خبرگزاری کار ایران

وقتی دلار ۴۳۰۰ تومان بود چرا نهم شدید؟

جدیدی:‌ وقتی هم رئیس فدراسیون باشید هم سرمربی، رمقی برایتان باقی نمی ماند/ با سیاه نمایی کار را جلو نبریم؛ ما دشمنتان نیستیم/ آقای روحانی پاسخگوی بیکاری باشد یا ناکامی کشتی آزاد؟

asdasd
کد خبر : ۶۸۵۴۶۴

پیشکسوت کشتی ایران درباره نتایج تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات جهانی بوداپست مجارستان صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، عباس جدیدی پیشکسوت کشتی ایران در گفت و گو با برنامه رادیویی تهران ورزشی درباره عملکرد تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات جهانی مجارستان اظهار داشت: ابتدا به دلاورمردان کشتی ایران زمین خداقوت می گویم. بچه ها با رشادت و غیرت مثال زدنی و آن همیتی که همیشه با بچه ها بوده بازهم توانستند این سه مدال برنز را به دست بیاورند. به آنها خسته نباشید می گویم. آنچه در توان داشتند روی تشک پیاده کردند. نظر من از نگاه کارشناسی و آنچه که برای من تعجب انگیز بود نه در این مسابقات مجارستان بلکه در مسابقات جهانی قبلی و المپیک بود که شیب نزولی تیم کشتی آزاد رفته رفته بیشتر شد. اینکه چه عاملی باعث می شد تا در انتهای مسابقات بچه ها یک مرتبه بدن هایشان خالی می کرد و در واپسین لحظات مسابقه را واگذار می کردند؟

وی درادامه افزود: به طور کلی باید عرض کنم مسئولیت فنی تیم ملی کشتی آزاد و چه فرنگی کار بسیار پرزحمت و پرمشقتی است. با توجه به اینکه عزیزان ما در فدراسیون زحمت می کشند و باید موضوعات اداری فدراسیون را که خودش کار بسیار سنگینی هست را جلو ببرند؛ بار مضاعف فنی وقتی به دوششان اضافه می شود کار را سخت می کند. به طور مثال وقتی شما بخواهید هم رئیس فدراسیون باشید و هم سرمربی تیم کشتی آزاد باشید رمق از شما گرفته می شود تا بخواهید دنبال مسائل ارزی و دلاری باشید تا اردو فراهم کنید یا مسابقات انتخابی را برگزار کنید. وقت شما گرفته می شود. این یک عامل کلی است. در بعد فنی هم نحوه تمرین دادن بچه ها مطرح می شود که یا خیلی از این بچه ها کار کشیده می شود که در لحظات پایانی بچه ها وا می دادند. بارها گفتم در کشتی خصوصا مسابقات جهانی نوع و نحوه کوچینگ بسیار مهم است. نمی خواهم عزیزانی که بچه ها را هدایت می کردند را زیر سوال ببرم. آنها هم زحمت کشیدند و بضاعتشان همین بود. ولی می دیدم که بچه ها روی تشک چیزی نمی شنیدند یا پذیرای فرمان های بیرون تشک نبودند.

پیشکسوت کشتی ایران در ادامه بیان داشت: نگاه اصلی ما باید به روی المپیک 2020 باشد. میانگین سن بچه های خودمان را با آمریکا و روسیه مقایسه کنیم متوجه می شویم که آنها از ما بیشتر جوانگرایی کرده بودند و نفرات جوان بیشتری را آورده بودند. امتیازاتی که الان برای رنکینگ محاسبه می کنند میزان امتیازات نسبت به طلا بیشتر از برنز و نقره است. ما برای المپیک کار بسیار سخت و دشواری داریم و زنگ خطر برای ما به صدا درآمد. در مسابقات جهانی این نتایج در حالی به دست آمده که در المپیک کارمان به مراتب دشوارتر است. باید خودمان را آماده کنیم و بدانیم که با سیاه نمایی نباید کار را جلو ببریم و توجیه نکنیم.

وی درباره نامه رسول خادم به رئیس جمهور تصریح کرد: آقای رئیس جمهور پاسخگوی مردم باید باشد برای گرانی و تورم و فقر یا اینکه بیایددرباره کشتی آزاد پاسخگو باشد؟ با این حال کار رئیس جمهور سخت تر است. چون در مسابقات المپیک هم باید آقای روحانی پاسخگوی نتایج باشد.(خنده) به عقیده من درباره مسائل مالی و ارزی هم باید مشاوران‌اقای رئیس جمهور نظر بدهند. به عقیده من این مسائل موضوعات حاشیه ای است و آنها را باید مدیریت کرد تا دستاویزی برای باخت نباشد. ما پارسال نهم دنیا شدیم ولی تیم ملی فرنگی ما نایب قهرمان شد. پارسال که موضوع دلار نبود و حدود 4300 تومان بود ما باید قهرمان جهان می شدیم. چرا نهم شدیم؟‌الان که حدود 15 هزار تومان شده قائئتا باید پایین تر می آمدیم نه اینکه دو پله صعود کنیم.

جدیدی در پاسخ به اینکه به کشتی برمی گردد یا خیر گفت: درگیر کارهای دانشگاهی خودم هستم و فعلا قصد بازگشت ندارم. من شاگرد کوچک مکتب بزرگ حقوقی هستم و عضو کوچک جامعه حقوقی هستم. من خودم را یک شاگرد کوچک می دانم. در زمینه حقوق قضایی طی طریق می کنیم. درباره کشتی هم باید بگویم بچه ها زحمت می کشند و باید به آنها فرصت داد. اگر کسی کارشناسی صحبت می کند او را دشمن قلمداد نکنیم. با صفحات مجازی در تلگرام و اینستا منتقدین را زیر فشارو تهمت و سیاه نمایی قرار ندهند. باید آزاد اندیش باشیم. بدانیم کسی اگر انتقاد می کند از روی دلسوزی است نه اینکه خدای نکرده دشمنی داشته باشد.  برای کادر فنی و عزیزان فدراسیون‌ارزوی موفقیت و سربلندی می کنم. انشالله توفیقات روز افزون برای کشتی ایران به بار بنشیند. باید کمک کنیم تا کشتی ما در المپیک بدرخشد. مردم ما از کشتی توقع دارند و حق هم دارند. این بچه ها روی بهترین سکوها ایستاده اند و باعث غرور . عزت ما بوده اند. باید به این عزیزان کمک کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز