خبرگزاری کار ایران

گزارش ویژه

نگاهی به روزهای سخت جلالی در فوتبال ایران

asdasd
کد خبر : ۷۰۰۹۴۳

مجید جلالی روز پنجشنبه و بعد از ششمین شکست پیاپی در شش هفته، با مدیرعامل پیکان محمود شیعی از همان ورزشگاه شهر قدس وارد چالش شد.

به گزارش ایلنا، آقامعلم یا مجید کامپیوتر؟ کسی که در همان اولین ادوار لیگ حرفه‌ای آخرین قهرمانی تیم پاس را در تاریخ حیاتش رقم زد هرچند بعد از آن هیچگاه با هیچ تیمی نتوانست به مقام قهرمانی برسد. مجید جلالی یکی از فوتبالی‌هایی است که از دل فوتبال دهه 60 و دوران پرشکوه فوتبال تهران بیرون آمده و شاید تنها بازمانده آن دوران باشد که هنوز در سطح اول فوتبال ایران حضور دارد.

مهاجم و هافبک هجومی تیم‌های مهم آن دوران یعنی وحدت و شاهین، خیلی زود و در سن کم به عنوان سرمربی روی نیمکت تیم وحدت نشست. در دهه 60 مربیگری یک کار کاملا بر پایه استعداد و به طور غریزی بود و جلالی هم یکی از آن دسته از بازیکنانی بود که خیلی زود و در حالی که هنوز مربیان به شکل سیستماتیک به فوتبال وارد نمی‌شدند، که براساس استعداد و عشق به مربیگری وارد این حرفه شد. او معلم ورزش بود و باالطبع در زمره فرهنگی‌های فوتبال به حساب می‌آید و شاید همین باعث شد که او بتواند در برابر تیم‌های بزرگ زمان، استقلال و پرسپولیس قد علم کند و لقب گربه سیاه را بگیرد. او از معدود مربیانی بود که همراه خودش کاغذ و قلم به روی نیمکت می‌آورد و در نقطه مقابل این تفکر وجود داشت که فوتبال را درون زمین بازی می‌کنند و نه روی کاغذ و تخته‌سیاه... جلالی اما مربیان بزرگی همچون پروین و پورحیدری و دیگر مربیان مطرح دوران سنتی فوتبال را با اتکا به همین کاغذها و نگاه علمی‌اش به ماجرا شکست داده و متوقف کرد.

بدترین نتایج پیکان

مجید جلالی روز پنجشنبه و بعد از ششمین شکست پیاپی در شش هفته، با مدیرعامل پیکان محمود شیعی از همان ورزشگاه شهر قدس وارد چالش شد. شیعی بعد از بازی گفت که بدتر از این نمی‌شود و جلالی هم گفت: «برای من هم تا به حال چنین شرایطی پیش نیامده بود.» حالا این سوال پیش می‌آید آیا این بدترین نتایج پیکان بوده؟ یا آیا این بدترین نتایج مجید جلالی بوده است؟

بدترین نتایج جلالی

در سومین دوره لیگ برتر و در حالی که جلالی بیشتر وقتش را در تیم‌های پایه مربیگری کرده بود از مربیگری تیم زیر 20 ساله‌های ایران به نیمکت پاس تهران رسید. تیم بزرگ و مدعی که با حضور جلالی به عنوان یک مربی غیرپاسی توانست اولین و تنها قهرمانی‌اش را در لیگ برتر به دست بیاورد. او از تیم پاس جدا شد و سپس وقتی در پایان لیگ چهارم صباباتری مربی صربش میلان زیوادینوویچ را برکنار کرد او جانشینش  شد. جلالی با صباباتری جام حذفی را در فینال برابر ابومسلم برد و توانست سوپرجام ایران را هم کسب کند. این تیم اما در لیگ پنجم با جلالی سه هفته اول را با یک برد، یک باخت و یک مساوی آغاز کرد و سپس از کار برکنار شد. بعد از صبا و در هفته نوزدهم هدایت تیم قندی یزد را به عهده گرفت اما قندی و جلالی در این فصل سقوط کردند.

قندی یزد، سقوط و 14 هفته زندگی مجدد با پاس

جلالی در هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ پنجم هدایت قندی یزد را به جای یورگن گده آلمانی به دست گرفت و در 12 بازی باقیمانده 9 شکست و سه تساوی کسب و در نهایت این تیم برای همیشه سقوط کرد. او در سال 85 باردیگر هدایت پاس را به عهده گرفت و جانشین مصطفی دنیزلی شد اما او در 14 بازی 4 برد، 4 مساوی و 6 باخت کسب کرد و با میانگین 14/1 امتیاز از کار برکنار شد. این در حالی است که جلالی امسال با پیکان میانگین 06/1 امتیاز را تا اینجا کسب کرده که آمار به مراتب ضعیف‌تری از دوران دومش در پاس است. او در این مدت 7 برد 8 مساوی و 5 باخت را کسب و میانگین 45/1 را کسب کرد. استقلال اهواز در این فصل هشتم شد.

او سپس به فولاد خوزستان رفت و در نیم فصل اول توانست در 17 بازی به امتیاز 25 و میانگین 47/1 امتیاز برسد. او در تیم فصل دوم 7 برد، 4 مساوی و 6 باخت و در مجموع 25 امتیاز و میانگین 45/1 را گرفت و تیمش در رتبه هفتم ایستاد.

جلالی در فصل بعد از فولاد کنار رفت و لوکابوناچیچ آمد اما لوکا در هشت هفته هیچ بردی نداشت و رفت و اما جلالی هم از هفته نهم تا چهاردهم و در 6 بازی 3 مساوی و سه باخت کسب کرد و رنگ برد را ندید. او در 26 بازی که هدایت فولاد را به عهده داشت 11 مساوی، 6 باخت و 9 برد کسب و به میانگین 46/1 امتیاز رسید و با فولاد دهم شد. جلالی دو سال بعد را هم در فولاد بود و ابتدا با 54 امتیاز از 34 بازی در رده ششم قرار گرفت و با میانگین 54/1 امتیاز سال بعد هم روی نیمکت بود. در لیگ یازدهم نیز او با فولاد بود اما نتایجش خوب نبود. او در پایان فصل و در حالی با 40 امتیاز در رده چهاردهم قرار گرفت که میانگین امتیازاتش 17/1 بود. جلالی در این فصل و در 9 بازی پایانی‌اش با فولاد 6 باخت و 3 تساوی به دست آورد.

23 هفته در تبریز 28 هفته در تهران

او در لیگ سیزدهم هدایت تیم تراکتورسازی تبریز را به دست گرفت و 23 هفته بر مسند کار بود اما بعد از5 تساوی یک باخت در شش بازی آخر و تساوی برابر صبا از کار کنار رفت. او 38 امتیاز و میانگین 65/1 امتیاز در هر بازی را به دست آورد. او در سال اول حضورش در سایپا 12 برد، 8 مساوی و 11 باخت و میانگین 42/1 امتیاز را رقم زد. او فصل بعد نیز تا هفته بیست و هشتم مربی سایپا بود اما در حالی که از هشت بازی آخر 5 باخت و سه مساوی کسب کرده بود از کار برکنار شد. او 10 برد 6 مساوی و 12 باخت و میانگین 29/1 امتیاز را به دست آورده بود.

پیکان...

جلالی لیگ شانزدهم هدایت پیکان را که آسانسور لیگ برتر شده و تازه از لیگ یک آمده بود به عهده گرفت و در شش بازی ابتدایی‌اش 5 تساوی و یک باخت کسب کرد اما بعدا توانست نتایج خوبی بگیرد و با سه برد پیاپی آخر فصل توانست با 12 برد 8 باخت و 10 مساوی و میانگین 47/1 امتیاز در رتبه ششم قرار بگیرد. جلالی در لیگ هفدهم نیز با وجود آنکه لیگ را با دو باخت و دو مساوی شروع کرد اما با 7 برد پیاپی توانست به رده دوم جدول برسد هرچند این تیم در 10 بازی بعدی‌اش 6 مساوی و 4 باخت کسب کرد. او درپایان فصل پیکان را با میانگین 5/1 امتیاز در هر بازی به رتبه ششم رساند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز