خبرگزاری کار ایران

همه‌ی اتفاقات پیرامون داوری تیم سپاهان لیگ هجدهم

گزارش ویژه: قلعه‌نویی از داوری سود کرده یا ضرر؟

asdasd
کد خبر : ۷۰۱۶۹۹

اشتباهاتی که پیرامون داوری بازی‌های سپاهان رخ می‌دهد باعث شد تا به بررسی حوادث داوری پیرامون مسابقات این تیم بپردازیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، اشتباهات داوری در فوتبال ایران سر به فلک کشیده و تمام تیم‌ها و مربیان و مدیران را درگیر خود کرده است. فوتبال روز دنیا به تدریج رو به استفاده از VAR می‌رود و در مسابقات بزرگ فوتبال جهان شاهد این هستیم که این سیستم کمک داور ویدیویی تاثیر بسیار زیادی در نتایج مسابقات گذاشته و از اشتباهات سهوی داوری جلوگیری می‌کند اما در فوتبال ایران به دلیل نبود بودجه و همچنین ساز و کار مناسب برای استفاده از این موهبت شاهد این هستیم که هر هفته و در هر مسابقه اشتباهات داوری باعث اعتراض و مصاحبه علیه تیم داوری توسط اعضای تیم‌ها می‌شود.

گزارش ویژه: قلعه‌نویی از داوری سود کرده یا ضرر؟

آخرین اشتباهات داوری در جدال پرسپولیس و سپاهان رخ داد و حاشیه‌های زیادی را در پی داشت. مدیران و مربیان دو تیم موضع متفاوتی نسبت به قضیه داشتند. اشتراک نظر هر دو گروه اما به قضاوت پر حرف و حدیث علیرضا فغانی برمی‌گشت که یک پنالتی اشتباه برای پرسپولیس اعلام کرد و باعث شد تا پرسپولیس کار را به تساوی بکشاند. مدیران و بازیکنان و مربیان سپاهان معتقد بودند که دست‌هایی در کار است تا پرسپولیس به قهرمانی لیگ برتر برسد.

همین حرف و حدیث باعث شد تا به بررسی تاثیرات داوری بر بازی‌های تیم سپاهان در لیگ برتر داشته باشیم. 

ابتدا اشتباهات داوری علیه باشگاه سپاهان را بررسی می‌کنیم:

در جدال هفته دوم با سپیدرود تیم سپاهان موفق شد با شش گل تیم رشتی را شکست دهد اما در همین دیدار هم این تیم از گزند اشتباهات داوری در امان نماند. در دقیقه 56 خطای کوروش ملکی رو بازیکن این تیم مستحق دریافت کارت قرمز بود که  محمد حسین زاهدی‌فر داور مسابقه از آن چشم پوشی کرد.

گزارش ویژه: قلعه‌نویی از داوری سود کرده یا ضرر؟

همچنین در دقیقه 77 یک پنالتی اشباه برای سپیدرود اعلام شد که در کارشناسی‌های بعد از بازی مشخص شد این پنالتی اشتباه بوده است.

در هفته سوم سپاهان میزبان تیم مجید جلالی بود که این مسابقه با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید. در این مسابقه پیکان می‌توانست خیلی زود 10 نفره شود اما علی حمودی بازیکن تیم پیکان با تصمیم داور مسابقه یک کارت زرد دریافت کرد.

در هفته چهارم و در دربی اصفهان که با نتیجه 2 بر 1 به سود سپاهان نیز به پایان رسید سپاهان در سه نوبت از تصمیمات داوری ضربه دید اما با باتوجه به برد این تیم در این مسابقه زیاد به آن پرداخته نشد. در دقیقه 37 بازیکن تیم ذوب‌آهن باید با دریافت کارت قرمز از بازی اخراج می‌شد اما این اتفاق رخ نداد. در دقایق 57 و 61 مسابقه باید دو پنالتی به سود سپاهان اعلام می‌شد اما این گونه نشد. داوری این دیدار بر عهده وحید کاظمی بود.

سپاهان در هفته پنجم میزبان تراکتورسازی بود که این مسابقه با نتیجه تساوی 2 بر 2 به پایان رسید.  در این بازی حساس و 6 امتیازی یک پنالتی  در دقیقه50 برای سپاهان گرفته نشد که اگر این اتفاق رخ می‌داد ممکن شاگردان قلعه‌نوعی سه امتیاز شیرین این مسابقه را به حساب خود وازیر کنند.

پارس جنوبی جم در هفته ششم لیگ برتر میزبان سپاهان بود که در این مسابقه نیز داوری در سه صحنه می‌توانست با تصمیمات صحیح به برد سپاهان کمک کند. قبل از گل اول پارس جنوبی روی بازیکن سپاهان خطا شده بود.گل سالم سپاهان در این مسابقه مردود اعلام شد. یک  پنالتی هم برای پارس جنوبی در دقیقه ۴۵ اعلام شد که این تصمیم اشتباه بود.

نفت مسجد سلیمان در هفته هشتم میزبان سپاهان بود که این مسابقه با حساب 2 بر 0 به سود سپاهان به اتمام رسید. در این مسابقه نیز یک پنالتی به سود سپاهان باید گرفته می‌شد اما داور رای به ادامه بازی داد.

در هفته نهم و در جدالی حساس شاگردان قلعهنوعی و نکونام روبروی هم قرار گرفتند که در این مسابقه نیز یک پنالتی برای سپاهان گرفته نشد تا این تیم تا دقایق پایانی امتیازات کامل این مسابقه را از دست بدهد.

در هفته دهم و در دیداری حیثیتی قلعه نوعی رودروی استقلال قرار گرفت. در این مسابقه سپاهان صاحب یک ضربه پنالتی شد که داور مسابقه پس از مشورت با کمک داور از نظر خود برگشت و اعلام کرد اتفاقی در محوطه جریمه رخ نداده است.

گزارش ویژه: قلعه‌نویی از داوری سود کرده یا ضرر؟

در هفته دوازدهم و در دیدار مقابل پرسپولیس روی خطای پنالتی که علیرضا فغانی برای پرسپولیس اعلام کرد مشخص شد که قبل از وقوع خطای هند توسط کی‌روش استنلی این گادوین منشا بوده که روی خالد شفیعی خطا کرده و از چشم داور دور مانده است. همین پنالتی باعث شد سپاهان سه امتیاز شیری خانگی را با یک امتیاز معاوضه کند.

گزارش ویژه: قلعه‌نویی از داوری سود کرده یا ضرر؟

 

حال به بررسی صحنه‌هایی که تیم سپاهان از آن منتفع شده است خواهیم پرداخت:

هفته دوم و در دیدار سپیدرود در دقیقه 45 گل سوم سپاهان به سپیدرود توسط مهرداد محمدی به ثمر رسید که این گل در موقعیت آفساید به ثمر رسید.

گزارش ویژه: قلعه‌نویی از داوری سود کرده یا ضرر؟

در هفته نهم و در جریان دیدار سپاهان و نساجی مازنداران اشتباه داوری باعث شد تا سپاهان سه امتیاز شیرین را مال خود کند در وقت‌های اضافه این دیدار داور مسابقه کوپال ناظمی خطای پنالتی را روی سجاد شهباززاده اعلام کرد که با بررسی صحنه‌های بازی مشخص شد که هیچ خطایی اتفاق نیفتاده و داور اشتباه کرده است.

گزارش ویژه: قلعه‌نویی از داوری سود کرده یا ضرر؟

هفته دهم و در ورزشگاه آزادی استقلال با سپاهان پیکار داشت که در این مسابقه یک پنالتی به برای استقلال اعلام نشد. در نیمه دوم و در اوج حملات استقلال و روی یک ضربه کرنر خطای مدافع سپاهان روی محمد دانشگر پنالتی اعلام نشد تا سه امتیاز به حساب قلعه نوعی واریز شود.

گزارش ویژه: قلعه‌نویی از داوری سود کرده یا ضرر؟

در هفته سیزدهم لیگ برتر و در تبریز ماشین سازی میزبان سپاهان بود و با نتیجه تساوی 1 بر 1 این تیم را متوقف کرد. در اواخر نیمه اول عزیز معبودی از داور مسابقه کارت زرد دوم خود را دریافت کرد و از زمین بازی اخراج شد. با دیدن دوباره صحنه مشخص شد که هیچ برخوردی بین معبودی و ساسان انصاری رخ نداده و تصمیم داور اشتباه بوده است.

گزارش ویژه: قلعه‌نویی از داوری سود کرده یا ضرر؟

در دیدار با پرسپولیس نیز که از هفته دوازدهم برگزار شد تیم سپاهان از اشتباه داور منتفع شد. روی گل سپاهان کی‌روش استنلی با آرنج بر سینه‌ی سید جلال حسینی ضربه ای وارد می‌کند اما این صحنه از چشم داور دور می‌ماند و در ادامه روی پاس کی‌روش عزت الله پورقاز دروازه پرسپولیس را باز کرد.

گزارش ویژه: قلعه‌نویی از داوری سود کرده یا ضرر؟

 

با بررسی‌های انجام شده مشخص می‌شود تیم قلعه‌نویی بیش از اینکه از داوری‌ها منتفع شود ضرر کرده است و اگر سیستم کمک داور ویدیویی در فوتبال ایران وجود داشت امتیاز این تیم بیش از این‌ها بود و این جنجال‌ها نیز درست نشده بود.

این نکته بار دیگر اهمیت وجود VAR را در فوتبال ایران نمایان ساخت. باید منتظر باشیم و ببینیم چه زمانی می‌توانیم با کمک این تکنولوژی از میزان اشتباهات داوری در فوتبال ایران بکاهیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز