خبرگزاری کار ایران

تقوی: هیچ بازیکنی بزرگتر از تراکتورسازی نیست/ پرچم ژاپن در حمایت از سوگیتا بود

asdasd
کد خبر : ۶۹۵۵۷۷

سرمربی تراکتورسازی در مورد دیدار تیمش با پرسپولیس صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، محمد تقوی پس از تساوی بدون گل تیمش مقابل پرسپولیس ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: باید از هواداران تراکتورسازی تشکر کنم که ما را غافلگیر کردند. ما در نیمه اول سعی کردیم بازی را روی زمین انجام دهیم، اما این را فراموش نکنید که ما مقابل تیمی بازی می‌کردیم که یک هفته پیش در فینال آسیا بازی کرده بود.

وی در ادامه افزود: روی گلی هم که زدیم، من حق را به داوران می‌دهم. بالاخره آنها در هر شرایطی سعی می‌کنند تصمیم درست را بگیرند. البته من هنوز آن صحنه را ندیده‌ام. می‌توانستیم در ضدحملات به آنها گل بزنیم. با این حال بازی تا حدود زیادی که قول داده بودم، آن‌طور شد که تماشاگران از بازی لذت ببرند.

سرمربی موقت تیم فوتبال تراکتورسازی در خصوص اینکه به داور مسابقه می‌گفت که توپ به سر مدافع پرسپولیس خورده و آفساید نیست در حالی که طبق قوانین در این صورت هم آفساید اعلام می‌شود، گفت: در جریان بازی تنش‌هایی که به وجود می‌آید، در آن شرایط است. کاش فوتبالیست بودید تا این هیجان‌ها را بیشتر درک می‌کردید و من هم از داور مسابقه اگر اعتراضی داشتم، عذرخواهی می‌کنم. من فکر می‌کنم در هر صورت تصمیم‌گیری با داور است و ما هم باید به تصمیم داور احترام بگذاریم.

تقوی درباره بازی ندادن به استوکس به دلیل بی‌انضباطی و بازگشت دیرهنگام او به ایران و عدم بازگشت اروین، تصریح کرد: مهمترین موضوع در فوتبال تیم بودن است. ما امروز نشان دادیم هرکس باشد یا نباشد، ما تیم هستیم. مسائل انضباطی هم به کمیته انضباطی باشگاه ارتباط دارد و مطمئناً با این موضوع برخورد می‌کنند. با این حال بازیکنان نشان دادند فرقی ندارد چه کسی باشد یا نه و کار ما هم تا همین دو سه روز پیش خیلی سخت بود که بخواهیم ترکیب تیم را برای این بازی حساس انتخاب کنیم. به این دلیل که هر دو تیم در یک رده بودیم و خیلی سخت بود که ترکیب را انتخاب کنیم و در تمرینات مدام بازیکنان را تعویض می‌کردیم که ببینیم از کدام‌شان می‌توانیم استفاده کنیم. از دو روز پیش تصمیم گرفتیم که چه این بازیکنان باشند یا نه، با همین ترکیب بازی کنیم و خوشبختانه همین‌طور هم شد.

وی در واکنش به این موضوع که استوکس به ایران بازگشته است، اما اکنون کجا حضور دارد، اظهار داشت: من بی‌خبرم، اما او در اختیار باشگاه است.

سرمربی موقت تیم فوتبال تراکتورسازی در پاسخ به این سؤال که با توجه به بازگشت استوکس به ایران آیا او به تیم باز می‌گردد در حالی که لی اروین اصلاً به ایران نیامده است، تصریح کرد: تصمیم‌گیرنده اصلی باشگاه است. کمیته انضباطی تصمیم خواهد گرفت و هیچ بازیکنی از باشگاه تراکتورسازی و هیچ باشگاه دیگری بزرگ‌تر نیست. هر بازیکنی باید بداند در باشگاه بزرگ‌تر از باشگاه نیست. هر زمانی که این اتفاق افتاد و بازیکنی احساس کرد که بزرگ‌تر از باشگاه است، من معتقدم او را باید کنار گذاشت.

تقوی در پاسخ به این سؤال که آیا از احسان پهلون راضی نبود که او را زود تعویض کرد، گفت: این‌طور نبود، بلکه احسان خیلی خوب بود. شرایط آب و هوایی اجازه نمی‌داد که او بازی خودش و کارهای تکنیکی را انجام دهد. تعویض‌های ما همه تاکتیکی بودند، وگرنه تمام نگاه و برگ برنده ما احسان بود. با توجه به شرایط آب و هوایی نمی‌شد روی زمین بازی کرد و بازی بیشتر فیزیکی شده بود که به همین دلیل سعی کردیم بازیکنی را به زمین بیاوریم که حداقل روی هوا بتوانیم کاری انجام دهیم.

وی در مورد اینکه آیا تیمش توانایی رسیدن به جمع مدعیان را دارد یا نه، گفت: باید برسیم. به این دلیل که اگر این چنین نبود این بازیکنان به این باشگاه نمی‌آمدند. ما باید به جایی برسیم که مدعی قهرمانی شویم.

سرمربی موقت تیم فوتبال تراکتورسازی درباره روند مثبتی که اشکان دژاگه و مسعود شجاعی داشتند، اظهار داشت: مگر می‌شود خوب نباشند. آنها دو سه دوره جام جهانی را تجربه کرده‌اند و حضورشان در زمین انگیزه‌ای برای دیگر بازیکنان است. آنها در بازی‌های قبلی هم این را نشان دادند و از همه مهم‌تر رفتار بسیار حرفه‌ای آنهاست. من هم بسیار خوشحالم که با این بچه‌ها کار می‌کنم و از آنها یاد می‌گیرم.

تقوی درباره عملکرد خوب سوگیتا، گفت: اگر سوگیتا خوب نبود او را در زمین نمی‌گذاشتیم. مهمترین موضوع این است که سوگیتا با تمام سلول‌های بدنش فوتبال بازی می‌کند. چیزی که همه بچه‌ها یاد گرفتند و با تمام وجودشان بازی می‌کنند. این نشان‌دهنده تعصب است.

وی در پاسخ به این سؤال که همیشه دوست داشته مدافعانش بازیسازی کنند و آیا طیبی و سلیمی به آن مرحله رسیده‌اند یا نه، گفت: دقیقاً و من تحت هر شرایطی اعتقاد دارم در فوتبال باید از یک سوم دفاعی بازیسازی شروع شود، به یک سوم میانی و سپس به خط حمله برود، اما برای این کار به زمان نیاز داریم. بچه‌ها موضوعات را درک کردند، اما شرایط آب و هوایی و تمرکز باعث شده بازیکنان به چیزی که من می‌خواهم نرسند، اما بچه‌ها خیلی خوب هستند.

سرمربی موقت تیم فوتبال تراکتورسازی در خصوص مهار خوب فروزان روی ضربه ایستگاهی که این تیم را به بازی برگرداند و اینکه اشتباه قبلی‌اش را در بازی با پیکان جبران کرد، اظهار داشت: فروزان دروازه‌بانی است که هر چقدر بازی حساس‌تر باشد، بهتر می‌شود. امروز هم قبل از بازی گفته بود بهترین بازی‌ام را انجام می‌دهم و اینگونه بود و به نظرم همه بازیکنان خوب بودند.

تقوی در پاسخ به این سؤال که آیا همچنان سرمربی موقت است یا نه، گفت: به من مسئولیت فنی را داده‌اند، تیتر و عنوان آن فرق ندارد. من و همکارانم تا زمانی که مسئولیت داریم کار می‌کنیم و اگر هم به من بگویند فردا باید بروید، چمدانم آماده است که بروم و مشکلی نیست.

در ادامه، تقوی در نشست خبری شرکت کرد، اما به دلیل عدم حضور مدیررسانه‌ای تراکتورسازی، حاضر نشد صحبتی انجام دهد.  سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی در واکنش به ناراحتی خبرنگاران گفت: هفت بازی است که مدیررسانه‌ای تیم در کنارم بوده است. چطور امروز می‌گویند کارت ندارد؟!

وی در ادامه با اصرار خبرنگاران در مورد بازی گفت: ما تا قبل از بازی نمی‌دانستیم با چه ترکیبی بازی کنیم. در حالی امروز بازی کردیم که پرسپولیس چندی پیش در فینال آسیا بازی کرده بود. از تیمم راضی هستم و  فکر می‌کنم به آن چیزی که می‌خواستیم، رسیدیم. باز هم می‌گویم اگر به داوری چیزی گفتم، عذرخواهی می‌کنم، چون حق با داور است. با این وجود، از کارشناسان می‌خواهم که به صحنه این گل نگاه کنند چون اگر گل ما درست گرفته می‌شد، می‌توانستیم بازی را ببریم.

سرمربی موقت تیم فوتبال تراکتورسازی در خصوص عدم حضور دو بازیکن خارجی تیمش در تمرینات سرخپوشان گفت: همان‌طور که گفتم بازیکن بزرگ‌تر از باشگاه نیست.

وی در واکنش به طرح این موضوع که عثمان دمبله، بازیکن بارسلونا نیز دچار چنین اشتباهی شد، اما بازی کرد و برای تیمش موفق به گلزنی شد، گفت: هر وقت استوکس دمبله شد، این سؤال را از من بپرسید. شما شأن فوتبال را پایین می‌آورید که بخواهید بازیکن شب قبل بازی بیاید و بازی کند؟ بازیکن می‌خواهد هر کسی باشد، نباید بزرگ‌تر از باشگاه باشد. حتی اگر بخواهیم ببازیم، بازیکن نباید بزرگ‌تر از باشگاه باشد. بازیکن بزرگ‌تر از دمبله هم باشد، نباید از باشگاه بزرگ باشد.

تقوی ادامه داد: ما اصول خودمان را داریم، بارسلونا نیز اصول خودش را دارد. ما به دمبله کاری نداریم و درباره تیم خودمان صحبت می‌کنیم.

سرمربی موقت تراکتورسازان درباره حضور تماشاگران تراکتورسازی در این دیدار خاطر نشان کرد: واقعاً از حضور تماشاگران‌مان در این شریط بارانی غافلگیر شدیم. استادیوم‌های ما را باید به گونه‌ای بسازند که مسقف باشند. تماشاگران تراکتورسازی به قول مثلی در انگلیس، بی‌همتا هستند.

وی در رابطه با اینکه چرا هواداران تیمش پرچم ژاپن به ورزشگاه آوردند، گفت: ما سوکیتای ژاپنی را داریم. این پرچم برای حمایت از او بود. آیا برای حمایت از مسی در ورزشگاه پرچم آرژانتین را نمی‌آورند؟!

تقوی در خصوص اینکه آیا تشویق کاشیماآنتلرز ژاپن نیز به خاطر سوکیتا بوده است، تصریح کرد: این را از تماشاگران بپرسید! من به انگلستان بروم، پرچم ایران را در دست می‌گیرم. من الان به عنوان مربی اینجا هستم

نه چیز دیگری.

در ادامه خبرنگاری به بیانیه مسعود شجاعی اشاره کرد و گفت که نباید جو ورزشگاه ملهتب باشد، اما هواداران تراکتورسازی پرچم ژاپن را به ورزشگاه می‌آورند، گفت: اگر پرچم برای سوکیتا باشد، حمایت می‌کنیم، اما اگر برای تیم دیگری بوده، محکوم خواهیم کرد.

تقوی در رابطه با اینکه چرا تیمش در مقاطعی از بازی زیر توپ می‌زد، تصریح کرد: از شرایط زمین آزادی تعجب کردم که شرایط خوبی نداشت. وقتی پاس می‌دادیم، توپ پله می‌شد. زمان گرم کردن، بازیکنان گفتند که چمن خوب نیست. کمتر سعی می‌کنیم این طوری فوتبال بازی کنیم و این به خاطر شرایط زمین بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز