خبرگزاری کار ایران

اسماعیل حلالی در گفتگو با ایلنا

جداشده‌ها آویزان پرسپولیس خواهند شد / منتقدان برانکو در حد او نیستند / شاید با شانس بتوانیم در جام ملت‌ها موفق شویم

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۶۸۱

پیشکسوت تیم پرسپولیس در مورد شرایط این تیم در نیم فصل اول لیگ برتر به اظهار نظر پرداخته و گریزی هم به تیم ملی و کارلوس کی‌روش زده است.

به گزارش ایلنا، نیم فصل نخست لیگ برتر فوتبال ایران به پایان رسید و تیم پرسپولیس در رده‌ی سوم جدول قرار گرفت. نتیجه‌ای که با توجه به شرایط این تیم و محرومیت از نقل و انتقالات نمی‌تواند عملکرد بدی برای شاگردان برانکو باشد آن هم در شرایطی که این تیم تنها با تفاضل گل در رده‌ی سوم قرار گرفته است و این می‌تواند بزرگی کار شاگردان برانکو را نشان دهد. در همین رابطه و عملکرد تیم پرسپولیس گفتگویی با اسماعیل حلالی کردیم که در ادامه می‌خوانید:

آقای حلالی، از عملکرد پرسپولیس در نیم فصل اول برایمان بگویید.

شرایط و عملکرد تیم پرسپولیس خیلی بهتر از آن چیزی بود که من فکر می‌کردم. تصور من این بود که این تیم با توجه به شرایطی که خواهد داشت و کمبود بازیکنی که با آن روبرو خواهد بود 6 تا 7 امتیاز از صدر جدول فاصله بگیرد اما دیدیم که این گونه نشد و با درایت آقای برانکو و غیرت و تعصب بازیکنان تیم پرسپولیس نتایج فوق‌العاده‌ای را کسب کرد. هدف امسال پرسپولیس بیشتر در این نیم فصل این بود که نتیجه بگیرد و بازی زیبا در اولویت این تیم نبود و این مسئله هم کاملا طبیعی بود. کار پرسپولیس در نیم فصل دوم سخت تر خواهد بود و هماهنگی بین بازیکنان جدید و قدیم یکی از مهمترین مسائل است که باید به وجود بیاید. نکته مثبت هم این است که حس رقابت بین بازیکنان افزایش پیدا خواهد کرد و به بازیکنان بیش از حد فشار وارد نخواهد شد.

صحبت‌هایی شده مبنی بر اینکه ممکن است بازیکنان جداشده‌ی پرسپولیس به این تیم برگردند. نظر شما در این خصوص چیست؟

جناب برانکو بهتر از هر کسی بر اوضاع تیم واقف است و بهترین تصمیمات را می‌تواند بگیرد و ما نمی‌توانیم در کار او دخالت کنیم اما نظر شخصی و احساس قلبی من این است که بازیکنانی که در بدترین شرایط پرسپولیس را رها کردند و دنبال سرنوشت خود رفتند نمی‌توانند جایی در پرسپولیس داشته باشند. این نکته درست است که بازیکن حق دارد برای آینده خود تصمیم بگیرد و تیم خود را عوض کند اما اینکه در چنین شرایطی تیم را تنها بگذاری و بروی اصلا درست نیست. کاری که بیرانوند و کمال کامیابی نیا کردند می‌تواند برای آنها الگو باشد چرا که آنها هم می‌توانستند از پرسپولیس جدا شوند اما ماندند و جاودانه شدند. پرسپولیس از هر چیز و از هر کس بزرگ‌تر است و در نهایت هم آن بازیکنان آویزان پرسپولیس خواهند شد و از عظمت و بزرگی پرسپولیس چیزی کم نخواهد شد. فکر می‌کنم با آمدن آنها از صمیمیت و فضای مثبت تیم کم خواهد شد و حاشیه وارد پرسپولیس خواهد شد و من صلاح نمی‌دانم که آنها برگردند.

این کمبودهایی که از آن صحبت کردید به تیم تحت هدایت شما یعنی تیم امید پرسپولیس هم سرایت کرد؟

بله تیم ما هم متضررشد. بازیکنان تیم امید ما به علت اینکه تیم بزرگسالان برای تمرین کردن یار کم داشت به تمرین این تیم رفتند و من حتی اجازه ندادم یک بار برای ما بازی کنند زیرا معتقدم تمام تیم‌های پایه تلاش می‌کنند تا تیم بزرگسالان موفق باشد. اگر این بازیکنان در آن شرایط جدا نمی‌شدند دست آقای برانکو هم باز می‌شد و ما هم می‌توانستیم در تیم امید از بازیکنان خود استفاده کنیم و رتبه‌ی بهتری در جدول پیدا کنیم. حیثیت و بزرگی پرسپولیس از هر چیزی مهم تر است و ما هم برای سربلندی پرسپولیس هر کاری می‌کنیم

فرشاداحمدزاده در مصاحبه‌ای که اعلام کرده پیشکسوتان حق اظهارنظر در مورد او را ندارند و فقط هوادارن باید در مورد او صحبت کنند. در این مورد چه صحبتی دارید؟

من نمی‌خواهم در مورد ایشان صحبت کنم. نه ایشان و نه در مورد کسانی که تیم را تنها گذاشتند. ما این کار آنها را فراموش نخواهیم کرد. شاید چند صباح دیگر آنها به پرسپولیس برگردند اما من معتقدم آنها پرسپولیسی نیستند و امکان دارد باز هم پرسولیس را رها کرده و کار خود را تکرار کنند.

در مورد حضور خودتان و مهدی مهدوی کیا در تمرین پرسپولیس صحبت کنید. برخی ها حضور مهدوی کیا را حمایت ایشان از برانکو در مقابل هجمه ها دانستند.

این صحبت‌ها را اصلا نمی‌فهمم. در فوتبال ایران غیر از سه چهار نفر که همه‌ی ما آن ها را می‌شناسیم هیچکس نمی‌تواند و در حد این نیست که در مورد برانکو صحبت کند و از او انتقاد کند. آقای برانکو عملکرد و توانایی‌های خود را در این چند سال نشان داده و توانسته بزرگی خود را به رخ همه بکشد. ایشان به لیگ برتر ایران خدمات زیادی ارائه داده است. ایشان باعث شد نگرش خیلی از مربیان تغییر پیدا کند و خیلی از مربیان به تقلید رفتارها و تصمیمات او پرداختند و این صحبت‌های که علیه او مطرح می‌شود اصلا درست نیست. ایشان برای تیم پرسپولیس در طول روز 16،17 ساعت وقت می‌گذارد و جوری کار می‌کند که همه به او می‌گویند پولی که می‌گیری نوش جانت. ایشان مانند بقیه مربیان نیست که نیم ساعت هم برای تیم‌هایشان وقت نمی‌گذاشتند و حتی برخی روزها بر سر تمرین حاضر نمی‌شدند.

از تیم پرسپولیس عبور کنیم. در مورد تیم ملی و پیس بینی خود از نتایج این تیم در جام ملت‌های آسیا بگویید.

من برای تیم ملی احترام زیادی قائلم و طرفدار آن هستم مثل هر شخص دیگری . اعتقاد دارم بازیکنان خوبی در اختیار داریم اما شکل تیمی ما اصلا آن طوری نیست که ما را امیدوار به قهرمانی کند . فرم بازی ما طی این سال‌هایی که آقای کی‌روش حضور داشته همیشه به یک شکل بوده و با تمام احترامی که برای تیم ملی قائلم باید بگویم که در مراحل بالاتر جام ملت‌های آسیا شرایط سختی را خواهیم داشت و شانس و اقبال باید با ما یار باشد تا بتوانیم قهرمان شویم یا حتی به فینال صعود کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز