خبرگزاری کار ایران

نکته ای درخصوص خلیل‌زاده و گلزنی‌هایش

هر وقت شجاع گل می‌زند پرسپولیس 2 بازی را می‌برد

asdasd
کد خبر : ۶۹۷۶۵۷

مدافع شجاع پرسپولیس با حضور به موقعش در محوطه جریمه در دقیقه 90 با یک ضربه سر زیبا دروازه ماشین‌سازی تبریز را باز کرد.

به گزارش ایلنا، مدافع شجاع پرسپولیس با حضور به موقعش در محوطه جریمه در دقیقه 90 با یک ضربه سر زیبا دروازه ماشین‌سازی تبریز را باز کرد. شجاع خلیل‌زاده مدافع 29 ساله و قائمشهری پرسپولیس کمی دیر اما سرانجام در ابتدای لیگ هفدهم به این تیم پیوست آن هم در زمانی که برانکو هدایت پرسپولیس را به عهده داشت.

بازیکن محبوب برانکو

شجاع خلیل‌زاده یکی از بازیکنان محبوب و مورد علاقه برانکوایوانکوویچ است که با نظر و اصرار شخص او به پرسپولیس آمد. شجاع وقتی در پایان لیگ پانزدهم دوران خدمتش به پایان رسید نیز مورد توجه برانکو بود اما سپاهان و عبدا... ویسی اجازه ندادند در سالی که پرسپولیس با مشکل شدید بازیکن در خط دفاعی رنج می‌برد بتواند با این مدافع قرارداد ببندد. اما چرا این مدافع اینقدر مورد علاقه برانکو است. از عشق و علاقه امروز برانکو و سیدجلال که بگذریم همه می‌دانند که برانکو در ابتدا مخالف جذب سیدجلال بود و حتی این بازیکن یک فصل را هم  در نفت تهران سپری کرد. دلیلی که راجع به سیدجلال گفته می‌شد این بود که او تیم را عقب نگه می‌دارد و به خاطر سبک بازی و شرایط سنی‌اش بازیکنی رو به جلو و سرعتی نیست و شجاع تمامی این خصوصیات را دارد. تیم را جلو می‌آورد چون بی‌محابا و احساسی جلو می‌رود، پاس‌های زمینی و ریسکی می‌دهد چرا که می‌خواهد در بازیسازی شرکت کند یعنی همانی که برانکو می‌خواهد. شجاع در کنار تمام اینها یک مدافع گلزن هم هست که به خاطر شجاعت و توان بدنی‌اش می‌تواند روی کرنر و ایستگاهی‌ها به هجده قدم بیاید و گل بزند.

مدافعی با کت و شلوار

برانکو وقتی خبر مصدومیت شجاع خلیل‌زاده قبل از بازی با ماشین‌سازی منتشر شد، اعلام کرد که حتی شده با کت و شلوار هم این مدافع را همراه خودش می‌برد. شجاع در بازی برابر ماشین‌سازی  یکی، دو موقعیت گل را از حریف گرفت به خصوص در صحنه‌ای که خالقی‌فر مقابل دروازه و در شش قدم توپ را به سمت دروازه زد و شجاع با پرشی بلند بدنش را مقابل توپ قرار داد. او در این بازی گل سه امتیازی زد آن هم گلی با مولفه‌های خاص خودش. پرس بلند روی تیر دو و روی شانه مدافع حریف و یک ضربه سر دقیق و محکم که فرناندو ده‌خسوس یکی از بهترین‌های زمین تا آن زمان را مغلوب کرد.

همیشه شماره 3

شجاع خلیل‌زاده غیر از یک فصل در تمامی فصول شماره 3 را به تن می‌کرده است. او در ابتدا و در تیم مس رفسنجان پیراهن شماره 5 را می‌پوشید اما بعد از آن در تیم‌های مس کرمان، سپاهان، تراکتورسازی و پرسپولیس شماره 3 را برتن کرده است.

2 جام قهرمانی لیگ برتر

شجاع خلیل‌زاده  در سال‌های حضورش در فوتبال ایران دو بار موفق به کسب عنوان قهرمانی در رقابت‌های لیگ برتر شده است. او یک بار در لیگ چهاردهم با سپاهان و یک بار هم در لیگ هفدهم با پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شده و یک بار هم حضور در فینال لیگ قهرمانان‌ آسیا را تجربه کرده است.

6 بازی ملی

شجاع خلیل‌زاده بعد از گلی که زد به سمت نیمکت آمد و برانکو را در آغوش گرفت. او بعد از بازی هم با انتشار پستی اینستاگرامی پاسخ میک مک‌درموت بدنساز تیم ملی ایران را که در اینستاگرامش به میلیونی شدن فالوئرهای برانکو واکنش نشان داده بود، را داده بود. شجاع احتمالا با این وصف جام ملت‌ها و تیم ملی را تا زمان حضور کارلوس کی‌روش از دست خواهد داد اما درعوض محبوبیتش در پرسپولیس افزایش پیدا خواهد کرد. شجاع از ابتدای فوتبالش تا امروز 7 بازی با لباس تیم ملی انجام داده است. او اولین بار در سال 2009 به تیم ملی دعوت شد اما بازی‌هایش را از زمان حضور کارلوس کی‌روش و ظرف سال‌های 2012 تا 2013 برابر تیم‌های موریتانی، موزامبیک، تاجیکستان، عربستان سعودی، بحرین و عمان انجام داده است.

پنجمین پرسپولیسی و یازدهمین لیگ برتری

او از نظر ارزش مالی  یازدهمین بازیکن این فصل لیگ برتر همچنین پنجمین بازیکن باارزش پرسپولیس هم هست.

گل‌های شجاع

شجاع خلیل‌زاده امسال اولین گلش را در لیگ برتر برای پرسپولیس زد در حالی که فصل گذشته سه گل برای این تیم به ثمر رسانده بود. او از زمان حضورش در لیگ برتر به غیر از لیگ یازدهم، یعنی از لیگ دوازدهم همیشه در زمره بازیکنانی بوده است که بیشترین دقایق را در زمین بوده است. او از زمان حضورش در پرسپولیس شش گل برای این تیم به ثمر رسانده است که مهم‌ترین گل‌هایش در برابر الاهلی در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، برابر بادران در جام حذفی و برابر ماشین‌سازی در هفته چهاردهم لیگ برتر بوده است. او اولین گلش را در اولین حضورش در لیگ برتر با پیراهن پرسپولیس و برابر فولاد با یک ضربه سر به ثمر رساند.

5 گل با سر و 5 گل با برد

شجاع خلیل‌زاده 5 گل از شش گلی که برای پرسپولیس زده را با سر به ثمر رسانده است. جالب است که او در 5 بازی از 6 بازی که گل زده برنده از زمین خارج شده است و یک بار هم بازی با الاهلی عربستان به تساوی دو - دو رسید. او در برابر الاهلی عربستان در بازی رفت مرحله یک چهارم نهایی در حالی که این تیم دو بر صفر عقب بود با یک ضربه سر دروازه حریف را باز کرد و باعث شد پرسپولیس با یک گل دیگر که منشا زد بازی رفت را بدون باخت پشت سر بگذارد. سومین گل او یک شوت پای راست بود که دروازه استقلال خوزستان را در فصل گذشته باز کرد. در بازی با بادران در جام حذفی سال قبل در حالی که بازی گره خورده بود توانست با یک ضربه سر پرسپولیس را برنده این دیدار کند. شجاع در هفته بیست و دوم فصل گذشته نیز با یک هد دروازه تیم سابقش سپاهان را هم گشود. آخرین گل او نیز یک گل شش امتیازی بود.

شجاع گل بزند پرسپولیس می‌برد

شجاع گل بزند پرسپولیس نمی‌بازد. این تیم درواقع 5 بازی را برده و یک بازی حساس برابر الاهلی را مساوی کرده اما موضوع جالب‌تر اینکه شجاع هر بار گل زده پرسپولیس علاوه بر آن بازی دو بازی بعدی‌اش را هم حتما برده است. او فصل قبل به فولاد گل زد و پرسپولیس دو بازی بعدی‌اش برابر تراکتورسازی و نفت را برد. او برابر الاهلی عربستان گل زد و پرسپولیس ابتدا گسترش فولاد تبریز و سپس الاهلی عربستان را در بازی برگشت برد.

گل سوم او برابر استقلال خوزستان زده شد و سپس پرسپولیس دربی برابر استقلال و بازی حساس برابر سایپا را برد. او سپس دروازه سپاهان را باز کرد و صنعت نفت و استقلال خوزستان را پرسپولیس شکست داد. او حالا به تیم ماشین‌سازی گل زده و پرسپولیس در دو بازی بعدی‌اش باید با ذوب آهن و سپاهان بازی کند و این رکورد می‌تواند باعث خوشحالی پرسپولیسی‌ها باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز