خبرگزاری کار ایران

امید عالیشاه از لیست سیاه برانکو خارج شد؛ مهندسی برای 9 امتیاز

asdasd
کد خبر : ۷۰۰۲۱۴

بازیکن مورد انتقاد چند هفته اخیر اکنون با نمایشی جالب توجه به ستاره محبوب هواداران تبدیل شده است.

به گزارش ایلنا، امید عالیشاه؛ انگار نه انگار این همان بازیکنی بود که وقت رفتنش می‌گفتند پرسپولیس زمین می‌خورد. همین که برگشت، شروع کردند به انتقاد و حتی دوری یک سال و نیمه او از میادین را هم در نظر نگرفتند. انتقادهایشان را تا همین چند هفته پیش هم می‌شنیدیم اتفاقا.

در همان بازی اول برابر پدیده مگر کم حرف شنید؟ چه کسی بود که می‌گفت امید عالیشاه دیگر بازیکن نمی‌شود؟ حتی وقتی در دقیقه 68 آن بازی جایش را به گادوین منشا داد، شنیدیم که بدبین‌ها نیمکت‌نشینی را برایش تجویز کردند. گفتند بعد از این تعویض، محال است دوباره به ترکیب اصلی برگردد اما برگشت.

یک هفته بعد از بازی با پدیده وقتی پرسپولیس می‌خواست از فولاد پذیرایی کند، عالیشاه باز هم یکی از یازده بازیکن برگزیده برانکو بود و تعویضش در دقیقه 1+90 هم نمی‌توانست دلیل فنی داشته باشد. آقای سرمربی فقط می‌خواست در روزی که تیمش برده و نگران گل خوردن هم نیست، سعید حسین‌پور را محک بزند که او را به‌جای امید عالیشاه به زمین فرستاد.

در بازی مقابل استقلال خوزستان هم عالیشاه از همان ابتدا به میدان رفت و در دقیقه 62 جای خود را به منشا داد. اتفاقی که در بازی بعد از آن برابر نفت مسجدسلیمان هم تکرار شد اما هفت دقیقه دیرتر. اگر بازی با فولاد را فاکتور بگیریم، باید بگوییم عملکرد امید عالیشاه تا پایان هفته چهارم لیگ برتر چنگی به دل نزد اما این هم دلیل نشد که پروفسور از اعتماد به او دست بکشد.

در بازی با صنعت‌نفت او بار دیگر عالیشاه را در ترکیب اصلی پرسپولیس به میدان فرستاد و او با پاس گلش به علی علیپور در دقیقه 68 اجازه نداد برانکو نخستین شکست فصل را تجربه کند.

هفته بعد و در روزی که قرمزها دو بر یک نساجی را شکست دادند، عالیشاه 90 دقیقه در زمین بود اما در بازی با سپیدرود، برانکو در دقیقه 81 آدام همتی را به‌جای او به زمین فرستاد که اتفاقا تک گل سه‌امتیازی پرسپولیس را هم زد.

دربی نخستین و تنها بازی‌ بود که امید عالیشاه از روی نیمکت آغازش کرد که البته پروفسور نبودش را خیلی تاب نیاورد و او را در دقیقه 68 به‌جای سیامک نعمتی به میدان فرستاد.

با همان یک بار نیمکت‌نشینی بود که آقای شماره دو به خودش آمد و از آن به بعد فقط در یک بازی پاس گل نداده است. عالیشاه در بازی با پیکان پاس گل اول پرسپولیس را به کمال داد و در دقیقه 3+90 هم بیرون رفت تا محمدامین اسدی شانسش را برای بازی کردن بیازماید.

در بازی بعدی برابر سایپا هم باز عالیشاه پاس داد و کمال گل زد و جالب اینکه امید دوباره تعویض شد. این بار در دقیقه 67 جایش را به نعمتی داد.

حضور 90 دقیقه‌ای در بازی با تراکتورسازی گل و پاس گلی برای عالیشاه نداشت اما او در بازی با ماشین‌سازی پاس تک‌گل پیروزی‌بخش پرسپولیس را به شجاع داد.

پاسی که تکرارش را در بازی با ذوب‌آهن دیدیم که دوباره امید عالیشاه پاس داد و شجاع خلیل‌زاده گل زد.

در واقع پرسپولیس به لطف سانترهای امید، از 4 بازی اخیرش در لیگ برتر 12 امتیاز گرفته که در 9 تای آن امید عالیشاه تاثیر پررنگ‌تری دارد. مهمتر اینکه حالا این تیم یک نماینده هم در جمع بهترین‌های لیگ دارد؛ امید عالیشاه به‌عنوان بهترین گلساز، با 5 پاس گل. حال آنکه تا همین یک هفته پیش نام هیچکدام از بازیکنان پرسپولیس را در رده‌های بالایی جدول گلزنان و پاسورهای لیگ ندیده بودیم.

البته علیپور از خیلی وقت پیش به‌عنوان بهترین گلزن پرسپولیس (با 4 گل) در رده چهارم جدول بهترین گلزنان لیگ ایستاده اما به اندازه 5 گل با کی‌روش استنلی صدرنشین فاصله دارد و سخت است که دوباره آقای گل شود. امید عالیشاه اما به‌عنوان بهترین پاسور لیگ این شانس را دارد که یکی از جایزه‌های لیگ هجدهم را رزرو و مهمتر اینکه تا پیش از اضافه شدن رفیعی و ترابی در نیم‌فصل و حتی بازگشت نعمتی مصدوم، جای خود را در ترکیب اصلی پرسپولیس محکم کند.

او البته آنقدر خوش‌شانس نیست که بازی‌های خوبش هم به اندازه اشتباهاتش به چشم بیاید اما آمارها نمی‌توانند نادیده‌اش بگیرند. از ابتدای لیگ هجدهم تا امروز که دو بازی به پایان نیم‌فصل اول مانده، امید عالیشاه 1002 دقیقه برای پرسپولیس بازی کرده و 5 پاس گل داده است.

در لیگ قهرمانان اما از این پاس‌ها خبری نبود. عالیشاه از مرحله یک‌چهام نهایی به پرسپولیس اضافه شد و کلا 278 دقیقه در زمین بود. رفت و برگشت با الدحیل، 73 دقیقه در بازی رفت برابر السد و 7 دقیقه در بازی برگشت و 72 دقیقه هم در فینالِ اول اما نه گل زد و نه پاس گل داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز