خبرگزاری کار ایران

نکات جالب توجه از تاریخچه الکلاسیکو

رئال مادرید - بارسلونا؛ آمار از برتری کدام یک می‌گوید؟

asdasd
کد خبر : ۶۸۶۰۶۹

آمار و ارقام تاریخچه رقابت رئال مادرید و بارسلونا نکات جالبی را یادآور می‌شود.

به گزارش ایلنا، بارسلونا و رئال مادرید در هفته دهم لالیگا از ساعت 18:45 امشب در ورزشگاه نیوکمپ به مصاف هم خواهند رفت. این دیدار سنتی و حساس فوتبال اسپانیا در تاریخچه خود آمار و ارقام جالبی دارد:

* هیچ تیمی به اندازه بارسلونا، رئال‌مادرید را نبرده (70 بار) و هیچ تیمی به اندازه رئال‌مادرید، بارسلونا را نبرده (72 بار)

* بارسلونا در 21 بازی آخرش با رئال‌مادرید در لالیگا موفق به گلزنی شده (در مجموع 48 گل) و می‌تواند با بهترین رکورد تاریخ ال‌کلاسیکو که گلزنی رئال در 22 بازی پیاپی در سال‌های 1969-1959 است، برابر شود.

* رئال در سه بازی آخرش در نوکمپ در رقابت‌های لیگ نباخته (یک برد و دو تساوی) اما سابقه ندارد که رئال چهار بازی پشت سر هم نبازد.

* بارسلونا در 41 بازی آخرش در نوکمپ 33 برد و 8 تساوی دارد که بهترین آمار این تیم از سال 1977 محسوب می‌شود، آن سال 67 بازی متوالی نباختند.

* رئال دو بازی آخرش در لالیگا را باخته، آخرین‌بار که سه مسابقه پشت سر هم را باخته 9 سال پیش بود که پنج باخت متوالی داشتند.

* از وقتی لیونل مسی نخستین‌بار در ال‌کلاسیکو بازی کرده، این تیم در غیاب او دو بازی انجام داده که حاصلش یک تساوی و یک باخت بوده اما رئال 2بار در سال‌های حضور کریستیانو رونالدو بدون این مهاجم پرتغالی بارسلونا را شکست داده است. آخرین‌بار که ال‌کلاسیکو بدون این دو فوق‌ستاره فوتبال برگزار شد، رئال در نوکمپ با گل خولیو باپتیستا به پیروزی رسید.

* لوییس سوارس از فصل 2015-2014 که بازیکن بارسلونا شده، شش گل در ال‌کلاسیکوهای لیگ زده که بیشتر از هر بازیکن دیگری در این بازه زمانی است. سرخیو راموس هم در لالیگا چهار گل با سر به بارسلونا زده و از این حیث رکورددار است.

* ارنستو والورده، مربی بارسلونا در 20 بازی لیگ با رئال‌مادرید 12 باخت داشته که بیش از هر تیم دیگری در لالیگاست. او شش برد و دو تساوی هم داشته.

* خولن لوپتگی برای نخستین‌بار در ال‌کلاسیکو مربیگری می‌کند. پنج تا از شش مربی اخیر رئال نخستین ال‌کلاسیکویشان را باخته‌اند و تنها زین‌الدین زیدان در آوریل 2016 موفق به پیروزی 2 بر یک در نوکمپ شد.

* رئال‌مادرید در این فصل 13 گل زده که بدترین آمار این تیم در 9 بازی ابتدای فصل بعد از فصل 2005-2004 محسوب می‌شود، آن فصل هشت گل زده بودند. رئال همچنین از 9 بازی‌اش 14 امتیاز گرفته که بدترین عملکردش بعد از فصل 2002-2001 است، آن فصل 10 امتیاز گرفتند.

* با باخت هفته قبل به لوانته، لوپتگی با بدترین آمار مربی‌های رئال بعد از آنتونیو ایپینیا در فصل 1953-1952 برابر شد (3 برد، 3 تساوی، 3 باخت)

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز