خبرگزاری کار ایران

با اعلام فدراسیون جهانی تکواندو

شهرداری ورامین نماینده ایران در مسابقات قهرمانی تیمی جهان 2018

asdasd
کد خبر : ۶۸۸۲۰۹

فدراسیون جهانی تکواندو 8 تیم دعوت شده برای حضور در بیست و دومین دوره مسابقات قهرمانی تیمی جهان 2018 را که به میزبانی "فجیره" امارات برگزار می‌شود را معرفی کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، بیست و دومین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی تیمی جهان در سال 2018، سوم و چهارم آذرماه به میزبانی "فجیره" امارات برگزار می‌شود. فدراسیون جهانی تکواندو از 8 تیم در گروه مردان و 8 تیم در گروه زنان برای شرکت در این رقابت‌ها دعوت کرده است که تیم ایران نیز به واسطه قهرمانی دوره گذشته در این رقابت‌ها حضور دارد.

در دوره گذشته، فدراسیون مسابقات لیگ را برای نخستین بار به شیوه جام جهانی برگزار کرد و دانشگاه آزاد که عنوان قهرمانی را در این رقابت‌ها کسب کرده بود به عنوان نماینده ایران به جام جهانی اعزام شد و توانست عنوان قهرمانی را کسب کند؛ در این دوره نیز تیم شهرداری ورامین که در شانزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر بر سکوی قهرمانی ایستاد به عنوان نماینده کشورمان راهی امارات می‌شود.

بر اساس اعلام فدراسیون جهانی تکواندو اسامی تیم‌های منتخب به شرح زیر است:  

- ایران: قهرمان مسابقات تیمی جهان 2018 - آبیجان
- روسیه: نایب قهرمان مسابقات تیمی جهان 2018 - آبیجان
- کره جنوبی: قهرمان مسابقات جام جهانی 2017 (تیمی گرنداِسلم)- ووشی
- چین: نایب قهرمان مسابقات جام جهانی 2017 (تیمی گرنداِسلم)- ووشی
- ساحل عاج: مقام سوم مسابقات تیمی جهان 2018 - آبیجان
- ازبکستان: حضور در مسابقات تیمی جهان 2018
- تیم منتخب کمیته ارزیابی
- امارات: سهمیه کشور میزبان

8 تیم منتخب به دو گروه 4 تیمی تقسیم می‌شوند؛ دو تیمی که سهمیه خود را از مسابقات قهرمانی تیمی تکواندو 2018 - ووشی کسب کرده‌اند در سیدبندی قرار می‌گیرند و تیم های دیگر بر اساس سیستم رندم قرعه‌کشی خواهند شد.

هرتیم می‌بایست 4 تکواندوکار داشته باشد و یک هوگوپوش نیز به عنوان ذخیره اعلام می‌شود که مجموع وزن 4 ورزشکار می بایست 300 کیلوگرم و یا کمتر باشد.

مسابقات در 4 راند (راند اول:4 دقیقه، راند دوم: 3 دقیقه، راند سوم: 4 دقیقه و راند چهارم: 4 دقیقه) برگزار می شود، راند اول هر 4 ورزشکار به ترتیب وزن مبارزه می‌کنند. 3 ورزشکار به انتخاب و اعلام مربی 30 دقیقه قبل از شروع مسابقه در راند دوم مسابقه می‌دهند و تکواندوکاران نیز با امکان 12 بار جابجایی در هر یک از راندهای 3 و 4 به مصاف یکدیگر می‌روند.

در صورتی که به علت آسیب دیدگی در یک تیم برای شروع راند اول تنها 3 ورزشکار باقی بماند، تیم می‌تواند مبارزه کند اما به تیم مقابل 10 امتیاز داده می شود. حضور کمتر از 3 ورزشکار نیز منجر به عدم صلاحیت تیم برای رقابت می‌شود.

همچنین هر تیم در هرگروه 3 بار مسابقه می‌دهد؛ 3امتیاز برای برد و یک امتیاز برای تساوی به هر تیم تعلق می‌‌گیرد که در نهایت2 تیم برتر هر گروه به مرحله نیمه‌نهایی صعود می کنند.

دریافت 40 اخطار (“Gam-jeom”) منجر به شکست تیم می‌شود و در مسابقات قانون اختلاف امتیاز وجود ندارد.

گفتنی است؛ مسابقات قهرمانی تیمی جهان دارای گرید تیمی G2 می‌باشد و به ترتیب به تیم‌های اول 20 امتیاز، دوم 12 امتیاز، سوم 7.2 امتیاز و پنجم 4.32 امتیاز تعلق می‌گیرد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز