خبرگزاری کار ایران

جودوی جایزه بزرگ ابوظبی

ملایی به نیمه نهایی راه یافت؛ احتمال رویارویی با نماینده رژیم اشغالگر قدس (عکس)

asdasd
کد خبر : ۶۸۶۰۳۸

جودوی جایزه بزرگ ابوظبی در حال برگزاریست و سعید ملایی قهرمان جهان از ایران هم در این مسابقات به بهترین شکل پیش رفته است.

به گزارش ایلنا، مسابقات جایزه بزرگ جودوی ابوظبی در این شهر در حال برگزاری است و دو نماینده کشورمان در این مسابقات با حریفان خود پیکار کردند.

محمد محمدی بریمانلو دلاور پر امید کشورمان در ورزن منهای73کیلوگرم به مصاف حریفی از ازبکستان رفت و با قبول شکست در مقابل این حریف از دور رقابتها کنار رفت. بریمانلو از قبل از مسابقات با امید زیادی به این مسابقات اعزام شد اما عملکرد او بسیار ناامید کننده بود.

اما دلاور کشورمان در این مسابقات کاری کرد کارستان و به دو پیروزی به نیمه نهایی این رقابتها راه پیدا کرد. ملایی در گام نخست جودوکار اهل آمریکا را از پیش رو برداشت و در دوم به مصاف حریفی از گرجستان رفت و او را ایپون کرد. ملایی در دیدار یک چهارم نهایی به مصاف اتین برایند از کانادا رفت و با قدرت او را شکست داده و به مرحله‌ی نیمه نهایی صعود کرد.

ملایی در این مرحله برای صعود به فینال رقابتها باید به مصاف جودوکاری از بلژیک رفته و این حریف را شکست دهد ، موردی که با توجه به توانمندی‌های دلاور کشورمان دور از انتظار نیست. سعید ملایی در مسابقات قهرمانی جهان در سال 2018 توانست با عبور از تمامی رقبا ایران را بعد از مدتها صاحب گردن آویز طلا کرده و بعد از15 سال ایران را در جودو بر سر زبانها بیاندازد. آخرین مدال طلای ایران در مسابقات جهانی توسط آرش میراسماعیلی در سال 2003 و در شهر اوزاکا ژاپن کسب شد و حالا ملایی دوباره پرچم ایران را در سطح جهانی به اهتزاز درآورده است.

با این حال ملایی در دیدار فینال با مشکل بزرگی مواجه شده است. جودوکار اسرائیلی که در وزن ملایی حضور دارد ممکن است به دیدار فینال این وزن راه پیدا کند و جودوکار کشورمان در صورت غلبه بر حریف بلژیکی و صعود به فینال این حریف را پیش روی خود می‌بیند. از آنجایی که ورزشکاران ایرانی در مقابل ورزشکاران اسرائیلی قرار نمی‌گیرند و آنها را به رسمیت نمی‌شناسند در صورت بروز این اتفاق ملایی در مسابقه فینال حاضر نشده و احتمال دارد این اتفاق با جریمه‌های سنگینی برای خود او و فدراسیون جودوی ایران در نظر گرفته شود. باید ببینیم ملایی در دیدار نیمه‌نهایی پیروز خواهد شد یا با یک شکست مصلحتی خود را از جریمه و عواقب ناشی از عدم مبارزه در مقابل جودوکار رژیم اشغالگر قدس حفظ خواهد کرد تا این خطر بزرگ رفع شود.

ملایی به نیمه نهایی راه یافت؛ احتمال رویارویی با نماینده رژیم اشغالگر قدس (عکس)

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز