جام ملت‌های آسیا در پیش است و کی‌روش و دوستانش اعتقاد داشتند قرار است برای آنها مراسم بدرقه صورت بگیرد و همچنین چقدر باید به نتایج این تیم در جام ملت‌ها امیدوار باشیم، گفت: تیم ملی ما می‌تواند روی سکو قرار بگیرد. در دوره خود من، تیم ملی در جام ملت‌ها سوم شد اما مشکلاتی برای تیم ایران به وجود آوردند که به فینال نرفتیم. الان هم تیم ایران این شانس را دارد که روی سکو برود. همیشه گفته‌ام کی‌روش کارش را بلد است اما اختیارات زیادی به او داده شده است و باید دعا کنیم کی‌روش در کارش موفق باشد و من امیدوارم این اتفاق رخ بدهد.

وی درباره اینکه برنامه ۹۰ اعلام کرده که در فوتبال پایه شرط‌بندی صورت می‌گیرد و این موضوع برای فوتبال مخرب است، افزود: برنامه ۹۰ برنامه خوبی است اما این روزها ضعیف شده به طوریکه قبلاً بالای ۳ میلیون پیامک برای این برنامه می‌آمد اما الان این تعداد به زیر ۲ میلیون رسیده است و این نشان می‌دهد که این برنامه ضعیف شده است و دلیل آن هم این است که مجریان این برنامه در اختیار هستند و هرچه به آنها بگویند آنها را مطرح می‌کنند. از من یک بار سال ۸۸ دعوت کردند اما هر کسی از آنجا رد می‌شود او را دعوت می‌کنند و می‌گویند بیا حرف بزن اما کسی که بتواند حرف بزند و اثرگذار باشد دعوت نمی‌شود. به مجری این برنامه یاد می‌دهند که امروز این حرف را بزند و هفته بعد آن را رها کند تا همه به جا هم بیفتند. این حرف‌ها گفته می‌شود اما سرانجام ندارد چون مجری این برنامه در اختیار است. او قهر کرده بود و دوباره برگشته و دلیل آن هم این است که اختیارات او را گرفته‌اند و کارهایی از او می‌خواهند؛ آنها از کسانی استقبال می‌کنند که حرف‌های آنها از دهانشان در بیاید، اگر من حرفی می‌زنم برخلاف دین نیست؛ قوام یک کشور به دو چیز است و آن آزادی و عدالت است ، اگر من در جهت آزادی و عدالت حرف بزنم بدانید کشور ما قوام دارد اما عدالت را می‌گیرند تا آن چیز که آنها دوست دارند حرف بزنند، اما من این کار را نمی‌کنم. من فقط از خدا ترس دارم، از دینم می‌ترسم و از پدر و مادرم که به من آموزش دینی داده‌اند اما شما را به جایی می‌رسانند که مجبور شوید به خاطر بودن، دروغ بگویید و می‌خواهند عدالت و آزادی زیر پا گذاشته شود. مردم دین را دوست دارند اما شاید شما را دوست ندارند و همه چیز را به دین ربط ندهید.  چند روز است که وزیر آموزش و پرورش می‌گوید ۱۷۰ هزار مدرسه در سراسر کشور مشکلات آتش‌سوزی و زمستان دارند و ۲۵ هزار مدرسه در حد انفجار است و شاید زمستان امسال دختران و پسران کوچک دچار حادثه شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز