خبرگزاری کار ایران

شاهد جنجال در وی آی پی آزادی در گفتگو با ایلنا

ماجرای مشت‌های گره کرده کمک مربی کارلوس کی‌روش علیه پرسپولیس

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۴۳۸

ماجرای موضع متفاوت مربیان تیم ملی و پرسپولیس وارد فاز تازه‌ای شده و اینبار در شرایطی که ایران در انتظار دستیابی به بزرگترین افتخار چند سال اخیر خود بود، کمک مربی تیم ملی با مشت‌های گره کرده اتفاق جنجالی بزرگی را رقم زد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا تیم فوتبال پرسپولیس توانست علیرغم مشکلاتی که در مسیر فینال لیگ قهرمانان با آن روبرو بود، در نهایت به نائب قهرمانی این رقابت‌ها دست یابد.

اما اتفاقی حاشیه‌ای در پایان این بازی رخ داده و باعث مکدر شدن خاطر اهالی فوتبال نیز شده است. میگل لوپز مربی دروازه‌بانان تیم ملی ایران که یکی از حاضران در جایگاه ویژه استادیوم بود، پس از سوت پایان مسابقه و مسجل شدن قهرمانی کاشیما دستهای خود را رو به آسمان مشت کرده و به انجام خوشحالی نیز پرداخته است.

مهرداد مسعودی عضو کمیته‌ی رسانه‌ای فیفا در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در این مورد اظهار داشت: جو حاکم در فوتبال کشور بسیار مسموم است و این اتفاق برای من اصلا قابل باور نیست. من به عنوان یک تماشاگر فوتبال ایران که بالغ بر 45 سال است که فوتبال را دنبال می‌کنم، این مسئله برایم قابل هضم نیست و نمی‌توانم باور کنم این شخص این حرکت را انجام داده است. چشمها و گوشهای من اشتباه نکرده است بلکه حرکت و عکس‌العمل آن شخص اشتباه بوده است. آن اتفاق و آن حرکت از جانب این شخص نشان‌دهنده‌ی پیام یک جریان مشخص است و من واقعا متاسفم که همچین اتفاقی را در ورزشگاهی دیدم که زمانی با خانواده‌ی خود به این ورزشگاه می‌آمدم و واقعا متاسفم برای این شرایطی که در فوتبال ما پیش آمده است. همکار قطری بنده از من پرسید که به آن فرد چه می‌گفتی که من برای او ماجرا را شرح دادم. وقتی همکار قطری من این اتفاق را متوجه شد بهت زده شده بود و باور نمی‌کرد که همچین اتفاقی افتاده است.

وی در مورد فضای استادیوم و تغییراتی که در آن اتفاق افتاده بود نیز تصریح کرد: با توجه به زمانی کمی که در اختیار مسئولان بود تلاش‌های خوبی برای هر چه بهتر شدن ورزشگاه صورت گرفته بود اما کافی نبود. به عنوان مثال بحث فروش بلیت به درستی انجام نشده بود. تعداد بلیتی که فروخته شده بود بیش از ظرفیت ورزشگاه بود و جالب اینکه ما این مسئله را رسما از طریف بلندگوی ورزشگاه و اسکوربورد شنیدیم و دیدیم که جمعیت حاضر در استادیوم را 100 هزار نفر اعلام کرد. این مصداق بارز این است که ما تخلف کرده‌ایم و باید در آینده‌ی نزدیک این مسائل را حل کرد. اما مسائل مختلفی که دیدیم خوب بود . جایگاه خبرنگاران و وی آی پی و بخشهای مختلف خوب بود اما می‌توانست بهتر از این نیز باشد.

وی در مورد عملکرد تیم پرسپولیس نیز اظهار داشت: رفاقت در این تیم پرسپولیس موج می‌زد. زمانی که این تیم برای بازی رفت السد در نیمه‌نهایی به قطر آمد من در کنار این تیم حضور داشتم. یک خاطره‌ای دارم از آن روزها، وقتی در تمرین پرسپولیس در قطر حضور داشتم کمال کامیابی‌نیا که علی رغم محرومیت با همسر و فرزندش به قطر آمده بود نزد من آمد و از من خواست مسئله‌ای را با برانکو در جریان بگذارم. برانکو نیز بسیار دلسوزانه رفتار کرد. من آن زمان متوجه شدم اتمسفر و جوی در این تیم حاکم است و فهمیدم که این باور من اشتباه بوده و از صعود پرسپولیس به فینال مطمئن شدم.

عضو کمیته‌ی رسانه‌ای فیفا در مورد کارلوس کی‌روش و تیم ملی ایران نیز گفت: کی‌روش یک مربی حرفه‌ای است که از لحاظ تاکتیکی و تکنیکی برای هر بازی روش و سبک و سیاق خاص خودش را دارد و نباید از او انتظار داشت که در مقابل اسپانیا فوتبال باز و تهاجمی را به نمایش بگذارد. در مورد دیگر مسائلی که در مورد او نیز  وجود دارد من در جایگاهی نیستم که بتوانم آن را نقد کنم.

مسعودی در مورد بحث تعلیقی که این روزها اطراف فوتبال ایران شنیده می‌شود نیز عنوان کرد: فیفا یک سری مقرراتی دارد که برای همه یکسان است و در هیچ موردی هم استثنا قائل نیست. در همین تابستان گذشته خطر تعلیق برای فوتبال اسپانیا وجود داشت که البته این موضوع حل شد. اتفاقی که برای فدراسیون فوتبال کویت افتاد و این تیم به مدت 2 سال و 2 ماه تعلیق شد و مقدماتی جام جهانی و مقدماتی المپیک را از دست داد. این مقررات کاملا جدی است و الان هم به نظر می‌آید که اینفانتینو و شیخ سلمان این مسئله را به سلطانی‌فر گوشزد کرده‌اند و حتی اگر تاج هم استعفا دهد آنها این استعفا را قبول نخواهند کرد و به منزله‌ی دخالت و عدم استقلال فوتبال حساب خواهند کرد و این می‌تواند طبعات زیادی برای فوتبال ایران داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز