خبرگزاری کار ایران

استقلال به دنبال جهش طلایی از خوزستان؛ شفر به بازیکنانش رحم نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۸۴۰

بازی‌های سختی تا پایان نیم فصل پیش روی استقلال نیست. استقلال مقابل رقبایی قرار می‌گیرد که غالبا برای نیفتادن به لیگ پایین‌تر می‌جنگند. این بازی‌ها البته برای استقلال یک فرصت طلایی است تا خودش را بالا بکشد و جایگاهش را در لیگ بهبود ببخشد.

به گزارش ایلنا، استقلال می‌تواند با جمع آوری امتیازهای حداکثری در هفته‌های باقی مانده تا پایان نیم فصل و جذب بازیکنان مورد نظر برای نیم فصل دوم، خودش را مهیای بازی‌های جذاب‌تر در نیم فصل دوم لیگ هجدهم کند. برای استقلال رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان فصل آتی رویا نیست. کمی همت نیاز است که استقلال چنین خصوصیتی را همواره داشته.

چهار هفته آتی که روی کاغذ نیم فصل به پایان می‌رسد می‌تواند برای استقلال فرصت بزرگی برای بازگشت باشد. استقلال در بازی‌های باقی مانده خود به جز بازی با پدیده که از ابتدای لیگ هجدهم نتایج شگفت‌انگیزی به دست آورده، بازی دشواری پیش رو ندارد. استقلال هفته آینده در خوزستان مقابل استقلال این استان قرار می‌گیرد. دیداری که نمی‌تواند برای آبی‌ها دشوار باشد. استقلال خوزستان در قعر جدول وضعیت فنی مناسبی ندارد و کسر شش امتیاز نیز به تازگی روحیه این تیم را با مشکلاتی مواجه ساخته است.

برای استقلال تقابل با همنام خوزستانی‌اش در حقیقت بهترین فرصت است تا از میانه‌های جدول کمی خود را بالاتر بکشد. البته برای استقلال راه همچنان هموار است چرا که آبی‌ها در ادامه لیگ نیز بازی‌های دشواری پیش رو نخواهند داشت. میزبانی از صنعت نفت دیگر بازی استقلال تا پایان نیم فصل است.

 این بازی نیز برای وینفرد شفر و شاگردانش یک فرصت طلایی است تا شاید استقلال امتیازهای عقب مانده در لیگ را جبران کند و به شرایط بهتری دست یابد. صنعت نفت آبادان هم به رغم آنکه در لیگ هجدهم نسبت به دیگر تیم‌های خوزستان نتایج مطلوب‌تری به دست آورده اما آن تیم با صلابت نیست و استقلال می‌تواند از این تیم هم امتیازکامل را بگیرد. دیگر بازی استقلال مقابل سپیدرود رشت است. تیمی که جزو قعرنشین‌های لیگ محسوب می‌شود و شرایط مناسبی ندارد.

بدون شک اگر کسر امتیاز از استقلال خوزستان نبود، اکنون این تیم وضعیت اسفبارتری را هم تجربه می‌کرد اما این تیم به سبب امتیازی که از استقلال خوزستان کسر شده حالا چند پله‌ای در جدول صعود داشته است. با این حال سپیدرود نیز نمی‌تواند حریف سرسختی برای استقلال باشد و آبی‌ها چنانچه قدر این بازی را بدانند بدون شک امتیاز کامل بازی با نماینده فوتبال رشت را هم خواهند گرفت.

به جز پدیده که در صدر جدول قرار دارد و برنامه این بازی نیز از سوی سازمان لیگ به باشگاه استقلال ابلاغ شده، سایر بازی‌های استقلال در نیم فصل لیگ هجدهم مقابل تیم‌هایی است که برای نیفتادن می‌جنگند. هم استقلال خوزستان، هم سپیدرود و حتی صنعت نفت آبادان تیم‌هایی هستند که ماندن در لیگ برای‌شان به نوعی آرزو است.

حال این وضعیت برای آبادانی‌ها قدری قابل تحمل‌تر است و آنها شرایط مناسب‌تری را تجربه می‌کنند اما جدول نشان می‌دهد که استقلال در هفته‌های آتی در حقیقت مقابل رتبه دو رقمی‌ها قرار می‌گیرد و انتظار است که با این داشته‌ها از پس بازی‌های پیش رو برآید و نتایجی به دست آورد که منجر به ارتقای جایگاهش شود.

ملی پوشانی که خسته نیستند

در این میان بازگشت ملی‌پوشانی که خسته نیستند نیز می‌تواند استقلال را به فردای خود امیدوارتر کند. کارلوس‌ کی‌روش در بازی آخر تدارکاتی تیم ملی مقابل تیم ملی ونزوئلا از استقلالی‌ها استفاده نکرد.

شاید این تصمیم قدری برای استقلالی‌های حاضر در اردوی تیم ملی مخاطره آمیز تلقی شود و آنها را نسبت به آینده خود در تیم ملی نگران سازد اما برای وینفرد شفر مدارای کی‌روش با ملی پوشان استقلال کار سازنده‌ای در راستای کسب نتایج بهتر در لیگ بود. روزبه چشمی، سیدحسین حسینی و وریا غفوری 3 بازیکنی بودند که در بازی با تیم ملی ونزوئلا به میدان نرفتند.

حالا این 3 بازیکن می‌توانند عصای دست وینفرد شفر باشند و مسیر استقلال را برای کسب 3 امتیازهای حساس بازی‌های آتی هموار کنند. بدون شک اگر در میان این 3 ملی پوش، وریا غفوری آمادگی بیشتری داشته باشد، استقلال در فاز هجومی مشکلات کمتری خواهد داشت.

وریا در بازی با ترینیداد توباگو نیز پست هافبک هجومی را تجربه کرد. هر چند که کی‌روش پیش‌تر گفته بود وریا را برای این پست نمی‌خواهد اما بازی کردن این بازیکن در پست هافبک راست می‌تواند تمرینی برای آماده‌تر شدن این بازیکن برای بازگشتی جدی‌تر به ترکیب استقلال باشد.

آخرین فرصت برای خارجی‌ها

بازی‌های نسبتا آسان آتی البته فرصتی هم برای خارجی‌های استقلال است تا خود را با شرایط تیم وفق دهند. هرچند که بعید است بازی‌های آتی تاثیری در سرنوشت بازیکنی همچون گرو ایجاد کند اما لااقل گلزنی او مقابل رتبه دورقمی‌های لیگ می‌تواند او را با خاطره‌ای خوش از استقلال جدا کند.

گرو در بازی‌هایی که برای استقلال انجام داده هرگز موفق نبوده اما بازی‌های آینده فرصتی است تا او قدری در فاز گلزنی به استقلال کمک کند. گر چه این انتظار در مقابل مهاجمان داخلی هم احساس می‌شود. بخصوص مرتضی تبریزی که نمایش دل انگیزی در استقلال نداشته و یا روح‌ا... باقری که نتوانست به روند رو به رشد خود در هفته‌های آغازین ادامه دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز