خبرگزاری کار ایران

محسن قهرمانی:کارت زرد اول سیامک نعمتی سخت‌گیرانه بود/ داور با شجاع خلیل‌زاده مهربان بود و اخراجش نکرد

asdasd
کد خبر : ۶۸۷۷۵۹

کارشناس داوری فوتبال کشورمان در خصوص قضاوت داور چینی در بازی کاشیما - پرسپولیس صحبت کرد.

محسن قهرمانی در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص قضاوت نیمه دوم دیدار کاشیما - پرسپولیس اظهار داشت: داور مسابقه در نیمه دوم بر بازی مسلط‌تر بود ولی مشکلی که پرسپولیس در این نیمه داشت همان مشکل همیشگی حضور یک بازیکن در متن درگیری‌ها و به حاشیه کشاندن بازی بود که دودش در نهایت در چشم پرسپولیس رفت. شجاع خلیل‌زاده همانطور که پیش از این در دیدارهای آسیایی و حتی داخلی هم نشان داده پتانسیل این را دارد که تیم را از لحاظ روحی و روانی به هم بریزد و در این بازی هم شروع کننده جو متشنجی بود که در اواخر بازی ایجاد شد.

وی افزود: این استرس وقتی به تیم منتقل می‌شود بازیکنان از لحاظ روحی و روانی تحت تاثیر قرار می‌گیرند و سیامک نعمتی هم تحت همین فضا واکنشی نشان داد که منجر به گرفتن کارت زرد دوم و اخراجش از زمین مسابقه شد و بازی بعد را هم از دست داد.

کارشناس داوری در مورد اخراج شدن نعمتی گفت: کارت زرد دوم که به واسطه هول دادن بازیکن حریف داده شد درست بود. در آن صحنه خطا به سود پرسپولیس اعلام شده بود ولی شرایط روحی و روانی سنگین بازی باعث شد نعمتی که یک بازیکن آرام و شخصیتی غیر جنجالی دارد هم از کوره در برود و کارت بی‌موردی بگیرد. کارت زرد دوم به درستی داده شد ولی در مورد کارت زرد اول این بازیکن نمی‌گویم تصمیم داور اشتباه بود ولی کمی سختگیرانه بود و می‌توانست با یک تذکر از کنار آن عبور کند.

قهرمانی در مورد درگیری‌های پایان بازی هم عنوان کرد: این درگیری را هم شجاع خلیل‌زاده ایجاد کرد و به نظرم داور خیلی با او مهربان بود که از کنار این اتفاق عبور کرد و می‌توانست با کارت زرد دوم او را جریمه و از زمین اخراجش کند که اگر این اتفاق می‌افتاد کار پرسپولیس در بازی برگشت خیلی سخت می‌شد.

وی ادامه داد: بهتر است کادرفنی پرسپولیس با شجاع صحبت کند و از او بخواهد کمی آرام‌تر در زمین باشد. او از نظر فنی بازیکن فوق‌العاده‌ای است که حتی می‌تواند برای تیم ملی کشورمان هم مفید باشد ولی رفتارهای این چنینی او به خودش و تیم ضربه می‌زند.

کارشناس داوری در پایان گفت: در مجموع اشتباه تاثیرگذاری از سوی داور بازی که بگوییم در نتیجه تاثیر مستقیم داشت ندیدم ولی صحنه‌هایی بود که داور می‌توانست برای پرسپولیس خطا بگیرد و اگر این سوت‌ها زده می‌شد آرامش روانی بیشتری به بازیکنان ما می‌داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز