خبرگزاری کار ایران

جلال حسینی، یکی از 5 اسطوره غایب جام ملت‌ها (عکس)

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۳۱۰

فاکس اسپورت جلال حسینی را در میان غایبان بزرگ جام ملت‌های آسیا قرار داده است.

به گزارش ایلنا، روز شماری آغاز جام ملت‌های 2019 آسیا به عددهای پایانی خودش نزدیک شده است و رقابت‌های حساس تیم‌های ملی بزرگترین قاره در آستانه شروع است.

تیم‌های مدعی این جام تقریباً فهرست خود برای حضور در رقابت‌ها را مشخص کردند و در هر تیم چند چهره خاص و ویژه که جایی در این رقابت‌ها ندارند دیده می‌شود.

"فاکس اسپورت آسیا" 5 اسطوره این قاره که در جام ملت های آسیا غایب خواهند بود را معرفی کرده است.

جلال حسینی، یکی از 5 اسطوره غایب جام ملت‌ها (عکس)

1. تیم کیهیل (استرالیا)

مسلما فقدان تیم کیهیل بازیکنی که در 108 بازی ملی 50 گل به ثمر رسانده، اتفاق خوبی برای جام ملت های آسیا نیست؛ خصوصا این که کیهیل در جام جهانی 2018 نیز شرکت کرد. سبک بازی تاثیرگذار و کنش گرانه کیهیل سبب شده تا حتی مخالفان و رقیبان او نیز به توانایی هایش اعتراف کنند. او بازی های ملی را با 4 جام جهانی و 3 جام ملت های آسیا به پایان رساند و می توانست با بازی در امارات، شمار جام ملت هایش را با جام جهانی برابر کند.

آخرین تورنمنت آسیایی او با استرالیا، در جام ملت های 2015 بود و کیهیل توانست بخش مهمی از تیمی باشد که به عنوان قهرمانی در آسیا رسید. وی اکنون در تیم جمشیدپور هند بازی می کند و جای خالی اش در خط حمله تیم ملی استرالیا کاملا مشخص است.

 

2. جلال حسینی (ایران)

جلال حسینی پس از بازی در 116 بازی ملی در 11 سال، از بازی های ملی در شرایطی خداحافظی کرد که پس از سه بازیکن مشهور یعنی جواد نکونام، علی دایی و علی کریمی چهارمین بازیکن با سابقه در تیم ملی ایران است که باوجود عدم حضور در فوتبال اروپا، نشان داد که چقدر می تواند خوب باشد.

حسینی در 36 سالگی همچنان قوی نشان می دهد و استحکام زیادی دارد؛ حتی اگر به جام جهانی 2018 راه پیدا نکرد و در لیست نهایی کارلوس کی روش نبود. دفاع میانی تیم پرسپولیس از پایان قدرتمندانه سال میلادی اش با پرسپولیس که نایب قهرمانی در آسیا بود، لذت می برد. او در برابر الدحیل و الجزیره گل هایی را به ثمر رساند که پرسپولیس را به مرحله بعدی رساندند.

 

3. تایسیر ال جاسم (عربستان سعودی)

به معنای واقعی کلمه، تایسیر ال‌جاسم اسطوره فوتبال عربستان است. بازیکنی که بخش اعظم فوتبالش را در الاهلی سپری کرد و تنها در سه دوره کوتاه به عنوان بازیکن قرضی راهی الغرافه، القطر و الوحده شد.

بازیساز رویایی تیم ملی عربستان، کارش در جام ملت های آسیا را از سال 2007 و زمانی که 22 ساله بود، آغاز کرد و توانست با همکاری هم تیمی هایش عربستان را به فینال برساند. ال‌جاسم جزو نسل پرستاره تیم عربستان شامل یاسر القحطانی، سلمان الفرج، اسامه هوساوی، محمد ال‌شلهوب بود که همگی آخرین سال های فوتبال خود را پشت سر می گذارند.

 

4. کیسوکه هوندا (ژاپن)

اگرچه ژاپن در طول تاریخ خود ستاره های زیادی را داشته اما کیسوکه هوندا را بدون شک باید یکی از بزرگترین ستاره های تاریخ فوتبال این کشور دانست. او اگرچه بیشتر درخشش خود را در جام جهانی نشان داد اما با این حال در جام ملت های 2011 نقش پررنگی در قهرمانی ژاپن داشت.

هوندا نشان داده که هنوز هم می تواند یک ستاره تمام عیار باشد. او هم اکنون در تیم ملبورن ویکتوری استرالیا بازی می کند و امیدوار است در مسابقات باشگاهی آسیا موفق باشد.

 

5. ماکوتو ها سه به (ژاپن)

زمانی که ده سال پیش جرقه فوتبال هوندا در ژاپن زده شد، ها سه به روح فوتبال در ژاپن را ایجاد می کرد. هافبک میانی تیم ملی ژاپن که همواره در وسط زمین کار خودش را به خوبی انجام می داد، اکنون در اینتراخت فرانکفورت حضور دارد و حتی در 35 سالگی می تواند مهره کارآمدی باشد.

دوران اوج فوتبال او در سال 2011 بود که توانست به عنوان کاپیتان تیم ملی ژاپن جام را بالای سر ببرد. او همچنین از سال 2010 تا 2018 توانست در جام جهانی حضور پیدا کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز