خبرگزاری کار ایران

تورینو – یوونتوس؛ پایان شکست ناپذیری گورخرها؟

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۵۷۳

والتر ماتزاری مشهور است به‌عنوان یکی از عصبانی‌ترین مربی‌های ایتالیا اما امشب که تیمش، تورینو در دربی میزبان یوونتوس است امید دارد به خاطر اینکه توانسته نخستین شکست را به صدرنشین دست نیافتنی لیگ ایتالیا تحمیل کند، خبرساز شود.

به گزارش ایلنا، بحث و درگیری لفظی ماتزاری با داورها باعث شده تا همین جای فصل سه بار از کنار نیمکت اخراج شود که آخری آنها در تساوی بدون گل یکشنبه در زمین میلان بود؛ سومین بازی بعد از بازگشت او به نیمکت بعد از آنکه دکترها به او استراحت تجویز کردند. ماتزاری در بازگشت گفت: «رییس و دکترها من را مجبور به استراحت کردند و حق داشتند چون باید چک آپ می‌کردم. حالا برگشته‌ام، بهتر از همیشه، مشتاق و باانگیزه برای اینکه کارم را انجام بدهم.»

آمار دقیقی وجود ندارد اما رسانه‌های ایتالیایی نوشتند در بازی میلان برای بیستمین بار در 17 سال مربیگری ماتزاری داور او را به نشستن روی سکوها و میان تماشاگران مجبور کرد. با وجود اخراج، کمیته انضباطی به یک هشدار بسنده کرد و او می‌تواند در بازی امشب که تیم رده ششمی تورینو برابر همسایه بزرگتر و بسیار پرافتخارتر قرار می‌گیرد، روی نیمکت بنشیند.

تورینو وظیفه بسیار سختی دارد چون در 23 بازی آخرش با یوونتوس تنها یک پیروزی به دست آورده است، آن هم تیمی که این فصل مقتدرانه‌تر از همیشه شروع کرده و از 15 بازی ابتدایی خود تنها 2 امتیاز از دست داده، با هشت امتیاز اختلاف نسبت به ناپولی رده دومی با سرعت مسیر رسیدن به هشتمین قهرمانی پیاپی لیگ ایتالیا را طی می‌کند.

تیم سابق ماتزاری، ناپولی با باخت یک بر صفر سه‌شنبه گذشته برابر لیورپول از لیگ قهرمانان اروپا حذف شد و اینتر که دومین قربانی ایتالیا در مرحله گروهی لیگ قهرمانان بود، در دیدار زودتر امشب میزبان اودینزه است.

اما خشم همیشگی ماتزاری امشب مقابل یوونتوس با آزمونی جدی مواجه خواهد شد. او در روانشناسی و جامعه شناسی تحصیلات دارد که به قول خودش کمک می‌کند رفتار بهتری با بازیکنان جوان داشته باشد هرچند در جریان مسابقه و برای آرام کردن او

نفعی ندارد.

گاهی اوقات بازیکنان سیبل رفتارهای تند ماتزاری می‌شوند اما معمولا او تمام توانش را برای داورها نگه می‌دارد و معرفی سیستم کمک داور ویدئویی (VAR) دلیل مضاعفی برای او به وجود آورده که عصبانی باشد. ماتزاری خیلی عصبانی شد وقتی در بازی دو ماه قبل با فیورنتینا اخراج شد به خاطر اینکه فقط یک سوال پرسیده است: «این چه غروری است که به خاطر داشتن قدرت به وجود آمده و به شما اجازه می‌دهد مربی را به خاطر یک توضیح خواستن ساده اخراج ‌کنید. من دوست دارم داورها اشتباهاتشان را متوجه شوند. چرا از VAR برای بازی‌های تورینو به درستی استفاده نمی‌شود. تکنولوژی بی‌فایده است. شاید فکر می‌کنند بهتر است ماتزاری را اخراج کنند تا دیگر حرف نزند، شاید من آدم خیلی خوبی نیستم که دوستم ندارند.»

تورینو برای این بازی تمام تیمش را در اختیار دارد و احتمالا بر اساس سیستم مورد علاقه ماتزاری، 2-5-3 بازی می‌کند. تورینو در 10 بازی آخرش در سری A تنها یک باخت داشته و در 15 بازی‌اش در این فصل 5 کلین‌شیت ثبت کرده است. هواداران این تیم به حس شکست در دربی عادت کرده‌اند اما دلایلی برای خوشبینی دارند و می‌خواهند پیروزی 2 بر یک سال 2015 را تکرار کنند.

تیم ماسیمیلیانو آلگری تنها تیم بدون شکست در میان پنج لیگ برتر اروپا در بازی‌های خارج از خانه سال 2018 است و می‌خواهد این رکورد را حفظ کند. این مربی برای بازی چهارشنبه در سوییس به برخی بازیکنان اصلی تیم استراحت داد اما تیمی که از آبان سال گذشته در دسته اول فوتبال ایتالیا نباخته نمی‌خواهد آمار خوبش را خراب کند.

یوونتوس در «دربی دلا موله» 69 پیروزی داشته در برابر 35 برد تورینو. تورینو در 12 دربی اخیر که میزبان بوده تنها یک پیروزی به دست آورده در حالی که یوونتوس 9 برد داشته و دو بازی هم مساوی شده.

ترکیب احتمالی:

تورینو: سیریگو؛ ایتزو، انکولو، جی جی؛ آینا، باسلی، رینکون، میته، آنسالدی؛ فالکه، بلوتی

یوونتوس: شچسنی؛ کانسلو، بونوچی، کیلینی، ساندرو؛ بنتانکور، پیانیچ، ماتویدی؛ رونالدو، مانجوکیچ، دیبالا

منبع: رویترز

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز