خبرگزاری کار ایران

سه ضلعی اشتباه در وزنه برداری؛ کیانوش رستمی برگشت

asdasd
کد خبر : ۶۹۷۵۵۰

کیانوش رستمی بعد از نشست مشترک با علی مرادی رییس فدراسیون وزنه‌برداری و رضا صالحی‌امیری رییس کمیته ملی المپیک به اردوی تیم ملی دعوت شد!

به گزارش ایلنا، این خبری بود که روز گذشته در بسیاری از خبرگزاری‌ها منتشر شد و حکایت از این داشت که با وساطت رییس توانای کمیته ملی المپیک، کیانوش رستمی اختلافاتش را با علی مرادی برطرف کرد و قرار شد که یک‌بار دیگر به اردوی تیم ملی برگردد. کیانوش رستمی مدتی است که با فدراسیون وزنه‌برداری و کادر فنی تیم ملی دچار مشکل شده است و به همین دلیل هم شانس حضور در مسابقات گزینشی قطر کاپ را به دست نیاورد اما او بعد از این مسابقات مدعی شد که فدراسیون نامش را برای این مسابقات معرفی نکرده بود. بعد از این ماجراها بدون آنکه به طور دقیق مشخص شود اصل داستان چه بوده، در فضای مجازی حمایت‌هایی از کیانوش رستمی به راه افتاد و بعد هم به اینجا ختم شد که رضا صالحی‌امیری با دعوت کردن از علی مرادی و کیانوش رستمی سعی کرد این مشکل را برطرف کند. البته این برای نخستین بار نبود که صالحی‌امیری به‌عنوان رییس کمیته ملی المپیک با ورزشکاران دیدار می‌کرد. او قبل از این هم با احسان حدادی دیدار کرده بود اما این بار او برای دیدار با کیانوش رستمی از علی مرادی هم دعوت کرد. تصمیمی که به نظر مشکل‌ساز است و نشان می‌دهد ظاهرا رضا صالحی‌امیری همان اشتباهی را مرتکب شده که پیش از این علی مرادی و کیانوش رستمی به نوعی دیگر مرتکب شده بودند.

1- اینکه صالحی‌امیری پیشقدم شود و پادرمیانی کند تا کیانوش رستمی با علی مرادی آشتی کند تا شاید فضای ملتهب وزنه‌برداری آرام شود، در ظاهر امر یک تصمیم خوب به نظر می‌آید اما این کار رییس کمیته ملی المپیک شاید نشان‌دهنده دخالت صریح در امور داخلی یک فدراسیون ورزشی هم باشد و این سوال را به وجود بیاورد که با این کار آقای صالحی‌امیری، جایگاه سرمربی در تیم ملی چه می‌شود؟ شاید صالحی‌امیری با نگاهی پدرانه به دنبال تلطیف کردن اوضاع و همچنین برقراری آرامش در اردوی تیم ملی وزنه‌برداری بوده اما برداشت دیگری که از این کار می‌توان داشت، این است که صالحی‌امیری با این کار خود روحیه ورزشکار سالاری را تقویت کرده است. از این پس هر ورزشکار دیگری در وزنه‌برداری اگر احساس کند خواسته‌هایش از سوی رییس فدراسیون و یا سرمربی تیم ملی برآورده نمی‌شود، می‌تواند شال و کلاه کند و راهی خیابان سئول و ساختمان کمیته ملی المپیک شود. از این کار رضا صالحی‌امیری می‌توان چنین برداشت کرد که او در 20 ماه مانده به بازی‌های المپیک توکیو نگران مدال طلای کیانوش رستمی بوده و قصد دارد که با حمایت از این ورزشکار شانس کسب مدال طلا در این وزن را برای کاروان ایران حفظ کند اما آیا نباید پرسید که این مدال طلا به چه قیمتی باید به دست بیاید؟ وزنه‌برداری که در سال‌های اخیر با سه مربی تیم ملی که هر سه نفر مدال جهانی و المپیک داشتند، دچار اختلاف نظر شده و هرگز حاضر به تبعیت از مربیان تیم ملی نبوده و به همین دلیل به تنهایی تمرین می‌کرده، حالا همین وزنه‌بردار با خیال آسوده می‌تواند به حضور در المپیک توکیو فکر کند.

2- بدون شک مقصر اصلی اتفاقات اخیر فدراسیون وزنه‌برداری علی مرادی است. کسی که با تصمیمات اشتباه خود کیانوش رستمی را به اینجای کار رساند. شاید امروز فدراسیون وزنه‌برداری مدعی است که قصد ایستادن مقابل کیانوش رستمی را به دلیل بی‌نظمی‌هایش دارد اما آیا کسی هست که فراموش کرده باشد فدراسیون وزنه‌برداری با مدیریت علی مرادی لوازم مورد نیاز کیانوش برای تمرین کردن به تنهایی را به کرمانشاه فرستاد تا کیانوش با خیالی راحت در ویلایش تمرین کند؟ کسی هست که فراموش کرده باشد علی مرادی در حمایت از کیانوش در مقابل دو مربی مطرح و نامدار خود یعنی سجاد انوشیروانی و محمدحسین برخواه ایستاد؟ شاید اگر رفتارهای آن روز علی مرادی نبود، امروز هم صالحی‌امیری مجبور نبود که تن به این آشتی‌کنان بی‌فایده بدهد. ورزش ایران هرگز از مراسم آشتی‌کنان خاطره خوشی در یاد ندارد و بعید است که این مراسم هم به نتیجه‌ای برسد.

3- سومین نفر این اتفاق عجیب کیانوش رستمی است؛ وزنه‌برداری که خودش را کامل می‌داند و بی‌نیاز به مربی اما در دو سال اخیر هر جا که وزنه زده اوت کرده است. با این‌حال او قصد دارد به المپیک 2020 برسد و در این راه دست به هر کاری می‌زند تا به این مهم برسد. قطعا او هم به خاطر رفتارهایی که در سال‌های اخیر داشته مقصر است و شاید اگر روش دیگری را در پیش می‌گرفت الان نیاز به این نبود که با حمایت این و آن به تیم ملی برگردد. هیچ کس نمی‌تواند توانایی‌های فنی کیانوش را نفی کند اما با این حال او هرگز وزنه‌برداری نبوده که به گفته‌های مربیانش در تیم ملی تمکین کند، مربیانی که هر کدام برای خود دارای کارنامه و اعتباری هستند. از کوروش باقری گرفته تا سجاد انوشیروانی و محمدحسین برخواه همه مربیانی بودند که در وزنه‌برداری ایران و جهان نام و اعتباری برای خود دارند اما کیانوش با هر سه نفر سرشاخ شد. شاید این اوت‌کردن‌های اخیر کیانوش هم به خاطر همین رفتارهای او بوده است.

گزارش: محسن وظیفه

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز