خبرگزاری کار ایران

جواد نکونام:

به داور بازی سپاهان گفتم اگر اشتباه کردی با من تماس بگیر وعذر خواهی کن

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۶۲۳

جواد نکونام در کنفرانس خبری پیش از بازی با ماشین سازی حاضر شد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش ایلنا، جواد نکونام در نشست خبری قبل از بازی با ماشین‌سازی تبریز اظهار داشت: شما همه شاهد هستید چه اتفاقی افتاده اگر تیم ما سه امتیاز بیشتر داشت ما در نیمه بالای جدول بودیم. ما ذره‌ای نگرانی از  لحاظ تیمی و فنی نداریم. متاسفانه همه صحبت‌های من تکراری است. در بازی با تراکتورسازی و بازی با فولاد اتفاقاتی افتاد که خود کارشناسان داوی و کمیته داوری به آن اعتراف کردند. در دیدار با پارس جنوبی و همین سپاهان اتفاقات عجیبی رخ داد.

وی افزود: شما دیدید چه پنالتی علیه تیم ما گرفتند و دوست دارم این موضوع را بگویم. من در فرودگاه با آقای ناظمی (داور بازی)  صحبت کردم. او هم مثل آقای بنیادی‌فر داور یک بازی دیگر ما اعتقاد داشتند پنالتی که به سود حریف گرفتند درست بود. من خطاب به او گفتم از شما خواهش می‌کنم اگر اشتباه کرده بودید شماره موبایل من را داشته باشید و مردانه از من و تیمم عذرخواهی کنید واگر من هم اشتباه کرده باشم با شما تماس می‌گیرم و صد در صد عذرخواهی می‌کنم. چون بعد از پنالتی که اتفاق افتاد آنقدر عصبانی بودم اصلا صحنه را ندیدم و مستقیما به رختکن رفتم تا همین الان هم هنوز صحنه را ندیده‌ام ولی آقای ناظمی با من تماس نگرفته و عذرخواهی نکردند. ناظمی با این کارش خودش را زیر سؤال برد.

سرمربی تیم فوتبال نساجی تاکید کرد: اینکه کمیته داوران به اشتباه داور اعتراف کرده یک طرف موضوع است ولی طرف دیگر این است که ما در اینجا در حال هزینه کردن هستیم. تماشاگر ما حرص می‌خورد و مربی و بازیکن زحمت می‌کشند با یک سوت همه چیز این طرف و آن طرف می‌شود. چگونه می‌شود در 5 بازی علیه ما اشتباهات مستقیم شده و ما یا باخته‌ایم یا مساوی کردیم. ما در بازی با پارس جنوبی در دقیقه 82 گل زدیم اما درست اعلام نشد. تیم فولاد بدون حمله تیم نساجی را شکست داد. در بازی با سپاهان هم دو بازی کردیم که آن اتفاقات افتاد.

نکونام  تاکید کرد: اصلا بحث من سپاهان نیست و این تیم برای ما کاملا قابل احترام است و آنها کادر فنی خوبی دارند که واقعا مدعی قهرمانی هستند اما بحث ما با داور است وقتی اشتباهی به ضرر ما اعلام شده باید اعتراض کنیم. چرا حتی یک اوت دستی به نفع ما گرفته نشده است؟ در بازی با سایپا تاکتیک زده‌ایم که داور چهارم گفت شما روی کرنر دو ضرب زده‌اید و کمک داور هم یک چیز دیگر می‌گوید. در بازی با تراکتورسازی آقای کرمانشاهی علیه تیم ما پنالتی اخراج گرفت. همه اینها تکرار مکررات است.

وی  ادامه داد: به اندازه کافی من و باشگاه صحبت‌هایمان را انجام داده‌ایم و امیدواریم فردا برایمان روز خوبی باشد. داور بازی فردا همان داوری است که در بازی با پارس جنوبی برای ما قضاوت کرد و مشکل خاصی وجود نداشت ولی خطاهایی که در آن بازی گرفته شد روند تیم ما را از کار انداخت. در آن بازی کمک داور بود که گل صحیح ما را مردود اعلام کرد. شما فکر کنید اگر از 4 بازی هر بازی را مساوی تصور کنیم دو امتیاز از دست داده‌ایم و به همین راحتی 8 امتیاز از نساجی کم شد.  اگر از دو بازی امتیازات کامل می‌گرفتیم کجای جدول بودیم؟ این فاصله‌های ریز است که تفاوت تیم‌ها را مشخص می‌کند.

سرمربی تیم فوتبال نساجی در پاسخ به این سؤال که رفعتی مقابل دو تیم اصفهانی ناظر بازی نساجی بوده و چرا این اتفاق می‌افتد، گفت: رفعتی یکی از دوستان خوب ما است و مشکلی با او نداریم ولی فکر می‌کنم در 3-4 بازی ناظر بوده است.یا شاید اینجا خیلی خوب است که دوستان می‌خواهند تشریف بیاورند یا اینکه ما همه چیز را نادیده می‌گیریم. ما خوشحال می‌شویم رفعتی هر روز به قائمشهر بیاید ولی یکسری مسائل را باید فکر کنیم چرا اتفاق می‌افتد. همانطور که این موضوع برای شما سؤال است برای ما هم هست.ما مشکلی از نظر ناظر نداریم ولی بیشتر بحث ما داخل زمین و فوتبالی است.راحت بگویم فوتبالی به خیلی از تیم‌ها نباخته‌ایم و جایگاه ما به قول خودمانی‌ها در جدول فیک است.ما را بازاندند نه اینکه ببازیم.

نکونام در ادامه نشست خبری در پاسخ به این سؤال که هفته‌های قبل مدعی شده بود تیمش را با شرایط تاکتیکی حریف به زمین می‌فرستد ولی به نظر می‌رسد نساجی آنطور که باید و شاید هجومی بازی نمی‌کند و آیا بهتر نیست نساجی در شرایطی قرار بگیرد که مثل نساجی قبل و سالیان گذشته بازی کند اگر باید به قبل برگردیم بسم‌الله. پس باید از 24 سال نبودن نساجی در لیگ برتر شروع کنیم.

در ادامه خبرنگار از سرمربی نساجی خواست تا شفاف در این مورد توضیح بدهد و عقب برنگردد که سرمربی نساجی پاسخ داد: شما می‌توانید فوتبال الان را با فوتبال 24 سال قبل قیاس کنید؟ حتی نمی‌توانید با 2 سال قبل این موضوع را قیاس کنید. من هم می‌خواهم دوستانه این موضوع را بگویم. جواب من منطقی و فوتبالی است. شما این را بدانید که فوتبال امروز با فردا فرق می‌کند. شما نمی‌توانید بگویید امروز بهترین بازیکن زمین هستید چون اگر این ادعا را داشته باشید باید در زمین بهترین باشید می‌خواهد مسی باشید یا بازیکن لیگ دویی. زمانی تیم پرسپولیس در 15 دقیقه اول سه گل به حریفانش می‌زد اما آن فوتبال تمام شد. زمانی فوتبال دنیا روی تیکی تاکای بارسلونا می‌چرخید ولی آن هم تمام شد. شما به 4 تیم پایانی جام جهانی دقت کنید. آنها دو وینگر سرعتی داشتند و یک مهاجم بلندقد. آنها در هر بازی سه گل می‌زنند. پس فکر می‌کنید چگونه بازی می‌کند؟ آیا آنها مثل قبل فوتبال انگلیسی بازی می‌کنند؟

نکونام تاکید کرد: شما در مورد قبل حرف می‌زنید ولی من می‌گویم قبل تمام شده است. فردا تیم ما با ماشین‌سازی بازی دارد و باید بگوییم فردا چه کاره هستیم. پس اگر اینگونه است من هم بگویم سال گذشته تیم در لیگ یک بوده است.

وی در خصوص اینکه باید از تماشاگران به نحو احسن استفاده کند، گفت: اگر آنها می‌توانند کمک‌مان کنند بسم‌الله مگر ما می‌توانیم به جز تشویق کردن آنها استفاده دیگری از تماشاگران ببریم؟ کمک تماشاگر به ما تشویق و روحیه دادن به تیم است اگر کار دیگری می‌شود انجام بدهند شما به ما یاد بدهید. وقتی داور اجازه نداده ما در بازی با سایپا و پارس جنوبی برنده شویم باید چه کار کنیم؟

یکی از خبرنگاران به نکونام گفت: با تمام احترامی که برای شما قائل هستم نساجی در داخل و بیرون زمین به یک شکل بازی می‌کند که سرمربی نساجی پاسخ داد اگر اینگونه است خیلی خوشحالم. این حرفم را هم فنی می‌زنم. چون اگر تیم بتواند داخل زمین و بیرون زمین به یک شکل بازی کند کار خوبی انجام داده است. من باز هم به شما می‌گویم در این تیم بازیکن میلیاردی نداریم به جز بازیکن خارجی ما که با دلار قرارداد بسته بازیکن میلیاردی در تیم ما وجود ندارد. سپاهان دو بازیکن خارجی دارد که کل بودجه ما به اندازه آن دو بازیکن نیست.

در ادامه نشست خبری خبرنگاری گفت: مردم قائم‌شهر انتظار دارند تیم‌شان حمله کند و گل بزند که نکونام پاسخ داد فکر نمی‌کنید چون اینگونه بازی می‌کردید 24 سال در لیگ یک حضور داشتید؟ شاید دلیلش این بوده است من باید با توجه به پتانسیل تیمم حرف بزنم. اگر مربی تیم x یا y باشم با پتانسیل آن تیم بازی می‌کنم. شما مطمئن باشید اگر مشکلات داوری وجود نداشت سؤالات شما به گونه‌ای دیگر بود. ما در نیمه بالای جدول هستیم و نساجی در حال شگفتی‌ ساختن است. مطمئنا شما این حرف‌ها را می‌زدید ولی شما اصل را رها کرده و به فرع چسبیده‌اید.

 در ادامه نشست خبری شرایط سؤالاتی که خبرنگاران از سرمربی نساجی پرسیده‌اند کنفرانس را به شکلی پیش برد که نکونام با خبرنگاران به صورت خصوصی به گفت‌وگو پرداخت و کنفرانس از حالت رسمی خارج شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز