خبرگزاری کار ایران

سیداحسان قاضی زاده هاشمی:

انتشار ویدئو به مهدی تاج کمک نکرد / صالحی‌امیری خود شامل این قانون است و باید از کار کنار برود

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۳۹۱

نماینده مجلس معتقد است صالحی امیری خود بازنشسته است و نمی‌تواند از قانون تمرد کند.

به گزارش ایلنا، سیداحسان قاضی‌زاده نماینده مجلس که اتفاقا در کمیسیون فرهنگی هم عضویت دارد، با انتشار ویدئوی گفتگوی عادل فردوسی‌پور و جیوانی اینفانتینو، رییس فیفا در صفحه اینستاگرام شخصی‌اش توفانی در فوتبال کشور به راه انداخت. ویدئویی که مسوولان تلویزیون احتمالا به دلیل ملاحظاتی آن را از کنداکتور برنامه 90 خارج کردند. گفتگویی که رییس فیفا در آن با صراحت اعلام کرد حتی اجرای قانون مجلس را هم به معنی دخالت در فوتبال تلقی کرده و این امر باعث تعلیق فدراسیون فوتبال خواهد شد. این ماجرا نشان داد که مجلس در اجرای قانونش در مورد تاج بسیار مصر است. نکته جالب این که این نماینده مجلس در شرح این ویدئو اعلام کرد خود آنها برای مذاکره با مسوولان فیفا و مجاب کردن آنها کاملا آماده هستند. به همین بهانه بار دیگر موضوع به سوژه داغ رسانه‌ها تبدیل شد و حتی مهدی تاج هم که خود را مقابل مجلس می‌دید با صراحت اعلام کرد به قانون گردن خواهد گذاشت. این در حالی بود که رییس کمیته ملی المپیک، از ماندگاری او در پستش خبر داده بود.

گفتگوی سیداحسان قاضی زاده هاشمی با خبرنگار ورزشی ایلنا را در ادامه می‌خوانید:

پست اینستاگرامی شما و انتشار ویدئوی گفتگوی عادل فردوسی‌پور با اینفانتینو جنجال بزرگی به پا کرد. در مورد علت تصمیم‌تان توضیح دهید؟ 

من تصمیم دارم در این خصوص صحبتی انجام ندهم. بر این باور بودم که انتشار این ویدئو لازم است و علت را هم در شرح آن نوشتم. 

نظر شما اجرای قانون بود و به نظر می‌رسید که موضع انتقادی نسبت به ماندن رییس فدراسیون داشتید اما انتشار این ویدئو در واقع به تاج کمک کرد. چرا که همه دیدند که رییس فیفا با صراحت تهدید به تعلیق می‌کند و بین مجلس و دولت هم خط کشی مشخصی قائل نیست. حالا مساله این است که چگونه هم قانون اجرا شود هم تعلیق نشویم. 

این برداشت شماست و می‌توانید هر برداشتی هم داشته باشید، اما نظر من چیز دیگری است و فکر نمی‌کنم انتشار ویدئو کمکی به ایشان کرده باشد. برای رهایی از شر محرومیت راه وجود دارد. می‌توانند مجمع فوق‌العاده برگزار کنند و قانون را به عنوان مفاد اساسنامه به آن اضافه کنند. این راهی است که فیفا هم مقابل آن مقاومتی نخواهد کرد. 

اما خود آقای تاج هم بعد از انتشار ویدئو توسط شما اعلام کرده به دنبال تمکین از قانون است. 

اگر چنین است چرا مدت زیادی به دنبال ماجرای درصد جانبازی بودند. ایشان از دو ماه پیش پیگیر ماجرا بودند. این قانون مدت‌هاست که روشن و شفاف است و زمان هم داشتند تا مقدمات اجرای آن را فراهم کنند اما به نظر من آنقدرها هم که می‌گویند تمام قد به دنبال اجرای آن نبودند. 

آقای لاریجانی، رییس مجلس هم در این زمینه موضع شفافی در جلسه با خود آقای تاج داشتند؟ 

آن جلسه در سایت خانه ملت پوشش داده شد. اینطور نیست که حرف آقای لاریجانی یا شخص دیگری باشد، این قانون است و باید قانون اجرا شود. این طور نیست که ما دوست نداشته باشیم آقای تاج، رییس فدراسیون نباشد و ما اصلا مشکلی با عملکرد ایشان نداریم. حرف ما اجرای قانون است. 

اما آقای صالحی امیری، رییس کمیته ملی المپیک در مصاحبه‌ای اعلام کردند که مجوز حضور آقای تاج در فدراسیون فوتبال گرفته خواهد شد. این یعنی توافقاتی انجام شده است. 

رییس کمیته ملی المپیک حتما با خودشان در این زمینه توافقاتی کرده‌اند که چنین ادعایی را مطرح کردند. این دیگر از عجایب است که یک نفر که خودش بازنشسته است درمورد یک بازنشسته دیگر چنین چیزی را اعلام می‌کند. کمیته ملی المپیک هم از نظر ما نهاد عمومی و دولتی است و آقای صالحی امیری هم مطابق همین قانون باید از سمت خود کنار بروند.

گفتگو از سعید رضی پور

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز