خبرگزاری کار ایران

احوالات تیم ملی، ۵۲ روز تا اولین بازی در جام ملت‌ها

خودزنی کی روش؛ بی حرمتی کمک‌ها / فدراسیون هیچ، فدراسیون نگاه!

asdasd
کد خبر : ۶۹۲۲۹۸

تیم ملی ایران در آستانه آغاز جام ملت های آسیا در مسیر ناآرامی قرار گرفته و با همین روند شرایط ایده آلی را در این مسابقات تجربه نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، 1458 روز قبل بود که تیم ملی، مانند دیشب در یکی از شب های بارانی آبان ماه آخرین بازی تدارکاتی خود را در ورزشگاه آزادی پیش از جام ملت های آسیا در ورزشگاه آزادی انجام داد. تفاوت آن مسابقه با بازی ایران و ترینیداد و توباگو این بود که آن دیدار در روز سه شنبه وسط هفته برگزار می شود و مسابقه اخیر پنجشنبه بود. با این حال در بازی سال 93، تماشاگران سه برابر آن چیزی بودند که چند ساعت قبل به استادیوم آزادی آمدند و تیم ملی را بدرقه کردند.

به راستی چه اتفاق افتاده که تیم کی روش با این همه آمار و ارقام خوب و عملکرد قابل قبول، به اینجا رسیده که حدود 3 هزار نفر برای تماشای آخرین بازی خانگی اش پیش از اعزام به جام ملت های آسیا به ورزشگاه می آیند؟ تیمی که روزی با همین سرمربی کاری کرده بود هیچ یک از مخالفانش نتوانند عرض اندام کنند ولی حالا می توانند به راحتی جولان دهند. 

ماجرای میکسدزون آزادی

بازی شب گذشته ایران و ترینیداد نکته خاصی نداشت اما در میکسدزون های پرحادثه پایتخت بازهم یک اتفاق عجیب رخ داد. خبرنگار ایلنا، برای رفع ابهام بابت شایعه اخیر راجع به لوپز، مربی دروازه بان های تیم ملی که بعد از باخت پرسپولیس شادی کرده بود سوالی پرسید اما پیش از پایان این پرسش با حمله زشت و دور از انتظار اوسیانو کروز، دستیار و دوست صمیمی کی روش همراه شد که دوربین او را به بدترین شکل ممکن گرفت و سپس الفاظی عجیب را به او نسبت داد. کروز به همین اکتفا نکرد و بازهم قصد درگیری با خبرنگار ما را داشت اما حاضرین در صحنه به قائله خاتمه دادند. در این بین مارکار آقاجانیان هم به حمایت از همکار خود پرداخت که البته باید به او حق داد برای حفظ پست خود دست به چنین کاری بزند تا همچنان با قدرت در تیم فنی مستر سی کیو حضور داشته باشد.

چگونه محبوبیت کی روش کم شد؟

کی روش با رسانه ها کم چالش نداشته است. گاه حق با او بوده و گاه رسانه ها انتقادات درست و به جایی داشته اند. با این حال سرمربی تیم ملی سعی می کرد رابطه خوب خود با هواداران و مردم را حفظ کند. او به خاطر نتایج فوق العاده اش و همچنین شخصیت متفاوت و جالبش، همواره مورد علاقه مردم بود اما از چند ماه پیش و قبل از جام جهانی 2018 این محبوبیت روز به روز کمتر شد. مرد پرتغالی با علی کریمی و برانکو که محبوب پرسپولیسی ها بودند درگیر شد و در لیست تیم ملی هم از دعوت کردن سید جلال حسینی و وریا غفوری و ... اجتناب کرد تا دوباره عده ای از هواداران سرخابی در جبهه مقابل او قرار بگیرند. با این حال نتایج خوب تیم ملی در جام جهانی می رفت اوضاع را بهتر کند که کی روش با یک مصاحبه جنجالی علیه برانکو جنگ را وارد فاز جدیدی کرد. از آنجا بود که رسانه های مخالف و موافق کی روش هم روبروی هم قرار گرفتند و دعوایی همه جانبه بین طرفین ایجاد شد و در این میان، محبوبیت کی روش بود که آب می رفت و او هم برای رفع این مشکل کاری نمی کرد و نمی کند.

رسانه گریزی و مردم هراسی!

سومین اردوی تیم ملی ایران پیش از جام ملت های آسیا یک نکته مهم در دل خود داشت و آن نکته در میان دعوت شده ها یا بازی تیم ملی یا مساله ای فنی نبود؛ بلکه در سکوت ملی پوشان و اعضای کادر فنی نهفته بود. به جز یکی دو روز اول تمرین که برخی از بازیکنان در تمرینات صحبت کردند در الباقی روزها ملی پوشان نه تنها با خبرنگاران حاضر به صحبت نشدند بلکه پیج های خود در صفحات مجازی را هم غیر فعال کردند. کادر فنی تیم ملی ایران هم با قرار دادن پست ها و استوری های مشترک، خود را از سرویس خارج کردند و کی روش هم در نشست های خبری قبل و بعد از بازی شرکت نکرد و ترجیح داد لبخند بزند. رسانه گریزی و مردم هراسی مهمترین کاری بوده که تیم ملی در این اردو از خودش بروز داده است؛ آن هم در آستانه یک تورنمنت مهم.

خودزنی به سبک مستر سی کیو

کی روش در این هشت سال خدمات زیادی به فوتبال ایران کرده که نادیده گرفتن آن به خاطر حواشی چند ماه اخیر کم لطفی محض است. حضور در دو جام جهانی متوالی، گرفتن بیشترین امتیاز ممکن در یک گروه دشوار در روسیه، قرار گرفتن در رتبه اول تیمهای آسیایی در رنکینگ فیفا، نباختن به تیمهای قاره کهن در چند سال اخیر، لژیونر شدن تعداد کثیری از بازیکنان تیم ملی و تغییر رویه و دیدگاه آنها و .... نمونه ای از خدمات تیم کی روش در این سال ها بوده اما همه این مسائل دلیل نمی شود تا رفتارهای زشت، تصمیم های عجیب و پاسخ های نه چندان قانع کننده کی روش و دستیارانش در چند وقت اخیر را نبینیم و به آنها اشاره نکنیم. کی روش در آستانه جام ملت ها که به بیشترین حمایت ممکن چه از طرف مردم و چه از طرف رسانه ها نیاز دارد به تاراندن این دو قشر از خود و تیمش می پردازد. همه چیز برای پایان دادن به طلسم 43 ساله تیم ملی آماده است اما گویی خود مستر سی کیو نمی خواهد چنین اتفاقی رخ دهد. او به جای همدل کردن همه، با حرکات عجیب خود و همچنین رفتارهای زشت دستیارانش که تمامی ندارند، در حال خودزنی هستند.

فدراسیون هیچ، فدراسیون نگاه!

در طول تمام این کشمکش ها و درگیری ها و رفتارهای عجیب دستیاران کی روش که از ناسزا شروع شد و به مشت گره کرده و توهین به خبرنگار ختم شد فدراسیون فوتبال سکوت کرده است. بی شک مهدی تاج اگر می خواهد در مدت زمان باقیمانده تا جام ملت ها جو را آرام و مثبت کند باید خیلی سریع به اتفاقات اخیر ورود کرده و با متخلفان برخورد کند. سکوت کردن و به قول معروف زیر سبیلی کردن اصلا شیوه درستی در این برهه نیست. جلمعه فوتبال ایران منتظر یک برخورد قاطع از فدراسیون هستند تا مشخص شود آنها بیکار ننشسته اند و شایعاتی که ادعا می کند آنها از کی روش می ترسند درست نیست!

برای جبران فرصت هست

52 روز تا اولین بازی ایران در جام ملت های آسیا مقابل یمن فرصت باقی مانده است. هنوز زمان برای جبران مافات هست. همچنان می توان با کنار گذاشتن اختلافات، با صحبت و گفتمان، با نشان دادن یک عزم راسخ اهالی فوتبال را در کنار تیم ملی قرار داد تا آنها بازهم مانند قبل عاشقانه کی روش و شاگردانش را همراهی کنند تا آنها در امارات بازهم توانایی های بالای خود را به همگان نشان دهند و چهارمین قهرمانی را به ارمغان بیاورند. پس لطفا تا دیر نشده شروع کنید...

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز