خبرگزاری کار ایران

بانوان ایرانی زیر ذره‌بین فیفا /

خسرویار؛ مربی ای که فوتبال زنان ایران را متحول می کند (عکس)

asdasd
کد خبر : ۶۸۶۹۳۳

مربی تیم زیر 19 سال ایران توانسته با عملکردی که از خود نشان داده و تاثیری که بر فوتبال جوانان ایرانی گذاشته توجه فیفا را به خود جلب کند.

به گزارش ایلنا، بانوان ایرانی در فوتبال کشور نقش پررنگ تری پیدا کرده‌اند و توانسته‌اند نگاه رسانه‌های معتبر دنیا را به خود جلب کنند. در مسابقات المپیک جوانان آرژانتین بود که گلاره ناظمی داور موفق ایرانی توانست فینال این رقابتها را قضاوت کرده و تحسین فدراسیون جهانی فوتبال را برانگیزد. 

وب سایت فدراسیون بین المللی فوتبال فیفا در ادامه‌ی توجه ویژه‌ی خود به بانوان ایرانی شاغل در فوتبال کشور، گزارشی درباره افق های توسعه فوتبال زنان در ایران و نقش کتایون خسرویار مربی ایرانی – آمریکایی تیم ملی زیر ۱۹ سال ایران در این مسیر منتشر کرده است و به بررسی اتفاقات پیرامون این مربی پرداخته است

فیفا در این گزارش تیتر زده "مربی ای که فوتبال زنان ایران را متحول می کند" و از کتایون‌خسرویار به عنوان اولین بانوی ایرانی که توانسته مدرک معتبر فیفا را کسب کند یاد کرده و توضیح داده: بیشتر اوقات برای مشاهده تحولات عمیق باید زمانی طولانی را در وضعیت کسل کننده در انتظار باشید و به همین دلیل است که شرایط کنونی فوتبال بانوان در ایران بیشتر مورد توجه قرار می گیرد در ایران پیشرفتی در فوتبال زنان وجود دارد که همراه با سرعتی بالا به طور مداوم مسیری رو به رشد را طی می کند. این مسیر صعودی حاصل تلاش هایی یک مسافر از ایالت متحده است. او در دهه چهارم زندگی خود این تلاش ها را برجسته می کند.

فدراسیون جهانی فوتبال در  ادامه‌ی این گزارش به تغییرات خسرویار در تیم ملی بانوان ایران پرداخته و گفته:  اولین مربی زن ایرانی دارای لایسنس معتبر فیفا  در همه چیز انقلاب ایجاد کرده است. از مربیگری و تمرین تا رژیم غذایی ، آمادگی جسمانی و آماده سازی فنی. اثرات کار او در مسیر فوتبال زنان ایران برای نخستین بار و فعالانه دیده می شود.

در پایان گزارش آمده : کتایون خسرویار در تیم زیر ۱۹ ساله‌های بانوان ایران افق‌های جدیدی را می گشاید. تأثیر او نوع دیده شدن فوتبال زنان در ایران را به گونه‌ای تغییر داده که برای اولین بار مردان هم اکنون به صورت فعال در روند توسعه تیم‌ها نقش دارند. تیم او اولین گروهی بود که مسابقه تیم ملی ایران در ورزشگاه آزادی را دید. انگیزه ای که او به فوتبال زنان تزریق می کند، در سراسر ورزش و جامعه جاری می شود.

خسرویار؛ مربی ای که فوتبال زنان ایران را متحول می کند (عکس)

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز