خبرگزاری کار ایران

همراه با ویترین افتخارات سیدجلال حسینی و ناکامی در گام آخر

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۹۳۸

سیدجلال حسینی کاپیتان و مدافع پرسپولیس در صورت قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا همراه این تیم، می‌توانست تالار افتخارات فوتبالی‌اش را تکمیل کند اما یک نایب قهرمانی باشگاه‌های آسیا نیز می‌تواند به مجموعه افتخارات او افزوده شود.

به گزارش ایلنا، سیدجلال حسینی کاپیتان و مدافع پرسپولیس در صورت قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا همراه این تیم، می‌توانست تالار افتخارات فوتبالی‌اش را تکمیل کند اما یک نایب قهرمانی باشگاه‌های آسیا نیز می‌تواند به مجموعه افتخارات او افزوده شود.

اما سیدجلال حسینی علاوه بر فینال لیگ قهرمانان آسیا و کسب عنوان نایب قهرمانی افتخارات زیاد دیگری هم در کارنامه شانزده سال حضورش در فوتبال حرفه‌ای ایران دارد.

افتخارات

سیدجلال حسینی 6 عنوان قهرمانی در رقابت‌های لیگ برتر، 4 حضور در تیم منتخب سال فوتبال ایران (بهترین مدافع) ، دو سوپرکاپ ایران و چند افتخار دیگر هم دارد. قهرمانی‌های او در لیگ برتر ابتدا با سایپا و در سال 86-1385 و لیگ ششم حرفه‌ای به دست آمد. او در سپاهان نیز سه قهرمانی در لیگ‌های دوره نهم، دهم و یازدهم به دست آورد.

او روند قهرمانی‌هایش را اما با پرسپولیس ادامه داد و دو جام قهرمانی لیگ برتر را طی سال‌های اخیر و در لیگ‌های شانزدهم و هفدهم بالای سر برد. او با پرسپولیس دو جام دیگر هم گرفته است که یکی سوپرجام فصل گذشته و دیگری سوپرجام اخیر که هرچند بازی برگزار نشد اما جام به او و پرسپولیس رسید. اما سوپرمن پرسپولیسی‌ها با این تیم افتخارات دیگری هم کسب کرده است. او در اولین دوره حضورش در این تیم و در زمان مربیگری علی دایی یک نایب قهرمانی در لیگ برتر در سال 93-92 و یک نایب‌قهرمانی جام حذفی در سال 92-91 به دست آورده است.

حسینی در سال 2011 و زمانی که در تیم سپاهان بازی می‌کرد به عنوان مدافع برتر فصل برگزیده شد و جالب تر از آن اینکه تا امروز و در شش دوره و دوره‌های ششم، هفتم، سیزدهم، پانزدهم و شانزدهم و هفدهم  لیگ برتر ایران به عنوان بهترین مدافع سال انتخاب شده است.

کاپیتان پرسپولیس با تیم ملی ایران هم یک مدال برنز در کارنامه‌اش دارد. او همراه با تیم ملی زیر 23 ساله‌های ایران دررقابت‌‌های بازی‌های آسیایی 2006 در کشور قطر به مقام سوم بازی‌ها رسید.

او بازیکنی است که با سه تیم مختلف سایپا، سپاهان و پرسپولیس در لیگ برتر به مقام قهرمانی رسیده است و این نیز افتخاری است که هنوز بازیکنی به آن دست پیدا نکرده است. او 434 بازی در لیگ برتر ایران و 19 گل به ثمر رسانده و 116 بازی ملی و 8 گل ملی نیز در کارنامه‌اش دارد. او تا امروز 114 بازی برای پرسپولیس انجام داده و عدم قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا شاید مجابش کند که حداقل یک فصل دیگر و به امید کسب جام قهرمانی باشگاه‌های آسیا در این تیم بماند. او در 5 تیم مختلف در فوتبال ایران بازی کرده است: ملوان، سایپا، سپاهان، نفت تهران و پرسپولیس تیم‌هایی هستند که سیدجلال حسینی در این سال‌ها پیراهن آن‌ها را پوشیده و هرکجا بوده نتایج خوبی به دست آورده است. او در همان جوانی که در ملوان مطرح شد مورد توجه تیم‌های بزرگ قرار گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز